Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Групові норми

Роль лідера та групових норм в адаптації до групи

Якщо мова йде про групу чи команду як складову певної організації (а Фопель досить плідно працює і в сфері психології управління), то слід сказати що особа керівника підрозділу чи робочої групи відіграє значну роль у пристосуванні людей до взаємодії всередині цієї групи.

«Коли група вперше збирається разом, погляди людей звертаються на керівника, лідера, в надії отримати від нього в цій ситуації підтримку і вказівки. Це бажання цілком природне, і безглуздо підозрювати учасників в таємній потреби бути залежними». (Фопель, 2005)

Знайомлячись з членами групи, кожен учасник насамперед бажає бути прийнятим з усіма своїми особистісними особливостями. Властиво, що кожен член групи заздалегідь намагається з'ясувати, в чому він схожий з іншими і чим відрізняється від них. Як правило, ми радіємо, якщо деякі члени групи чимось схожі на нас, мають подібний життєвий досвід, якщо перед ними стоять аналогічні завдання. Разючі відмінності багатьма спочатку сприймаються як виклик.

Щодо найбажанішого для командної роботи стилю лідерства, то найкраще працювати не з кожним учасником команди окремо, а з усією командою в цілому. Виграє чи програє команда, а не окремі люди. Керівнику важливо мати високий рівень усвідомлення своїх дій, а також здатність делегувати частину своїх повноважень команді, переставши все контролювати, «дати команді стільки влади в прийнятті рішень, скільки вона зможе винести». І брати повноваження на себе, коли потрібні саме його, лідера, особливі якості. Класичне формулювання сутності управління командою належить китайському філософові Лао Цзи: «Найкращі керівники - ті, яких ми не помічаємо ... Коли найкращі керівники виконали своє завдання, їх підлеглі говорять:« Ми зробили це самі ».» (Цит. За К. Фопель, 2003)

Під груповими нормамирозуміється загальне уявлення учасників про можливу і доречну поведінку в конкретній соціальній системі.

Для чого ж групі приймати ці норми? Насправді прийняття групових норм полегшує процес адаптації, роблячи ситуацію нової соціальної взаємодії більш чіткою і структурованою для людини.

Уявлення про те, як поводитися у певних конкретних умовах, є у кожної окремої людини, однак важливо, щоб вони стали загальними. Поведінка, що порушує ці уявлення, зазвичай вважається небажаною і карається за допомогою санкцій, щоб обмежити випадки відхилень і повернути групі існуючу рівновагу. Як правило, санкції застосовуються не дуже часто. Прийняття норм групою в основному достатньо для більшості учасників, щоб майже одразу пристосуватися до роботи.

Норми і пов'язана з ними система санкцій гарантують групі певну стабільність і передбачуваність соціального життя. Учасники знають, чого чекати один від одного. Як правило, норми дають відповідь на важливі питання, наприклад, скільки потрібно витрачати енергії, в якому стилі спілкуватися з іншими, яким чином приймати рішення і т. п.

 


Читайте також:

  1. Адміністративно-правові норми
  2. Адміністративно-правові норми поділяють на види за різними критеріями.
  3. Активні групові методи
  4. Бюджетні правовідносини: об’єкти, суб’єкти, норми бюджетного права
  5. Вимоги до норми прибутку для різних груп інвестицій
  6. Гігієнічні норми впливу на людину в електричному полі різної напруженості.
  7. Гігієнічні норми часу організованої рухової активності дітей та підлітків
  8. Господарсько-правові норми: поняття та види
  9. Граничні норми підіймання і переміщення важких речей неповнолітніми
  10. Граничні норми підіймання та переміщення вантажів непованолітніми під час короткочасної та тривалої роботи
  11. Граничні норми сумарної ваги ванажу для підлітків у розрахунку на 1 годину робочого часу
  12. Групові




Переглядів: 898

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принципи формування команди та пристосування особистості до внутрішньо групових взаємин | Тема: Загально психологічні та соціально психологічні основи в юридичній психології.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.