МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Розвиток професійної пам’яті дизайнераПам’ять і творчість знаходяться в складній взаємодії. Розвинена пам'ять для дизайнера – це підґрунтя для формування творчої свідомості, що поєднує знання минулого досвіду з думками та ідеями сьогодення і, як наслідок, впливає на інтерпретацію відомої інформації в прогнозуванні майбутнього(Слайд №22). Недостатньо розвинена пам'ять дизайнера є причиною довготривалої і непродуктивної праці. Вдосконалення пам'яті дизайнера є методом психічної регуляції якості його діяльності, оскільки дозволяє утримувати максимум необхідної в роботі інформації, що мінімізує затрати робочого часу та оптимізує сам процес праці, впливаючи на формування найбільш продуктивного його алгоритму . Переваги дизайнера із розвинутою пам'яттю очевидні: здатність запам’ятовувати події дозволяє йому орієнтуватися у потоці суспільних явищ (у мінливому суспільному попиті, у змінах модних тенденцій, у актуальних в діяльності дизайнера подіях, тощо) та встигати реалізовувати власний творчій потенціал (професійна самореалізація, участь у змаганнях, конкурсах, тощо). Це можливо за умов поінформованості, раціонального планування та постійного творчого пошуку. Виходячи з сутності роботи дизайнера можна підкреслити такі основні види пам’яті, що відповідають його діяльності по характеру психічної активності – це рухова, словесно-логічна, образна та емоційнапам'ять. Стосовно діяльності дизайнера розвинена рухова пам'ять – необхідна умова формування навиків, що відповідають за точність зображення задуманого образу, швидкість і стислість процесу зображення та організацію праці в цілому. Навики малювання в діяльності дизайнера є провідними, від них залежить професійна самооцінка фахівця. Основне завдання рухової пам’яті в діяльності дизайнера за допомогою систематичних тренувань довести навики малювання до автоматизму, тобто до рівня, що не вимагає для роботи підключення пам'яті. Тренування рухової пам’яті дизайнером має відбуватися на стадії його професійної підготовки. Зважаючи на те, що припинення тренування рухової пам’яті призводить до забування навику, то, відносно підготовки дизайнерів, заняття з малюнку й живопису мають у достатній кількості проходити з першого по останній рік навчання, забезпечуючи таким чином випускника-дизайнера максимальнім професійним потенціалом. Словесно-логічна пам'ять – це наші думки, поняття, судження, висновки. Думки не існують без мови, тому пам'ять, що за них відповідає не просто логічна, а словесно-логічна. Дизайнерові часто доводиться використовувати логіку, особливо в ситуаціях, що вимагають нестандартних, творчих рішень.Наявність розвинутої логічної пам'яті допомагає спеціалісту-дизайнерові створювати колекції одягу відповідно до певної тематики, костюми – відповідно вимогам споживача, використовувати ті чи інші прийоми моделювання відповідно поставленим цілям (досягти певного ефекту), а також допомагає орієнтуватися в конструктивних деталях створюваного образу під час його формування. Емоційна пам'ять вважається достатньо сильною, оскільки емоційно забарвлені події та явища запам’ятовуються несвідомо. Відносно діяльності дизайнера необхідно враховувати властивості емоційної пам’яті, орієнтуючись на можливість її виникнення у споживача. Запам'ятовування малозначимих подій якісно відрізняється від запам'ятовувань вражень, що пов'язані з переживаннями позитивних або негативних емоцій. Нові, оригінальні й незвичні рішення модних речей запам’ятовуються краще оскільки несуть у собі певні емоції. Отже, дизайнер в своїй професійній діяльності повинен уміти підсилювати враження від простих, невиразних речей для їх стійкого збереження в пам'яті глядача . Тому можна стверджувати, що цей вид пам’яті складає основу діяльності дизайнера. Користуючись образною пам'яттю, людина відтворює об’єкти сприйняття не словами, а образами, тобто продовжує їх уявляти без зорового контакту і в подальшому може з ними працювати, змальовуючи їх чи комбінуючи . Тому можна стверджувати, що цей вид пам’яті складає основу діяльності дизайнера. Образна пам'ять опирається на запам’ятовування явищ сенсорного сприйняття (пам'ять на звуки, запахи, кольори, текстуру, тощо). Основу образної пам’яті в діяльності дизайнера складають: зорова пам'ять як підґрунтя для успішної роботи в будь-якій області образотворчого мистецтва; тактильна, що украй важлива в регуляції відповідності намальованого ескізу з можливими текстильними варіантами його утілення; кінестетична пам'ять, що впливає на формування навиків малювання, креслення, тощо. Образна пам'ять основа творчої діяльності дизайнера, проте розкриття її потенціалу можливе лише за умови розвинутої рухової пам'яті. Уявити предмет легко, проте зобразити уявлене і тим паче втілити є набагато складнішим завданням. Щодо безпосередньо властивостей пам’яті дизайнера в його професійній діяльності – їх варто тренувати, розвіваючи як ліву (логічну), так і праву (емоційну, образну) півкулі мозку, для чого існує ряд спеціальних вправ. Адже саме злагоджена співпраця обох півкуль мозку відповідає за продуктивність функціонування пам’яті. Проте пам'ять може і заважати творчості: під час рішення будь-якого питання підсвідомість видає певні шаблони і яскраві враження від творів інших авторів можуть несвідомо спровокувати плагіат. Тому творчість починається з руйнування шаблонів, які надає пам'ять.
Читайте також:
|
||||||||
|