Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Філософська концепція людини як основа наук про людину.

Проблеми філософської антропології.

Буття людини

Тема 7

Прогрес та регрес

 

Хоча, на думку більшості мислителів минулого і теперішнього часу, «в понятті історії укладено поняття нескінченного прогресу», в історії філософської думки можна знайти теорії, які або заперечують прогрес, або супроводжують його визнання такими обмовками, що поняття прогресу втрачає всякий об'єктивний зміст. Причому заперечення прогресу або підкреслення його відносного характеру мають під собою реальні підстави, пов'язані з суперечністю прогресу, його нерівномірністю, «переплетенням» тенденцій прогресу і регресу, як в різних сферах суспільного виробництва, так і в одному і тому ж. Наприклад: прогрес техніки, щолежить в основі зростання продуктивності праці, призводить у багатьох випадках до порушень природних процесів і підриву природних основ існування суспільства; наука використовується для створення не тільки досконаліших продуктивних сил, але і все зростаючих по своїй потужності руйнівних сил; комп'ютеризація, широке використання інформаційної техніки в різних видах діяльності безмежно розширюють творчі можливості людини і в той же час приховують для нього масу небезпек, починаючи з появи різного роду нових хвороб і кінчаючи можливими ситуаціями тотального контролю над особистим життям.

 


 

(4 години)

Метаданої лекції – дослідити предметну область одного з фундаментальних розділів філософії – філософської антропології.

Студент, що засвоїв матеріал лекції, повинен знати:

– основні концепції людини в історії філософської думки;

– відмінність між науковим і філософським підходами до вивчення проблеми людини;

– основні компоненти, що становлять сутність людського буття;

– ознаки антропосоціогенезу;

– основні підходи до розуміння феномена особистості у філософії;

– значення і роль аксіологічної складової в бутті особистості;

– існуючі погляди і підходи до оцінки сенсу життя людини.

На основі отриманих знань студент повинен уміти:

– бачити роль філософії в становленні цілісної концепції людини;

– давати оцінку існуючим в науці та філософії підходам до розуміння природи людини;

– аналізувати чинники антропосоціогенезу;

– давати критичний аналіз співвідношення біологічного, психічного і соціального в людині;

– виявляти і аналізувати ознаки унікальності і самобутності особистості;

– складати ієрархію ціннісних орієнтацій в житті людини;

– обґрунтовувати своє бачення сенсу життя особистості.

План лекції.


Читайте також:

  1. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  2. Nom. sing. Gen. sing. Основа
  3. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  4. А. Це наявність в однієї людини кількох ліній клітин з різним набором хромосом.
  5. Абстрактна небезпека і концепція допустимого ризику.
  6. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  7. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  8. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  9. Акустичні поля людини
  10. Аналіз ризику в життєдіяльності людини.
  11. Аналіз умов ураження людини електричним струмом.
  12. Аналіз фінансово-господарської діяльності підприємства як методична основа діагностики його спроможності протидіяти кризовим явищам та ліквідувати їх наслідки




Переглядів: 602

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Прогрес як моральне вдосконалення і досягнення щастя | Філософська концепція людини як основа наук про людину.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.