Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Дошкільна освіта

Основні ступені і форми освіти

Функції освіти

Соціалізація підростаючих поколінь — це не тільки навчання правилам, профе­сійним навичкам, але й формування у певному соціокультурному середовищі. Освіта сприяє передачі цінностей сформованої в суспільстві культури, допомагає підтриму­вати існуючий соціальний порядок.

У системі освіти молода людина знаходиться до чверті століття під контролем педагогів, вихователів у навчальний і позанавчальний час. Слід формувати законо­слухняних громадян, що ставляться з повагою до норм, традицій, владних інститутів. «Школа» — це грецьке слово, що означає «час — проведення часу», «дозвільні занят­тя».

Щоправда, на цей рахунок є й інші точки зору. У 1971 р. у США вийшла книга Івана Ілліха «Суспільство, яке відмовилося від освіти». Автор запропонував скасува­ти обов'язкове навчання, заборонити запитувати документи про освіту при прийомі на роботу. На його думку, школа не розвиває дитину, а готує деталі для суспільної машини, придушує особистість.

Рівень освіти вже припускає визначений соціальний статус, можливості профе­сійного і соціального просування. У класовому суспільстві практично завжди прово­диться політика протекціонізму, будь це робітфаки, інститути червоної професури чи елітарні навчальні заклади на платній основі. Система освіти — свого роду фільтр для молодих людей, які визначають, що вони будуть робити, коли стануть дорослими.

Соціологія досліджує і внутрішню структуру системи освіти, насамперед у плані наступності окремих ступенів і ланок. Причому тут основна ідея — безперервність. У сучасному суспільстві немає ні закінченої, ні повної, ні тим більше вищої освіти. Ці терміни тільки означають досягнутий людиною визначений рівень освіти. Сучасна лю­дина, у принципі, повинна учитися усе своє життя. Можна виділ йти формальну освіту— школа, ВНЗ, аспірантура, докторантура і неформальну — навчальне телебачення, Інтернет, самоосвіта, клуби за інтересами, культурні установи.

Вона представлена системою дошкільних установ, які у кращі для вітчизняної си­стеми освіти роки відвідували більше половини дітей. Дитячий садок покликаний до­помагати сім'ї у вихованні. Головні і перші педагоги дитини — її батьки, які найчастіше не мають необхідних знань. Існує гіпотеза, що саме на цій сходинці виховання й освіти дитини суспільство несе найголовніші втрати.

Л. Толстой помітив: «Від мене до шестирічної дитини — один крок, від немовляти до шестирічної — величезна відстань». Всі основні задатки і здібності дитини формуються саме в цьому віці, далі йде розвиток, шліфування цих якостей дитини. Звичайне для сучасної школи співвідношення: одна обдарована дитина на десять школярів. Заданими американських соціологів і педагогів, якщо застосувати весь педагогічний арсенал у дошкільному віці, тих дев'ять дітлахів з десяти будуть навчатися в школі на рівні обда­рованих дітей.


Читайте також:

  1. Аграрна освіта
  2. Вимоги до особистості тренера: освіта, особистісні якості, рівень знань
  3. Виховання і освіта в країнах Стародавнього Сходу, Греції, Риму
  4. Виховання й шкільна освіта в державах Стародавньої Греції. Освіта епохи еллінізму
  5. Вища освіта в Німеччині.
  6. Вища освіта Великобританії
  7. Вища освіта великобританії
  8. Вища освіта італії
  9. Вища освіта німеччини
  10. Вища освіта Німеччини
  11. Вища освіта росії
  12. ВИЩА ОСВІТА США




Переглядів: 631

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання соціології освіти | Позашкільна освіта

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.