Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Програмне забезпечення для аудитора

Організація аудиту в комп’ютерному середовищі

1. Програмне забезпечення для аудитора

2. Методика проведення аудиту в умовах комп’ютерної обробки даних (КОД)

 

♦ Закон України "Про аудиторську діяльність" від 22 квітня 1993 року із зміна­ми і доповненнями;

♦ МСА 401 "Аудиту середовищі комп'ютерних інформаційних систем";

♦ МСА 1001 "Середовище ІТ: автономні персональні комп'ютери";

♦ МСА 1002 "Середовище ІТ: онлайнові комп'ютерні системи";

♦ МСА 1003 "Середовище ГТ: системи баз даних".

Досвід переконує, що при проведенні аудиту використовуються наявні програми бухгалтерського обліку, юридичні бази даних, програми аналізу фінансово-госпо­дарської діяльності, деякі інші спеціалізовані програми.

Таких широко розповсюджених програм декілька, а саме — Грант, Консуль­тант Плюс, Юрисконсульт, Ліга: Закон. Ці програми виконують головну роль — дають змогу швидко відшукати, переглянути і роздрукувати потрібний нормативний документ із бухгалтерського обліку, оподаткування різних видів діяльності, право­вого регулювання підприємництва.

Існує багато програм, які здатні допомогти при проведенні аудиту. Такі програ­ми мають певні характерні риси:

· Простота. Складну і перевантажену програму дуже важко використовуватидля цілей аудиту

· Швидкість. Програма повинна працювати швидко. Ця характеристика, як переконує досвід, в основному не залежить від швидкості комп'ютера: по­вільні програми працюють повільно на будь-яких комп'ютерах.

· Гнучкість. Програма повинна швидко переналагоджуватися на підприєм­ства, які мають іншу специфіку бухгалтерського обліку, наприклад, страховікомпанії, інвестиційні фонди, торговельні, виробничі підприємства і т. ін.

· Розвинений контроль операцій. Контроль повинен проводитися не в моментзанесення інформації, а окремо, коли в цьому є необхідність.

· Різні форми звітів, які подають одну і ту ж інформацію, але зрізних сторін, у різних розрізах. Відмовки розробників, що ту саму інформацію можна отри­мати, але в іншому вигляді, не приймаються, оскільки аудитор може мати влас­ну думку про те, яка інформація і в якому вигляді може йому знадобитися.

· Можливість сторнування операцій, оформлених неправильно. Аудитор по­винен мати можливість отримати в програмі баланс, який був поданий у по­даткову інспекцію, якщо навіть у ньому були помилки, і, крім того, внестивиправні записи, щоб отримати правильні баланс і підсумки.

Аудитору можуть бути потрібні також програми складання звітності, аналогічні тим, які вже використовуються в податкових інспекціях України. Підприємства, які використовують цю програму, можуть подавати баланс та інші звітні форми в подат­кові органи на дискеті. В таких програмах, як правило, є блок формально-логічного тестування введеної звітної інформації. Більше того, слід повідомляти користувачів про характер помилок і можливі дії щодо їх виправлення.

 

2. Методика проведення аудиту в умовах комп’ютерної обробки даних (КОД)

Аудиторська перевірка — це складний та тривалий процес. Аудитори постійно працюють над тим, щоб максимально скоротити час перевірки, не знижуючи при цьому її якості, і не збільшуючи аудиторського підприємницького ризику.

Одним із найефективніших шляхів вирішення проблеми є складання чіткої ме­тодики перевірки кожного розділу або ділянки бухгалтерського обліку.

Для перевірки кожного розділу бухгалтерського обліку застосовується методика, яка охоплює:

· Вивчення основних нормативних документів.

· Описання альтернативної облікової політики з питань, вибір яких предста­влений економічному суб'єкту за нормативними документами.

· Перелік первинних документів за розділом обліку.

· Реєстри синтетичного й аналітичного обліку та звітності.

· Класифікатор можливих порушень: використання наявного у фірмі та поно­влення за рахунок власного досвіду.

· Довідник аудитора для складання програми перевірки.

· Методи збирання аудиторських доказів, що застосовуються при перевірці.

· Описання контрольних процедур.

Перелік основних нормативних документів включає закони, положення з бух­галтерського обліку, методичні вказівки, інструкції ДПА тощо, якими повинен керу­ватись аудитор при перевірці відповідного розділу обліку.

Перелік первинних документів наводиться з кожного розділу обліку, що допома­гає аудитору зробити висновок про стан етапу реєстрації господарських операцій у первинному обліку (чи застосовуються типові форми первинних документів, як оформлені документи).

Наявність переліку реєстрів у клієнта дає змогу аудитору визначити їх відповід­ність загальноприйнятим нормам та, при необхідності, зробити відповідні реко­мендації.

Звітність повинна включати відповідні форми, передбачені Законом України "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність" та П(С)БО.

Класифікатор можливих порушень містить порушення, які найчастіше зустріча­ються у відповідних розділах обліку. Так, наприклад, для аудиторської перевірки ка­сових операцій можна припустити таку класифікацію порушень: пряме розкрадан­ня, присвоєння грошових коштів, що надійшли, надлишкове списання коштів по касі, неоприбуткування коштів від реалізації тощо.

Довідник аудитора для складання програми перевірки містить необхідні пита­ння, які треба внести до плану перевірки. Ці питання спрямовані на виявлення мо­жливих порушень в організації обліку, оформленні документів, доповненні звітно­сті, внутрішнього контролю. Довідники доцільно складати у вигляді таблиць із варіантами відповідей та висновків.

Методи збирання аудиторських доказів, що застосовуються при перевірці, є ти­повими.Використовується, як правило, вісім основних методів:

· спостереження за інвентаризацією або участь у ній;

· спостереження за виконанням господарських або бухгалтерських операцій;

· усне опитування;

· одержання письмових підтверджень;

· перевірка документів, одержаних клієнтом від третіх осіб;

· перевірка документів клієнта;

· перевірка арифметичних розрахунків;

· проведення аналізу.

Опис контрольних процедур для виявлення можливих порушень або зловживань дається за відповідним розділом обліку.

Всі процедури будуються за єдиною схемою та включають:

· назву контрольної процедури;

· мету проведення контрольної процедури;

· перелік засобів (первинні документи, реєстри аналітичного та синтетичногообліків клієнта, нормативи і різноманітна довідкова інформація), необхіднихдля виконання процедури;

· опис техніки виконання процедури;

· опис форми подання результатів проведеної процедури головуючому аудитору.

 

Послідовне виконання перших п'яти пунктів цього плану успішно проводиться за допомогою заповнення анкетних листів, які суттєво прискорюють аналіз фінан­сово-господарської діяльності і стану бухгалтерського обліку підприємства. В той же час найбільший обсяг і трудомісткість становить аудит за напрямками бухгалтер­ського обліку. Перевіряючи послідовно всі операції звіту і порівнюючи їх із первинними документами, аудитор здійснює пере­вірку. Для кожного робочого листа є перелік можливих помилок. При виявленні по­милки аудитор вводить у робочий лист зміст проводки по журналу господарських операцій і відповідне зауваження.

 

 


Читайте також:

  1. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  2. II.1 Програмне забезпечення
  3. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  4. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  5. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  6. Адреса аудитора.
  7. Аналіз програмного забезпечення з управління проектами.
  8. Апаратне забезпечення USB
  9. Апаратне забезпечення мереж
  10. Аудит формування і використання власного капіталу та забезпечення зобов'язань.
  11. Аудиторський висновок, у якому робиться відмова від надання висновку аудитора
  12. Аудиторський висновок, у якому робиться відмова від надання висновку аудитора




Переглядів: 1053

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЛЕКЦІЯ 7 | Гетьманство Ю. Хмельницького

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.