Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Філософська концепція людини як основа наук про людину.

Проблеми філософської антропології.

Проблема значення життя людини.

Цінності і ціннісні орієнтації особистості.

Проблема особистості в філософії.

Особистісний аспект буття людини.

Біологічне, психічне і соціальне в людині.

Антропосоціогенез та його комплексний характер.

Один стародавній мудрець сказав, що для людини немає більш цікавого об’єкту для вивчення, ніж сама людина. Що ж таке людина? На перший погляд, це питання здається до смішного простим: хто ж не знає (хай інтуїтивно, хоча б поверхнево, на житейському рівні), що таке людина? Проте то, що нам ближче всього, те, з чим ми нібито знайомі краще всього, виявляється насправді найскладнішим об'єктом пізнання. Слід прямо сказати, що, хоча багато що у людині вже осмислено (і конкретно-науково, і філософськи), ще досить багато залишається загадкового і невиясненого у самій сутності людини (мається на увазі сутність не першого, а більш глибинного порядку). Це і зрозуміло: людина – це «всесвіт у Всесвіті»! І в ній не менше таємниць, ніж у всесвіті. Більш того, людина – це головна таємниця всесвіту.

Микола Кузанський говорив про це так: «Людина – це Бог, але людський Бог; людина – це світ, але людський світ, мікрокосм; у людині, як у Всесвіті, універсальним чином розгорнено все». І якщо ми говоримо про невичерпність для пізнання матеріального світу, то, тим більше, невичерпна людина – вінець творчості природи. Загадковість цього феномену стає тим більшою, чим більше ми намагаємося проникнути в неї. Проте безодня цієї проблеми не тільки не відлякує від неї, а, навпаки, все сильніше притягує до себе, як магніт.

Які б науки або форми свідомості не займалися вивченням людини, їх методи завжди були направлені на «препарування» її, тобто розчленовуванням на складові. Звідси, на думку Макса Шелера, «спеціальні науки, що займаються людиною, швидше приховують сутність людини, ніж розкривають її».

За визначенням філософії як знання про загальне, вона, на відміну від спеціальних наук, у принципі повинна прагнути цілісного уявлення про людину. Людвіг Фейєрбах відзначав: «…тільки той є людиною, хто не позбавлений ніяких істотних людських властивостей. Я – людина; і ніщо людське мені не є чужим». Цей вислів, якщо його узяти у загальному і вищому значенні, є гаслом сучасної філософії. Нова філософія перетворює людину, включаючи і природу як базис людини, в єдиний і універсальний, вищий предмет філософії, перетворюючи, отже, антропологію в універсальну науку.(Ця ідея повністю співзвучна думці Дені Дідро, який ще у XVIII столітті називав людину розумним центром Всесвіту, тим пунктом, від якого все повинне виходити і до якого все повинне повертатися).

Чи завжди філософії вдавалося домогтися цілісності уявлень про людину? Ні у жодному разі ні. Як їдко підмічав Вольтер, «…якби хто вирішив, що якнайповнішою ідеєю людської природи володіють філософи, він би дуже помилився... за винятком невеликого числа мудрих мислителів, інші створюють собі дивну думку про людину, таку ж обмежену як думка натовпу, і лише ще більш невиразну».

 


Читайте також:

  1. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  2. Nom. sing. Gen. sing. Основа
  3. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  4. А. Це наявність в однієї людини кількох ліній клітин з різним набором хромосом.
  5. Абстрактна небезпека і концепція допустимого ризику.
  6. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  7. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  8. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  9. Акустичні поля людини
  10. Аналіз ризику в життєдіяльності людини.
  11. Аналіз умов ураження людини електричним струмом.
  12. Аналіз фінансово-господарської діяльності підприємства як методична основа діагностики його спроможності протидіяти кризовим явищам та ліквідувати їх наслідки




Переглядів: 2220

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Філософська концепція людини як основа наук про людину. | Концепції сутності людини у історія філософії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.