Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Групові

Підгрупові форми роботи

Я для інших

Я сам для себе

— я - частинка "Надійки", переживаю з переживаю з нею її радощі та проблеми;

пам'ятаю, що і від мене залежить загальний успіх;

— ціную дружні стосунки, не чекаю, коли про мене згадають, сам іду назустріч людям;

допомагаю усім, кому потрібна моя допомога.

намагаюсь ставитися до інших так, як хотів би, щоб ставилися до мене;

— пишаюсь тим, що я - громадянин "Надійки", прагну примножувати її добрі справи;

— Я - воїн Світла, допомагаю усім, кому потрібна моя допомога.

підгрупові психологічні тренінги;

командний метод навчання та гри;

випуски газети, проведення інтерв'ювання;

підготовка свят разом з дорослими.

уроки психології, філософії;

колективні творчі справи;

нестандартні уроки.

Свята "Надійка" - велика сім'я. День народження "Надійки" - жовтень.

"Завірюха-завіруха" - КВК команди вчителів та учнів -грудень.

"Хлопчики та дівчатка, а також їхні батьки" - сімейне свято - лютий.

Гала-звіт про результати творчих проектів - квітень. )

Серед організаційних форм роботи у програмі виокремлюються індивідуальні, підгрупові та колективні форми. Причому, педагогічний колектив розглядає програму як документ, обов'язковий для виконання всіма суб'єктами процесу - педагогами, дітьми, батьками. Тому серед форм індивідуальної роботи програма передбачає дії, які освітній заклад бере на себе по відношенню до дітей - "Надійка" для мене"; дії, які дорослі допомагають кожному вихованцю усвідомити як власне життєве завдання: "Я для себе" і "Я для "Надійки". Кожне із завдань враховує вікові можливості дошкільнят різного віку, може здаватись елементарним (щоденно роблю ранковий туалет, гімнастику, намагаюсь їсти корисну їжу тощо - програма "Нехворійко"*, проте має величезний розвивально-виховний потенціал, оскільки сформоване сприйняття завдань як зобов'язань, як обов'язкових для власного життя (здоров'я, розвитку* та для спільного блага (можу навчити робити гімнастику дітей молодшої групи, відмічати в календарі природи тощо*, сприяє вихованню самостійності, формуванню відповідального ставлення до життя.

У програмі особистісного зростання у суспільних стосунках однією з ключових єідея необхідності цілепокладання у житті кожної людини, формування у кожного вихованця розуміння, навіть переконання того, що від бажання, мрії до їх реалізації шлях може бути довгим, а також успішним або ні, залежно від того, як ти особисто будеш намагатися перетворити мрію в реальність. Не менш значною є думка про те, що необхідно реально оцінювати свої можливості, адже не секрет, що не тільки у дошкільнят, а й у більш дорослих дітей бажання належать їм, а можливості - батькам. Формування відповідальності за своє життя не повинно бути лише декларативним. Навіть маленькі діти це можуть зрозуміти, якщо знайти адекватну форму донесення до них цих життєво необхідних переконань.

 

Безпосередній перехід від концептуального та програмового визначення до перспективного, а потім щоденного планування та організації роботи. Розроблені програми реалізуються вихователями вікових груп у перспективному та календарному плануванні педагогічної роботи. Враховуючи принцип інтеграції як один з провідних в організації освітнього процесу в дошкільному закладі, пропонуємо тематичний підхід до планування. Це зумовлено необхідністю забезпечення взаємопов'язаності різних елементів навчального процесу як основи для формування цілісної картини світу. Яскравість, забарвленість цієї картини залежить повною мірою від урізноманітнення форм і методів навчання, його динамічних та просторово-часових параметрів.

Отже, ще раз наголосимо, що для забезпечення процесу особистісного зростання у дошкільному навчальному закладі необхідні сприятливі психолого-педагогічні умови, цілеспрямована організація освітнього процесу, що ґрунтується на принципово нових, відмінних від традиційної системи, засадах педагогіки розуміння.

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА:

1. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні. - К.: "Дошкільне виховання", 1999. - С. 5.

2. Конвенція про права дитини // Довідник класного керівника: Збірник документів / За ред. П.Щербаня. - К.: ІЗМН, 1996.

3. Національна доктрина розвитку освіти України в XXI столітті. - К.: Шкільний світ, 2001.

4. Сивачук Н. Дитина у світогляді українського народу // Початкова школа. - 2000. - №5. - С. 49-52.

ЗАПИТАННЯ ДЛЯ САМОПЕРЕВІРКИ:

1. У чому полягає суть особистісно-орієнтованого під¬ходу до організації навчання у дошкільному закладі?

2. Розкрийте значення концепції діяльності дошкіль¬ного навчального закладу як стратегічного документа.

3. Визначте основні структурні компоненти концепції діяльності дошкільного закладу.

4. Розкрийте зміст роботи дошкільного навчального закладу з ознайомлення з довкіллям з дітьми молодшого дошкільного віку за програмою "Дитина в дошкільні роки".

5. Як ускладнюється зміст роботи з ознайомлення з довкіллям у старшому дошкільному віці?

ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ:

1. На основі опрацювання наукових джерел складіть со¬ціально-психологічний портрет сучасного дошкільника.

2. Зробіть самостійно зіставлений аналіз програмних зав¬дань з ознайомлення з довкіллям для будь-якої вікової групи.


Читайте також:

  1. Активні групові методи
  2. Групові методи
  3. Групові норми
  4. Групові переправи
  5. Групові форми арт-терапії
  6. Групові форми виховної роботи
  7. З точки зору цілей, які відстоюють протидіючі сторони конфлікту розподіляються на особисті, групові, суспільні.
  8. Загальні (групові) та індивідуальні (специфічні) аналітичні реакції.
  9. Конфлікти поділяють на внутрішньоособистісні, міжособові, міжгрупові, організаційні, міжнаціональні, регіональні тощо.
  10. Масові, групові та індивідуальні форми виховної роботи
  11. Масові, групові та індивідуальні форми виховної роботи.




Переглядів: 636

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Старший дошкільний вік | Лекція 21. Поляризація

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.