Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Негативна думка

Умовно-позитивна думка

Висловлюється в разі, якщо аудитор :

- отримавши достатні і прийнятні аудиторські докази, доходить висновку, що взяті окремо або в сукупності викривлення є суттєвими, проте не всеохоплюючими для фінансової звітності; або

- не має змоги отримати достатні і прийнятні аудиторські докази для обґрунтування думки, проте доходить висновку, що можливий вплив на фінансову звітність невиявлених викривлень, якщо такі є, може бути суттєвим, проте не всеохоплюючим.

 

Аудитор висловлює негативну думку, якщо він, отримавши достатні і прийнятні аудиторські докази, доходить висновку, що викривлення, взяті окремо або в сукупності, є одночасно і суттєвими і всеохоплюючими для фінансової звітності.

 

Відмова від виснов­ку

виникає у випадку невпевненості чи обмеження масштабу пе­ревірки, які настільки фундаментальні, що аудитор не може при­йти до висновку стосовно фінансових документів в цілому. Ауди­тор обов'язково вказує, з яких причин висновок не може бути складений.

Якщо аудитор дає відмову від надання аудиторського виснов­ку, він говорить про неможливість на підставі наведених аргу­ментів сформулювати висновок про фінансову звітність підприємства.

4. Оцінка результатів аудиту.

Критерії якості аудиту:

- Дотримання вимог Закону України «Про аудиторську діяльність»;

- Дотримання вимог Реєстру аудиторських фірм та аудиторів;

- Дотримання вимог норм Кодексу етики та надання впевненості;

- Дотримання вимог МСА 220, МСКЯ 1;

- Дотримання внутрішньо фірмових стандартів якості;

- Дотримання умов договору про надання аудиторських послуг;

- Відповідність фактичним потребам клієнта в конкретному виді аудиторської послуги та її корисності для нього;

- Відповідність призначенню;

- Відповідність прихованим потребам і очікуванням;

- Ступінь довіри професійній думці аудитора.

 

Зміст етапу – оцінка результатів аудиту:

- Оцінка повноти виконання усіх пунктів програми;

- Оцінка якості виконання усіх пунктів програми;

- Адекватність розкриття інформації в звітності.

 

Поняття якості в аудиторській діяльності.

Якість аудиторських послуг є прямим результатом професійної компетентності та досвіду аудиторів.

Якість в аудиті визначається рейтингом аудиторської фірми, який враховує такі позиції, як конкурентні переваги, показники фінансової діяльності, тривалість роботи компанії на ринку аудиторських послуг, досвід та кваліфікація аудиторів, кількість клієнтів, розмір компанії та т.ін.

Відповідність вимогам аудиторських стандартів та іншим нормативним актам відносно аудиторської діяльності. Виконання вимог стандартів забезпечує впевненість користувачів у відповідній якості аудиторських послуг та створює основу для довіри до думки аудитора.

Визначення якості аудиту з боку наданої аудиторської послуги. При цьому слід враховувати, що в основі якості аудиторської перевірки лежать дві змінні: рівень властивого ризику та рівень суттєвості.

Якісною визнається аудиторська послуга, що представлена фірмами з дотриманням професійних стандартів, законодавчих та нормативних вимог, що регулюють аудиторську діяльність, та задовольняють потреби користувачів.

Якість – це відповідність прихованим потребам клієнтів. Аудиторська фірма повинна передбачати майбутні запити споживачів та формувати сучасні погляди на якість аудиторської діяльності. Задоволення прихованих потреб може включати розробку практичних рекомендацій та надання методичної допомоги фірмі-клієнту у вирішення проблем після того, як аудиторський висновок буде підготовлений, підтримку замовників протягом усього строку виконання договору.

5. Контроль якості роботи аудитора

 

Контроль якості для фірми – це необхідність запровадження системи контролю якості, яка надавала б їй достатню впевненість що фірма в цілому та її персонал дотримуються вимог професійних стандартів, нормативних та законодавчих вимог, а висновки аудиторів, наданий фірмою, відповідають наявним обставинам.

Концептуальні основи контролю аудиторської діяльності в Україна вступили в дію з 01 жовтня 2007р. (Рішення АПУ від 27.09.2007р. № 182/3).

Контроль якості визначається МСА 220 «Контроль якості під час аудиту історичної фінансової інформації».

Метою МСА 220 є встановлення стандартів та надання рекомендацій по відношенню до відповідальності персоналу фірми за процедурами контролю якості під час аудиту історичної фінансової інформації, в тому числі аудиту фінансової звітності.

Складові контролю якості аудиторських послуг поділяються на три рівні:

- Етичний;

- Організаційний;

- Методичний.

В свою чергу ці рівні поділяються за факторами.

1. Етичний рівень:

- незалежність аудитора;

- чесність перед суспільством;

- об’єктивність судження;

- компетентність дій;

- професійність аудитора;

- конфіденційність інформації.

2. Організаційний рівень:

- політика призначення виконавців;

- політика приймання на роботу;

- політика делегування повноважень;

- організація службового росту аудитора;

- політика внутрішнього контролю якості.

3. Методичний рівень:

- політика вибору та утримання клієнта;

- політика консультування співробітника;

- підвищення кваліфікації співробітників;

- планування роботи, ведення робочих документів;

- дотримання стандартів аудиту та кодексу професійної етики.

 

Контроль якості аудиторських послуг поділяється на два види – зовнішній та внутрішній.

Зовнішній контроль якості аудиторських послуг:

- Попередній контроль – виконується на стадії атестації, сертифікації та включення до Реєстру аудиторських фірм.

- Поточний контроль – виконується за двома напрямками: контроль окремих аудиторських перевірок, загальний контроль якості аудиту. Поточний контроль полягає в перевірці: дотримання принципів незалежності, професійності та компетентності аудиторів; виконання вимог законів, стандартів; дотримання етичних принципів аудиту; перевірці виконання робіт з точки зору її відповідності стандартам, достатньості документації, досягнення цілей аудиту.

- Подальший контроль – здійснює Комісія з контролю якості АПУ.

 

Внутрішній контроль якості аудиторських послуг:

- Попередній контроль – здійснюється керівником аудиторської фірми на стадії розробки плану та програми аудиту, при затвердження бригади аудиторів та призначення старших аудиторів.

- Поточний контроль – виконується за двома напрямками:

1) контроль окремих аудиторських перевірок: дотримання принципів незалежності, професійності і компетентності аудиторів; поточний контроль їх роботи, перевірка виконання робіт з точки зору її відповідності стандартам, достатньості документації, досягнення цілей аудиту;

2) загальний контроль якості аудиту: визначення особистих якостей аудитора; обґрунтування розподілу роботи між членами групи аудиторів; нагляд за роботою аудиторів по дотриманню стандартів якості; контроль за ефективністю політики та процедур контролю якості.

Поточний контроль здійснюється в наступних формах: контроль основного аудитора за роботою асистентів, контроль аудиторської фірми за роботою аудиторів та ін.

- Подальший контроль – перевірка результатів роботи як усією групою в цілому, так і кожним виконавцем окремо. Звіти або висновки за результатами перевірки повинні бути перевірені керівником групи, який несе повну відповідальність за виконання аудиту.

5. Меморандум виправлених аудитором помилок по результатам перевірки. Виконання клієнтом рекомендацій аудитора

 

Меморандум – дипломатичний документ, в якому докладно викладено фактичний і юридичний зміст будь-якого питання і наводяться відповідні аргументи. Докладная записка, пояснювальна писмова довідка, лист з приводу визначєних питань , запись для памяти.

Меморандум може бути відправленим факсом, поштою, переданим особисто або курьером. Меморандум може бути як самостійним документом листування між аудитором і клієнтом або як додаток до особистого звернення. Це вид офіційного документа являє собою детальне висловлювання фактів і аргументів, якій по суті не відрізняється від аудиторського звіту, за виключенням того, що цей документ не повинен мати підпису.

Під час проведення перевірки аудитору необхідно внести відповідні коригування і проаналізувати інформацію, яка зібрана раніше, в тому числі і дані в робочих документах попередніх років. Аудитор також повинен проаналізувати і виявити значні зміни , що мали місце після проведення останнього аудиту.

Якщо буде прийнято позитивне рішення про надання аудиторських послуг аудиторська фірма і клієнт можуть обмінятися листами, після чого складається договір на проведення аудиту.

Права і обов’язки аудитора і клієнта… Документація з аудиту.

6. Модифікація аудиторського висновку у випадку невиконання клієнтом рекомендацій аудитора

Види висновків в залежності від суттєвості невиконаних рекомендацій по результатам аудита:

-умовно–позитивне;

-негативне.

 


Читайте також:

  1. Висловлення й думка
  2. Виховання, школа і педагогічна думка у Стародавньому Римі. Педагогічні ідеї М.Ф.Квінтіліана
  3. Господарська система та економічна думка Західної Європи в ХІ – ХV ст.
  4. Господарський роз-к Китаю в осьовий час та його ек.думка. 1 страница
  5. Господарський роз-к Китаю в осьовий час та його ек.думка. 10 страница
  6. Господарський роз-к Китаю в осьовий час та його ек.думка. 11 страница
  7. Господарський роз-к Китаю в осьовий час та його ек.думка. 12 страница
  8. Господарський роз-к Китаю в осьовий час та його ек.думка. 13 страница
  9. Господарський роз-к Китаю в осьовий час та його ек.думка. 14 страница
  10. Господарський роз-к Китаю в осьовий час та його ек.думка. 15 страница
  11. Господарський роз-к Китаю в осьовий час та його ек.думка. 2 страница
  12. Господарський роз-к Китаю в осьовий час та його ек.думка. 3 страница




Переглядів: 1176

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕМА 15 АУДИТОРСЬКИЙ ВИСНОВОК | Легітимність

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.