Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Класифікація видів конкуренції.

 
 


Критерії класифікації: Види конкуренції:

за галузево-територіальною - внутрігалузева

ознакою - міжгалузева

- міжнародна

 
 


За кількістю суб’єктів - досконала (чиста)

ринку та ступенем їх - недосконала (монополія,

конкурентної сили монополістична конкуренція,

олігополія)

 
 


За метою конкурентної - цінова

боротьби - нецінова

- чесна

- нечесна

 

Внутрігалузева конкуренція – це боротьба між товаровиробниками однієї галузі за вигідніші умови виробництва і реалізації товарів з метою одержання прибутку.

Міжгалузева конкуренція –це боротьба між товаровиробниками різних галузей економіки за найвигідніші умови (сфери) застосування капіталу.

Недосконала конкуренція –виступає у формах монополістичної та олігополістичної конкуренції.

Монополістична конкуренція виникає, коли застосовується широка диференціація продукту, пов’язана з або з його особливостями (якість, марка, упаковка), або з місцезнаходженням продавців чи з особливими послугами, що супроводжують продаж товару. Зменшуючи цінову еластичність попиту, продавець одержує певну монополістичну владу над ним, тобто він може до якоїсь межі підвищувати ціну товару без ризику скорочення обсягу його продажу.

Олігополістична конкуренція виникає, коли однорідну продукцію (або близькі субститути) продають декілька продавців. За цих умов кожен з них здійснює свою власну ринкову стратегію (визначає обсяги продажу, ціну товару), але при цьому мусить враховувати стратегію і дії конкурентів.

Особливістю недосконалої конкуренції є те, що вона все більше переміщується із сфери обігу у сферу безпосереднього виробництва, з галузевого на міжгалузевий рівень. Це означає, що ця конкуренція все більше ґрунтується на впровадженні нових досягнень науки і техніки у виробництво і спрямована на покращення якості товару. Тому розрізняють ціновий та неціновий види конкуренції.

Цінова конкуренція –це боротьба між товаровиробниками за споживача шляхом зменшення затрат виробництва, зниження ціни на товари та послуги без суттєвої зміни їх якості та асортименту.

Нецінова конкуренція –завоювання конкурентної переваги товаровиробниками завдяки підвищенню якості та надійності своєї продукції, вдосконаленню методів збуту, наданню послуг, розширенню сфери після продажного обслуговування, продовженню терміну гарантії служби виробів, наданню споживачам кредитів на придбання товарів і послуг та інших пільг, використанню реклами.

Різновидом недосконалої конкуренції є нечесна конкуренція, яка ведеться переважно неекономічними методами. Це передусім підкуп чиновників, промисловий шпіонаж, укладання таємних угод про єдину політику цін і навіть застосування диверсій проти конкурента.

Вільна (досконала) конкуренція –це така ринкова ситуація, за якої чисельні, незалежно діючі виробники продають ідентичну продукцію і жоден із них не в змозі контролювати ринкову ціну.

 

Конкуренція створює одну з головних умов, необхідних для ефективного виконання ціною координуючих функцій - вільне ціноутворення – основний елемент ринкового механізму, а отже, можна стверджувати, що конкуренція є умовою життєздатності всієї ринкової системи. Тільки в умовах конкуренції ринок може ефективно виконувати функції розподілу ресурсів і кінцевих товарів. Ринок як саморегульована система дієвий тільки за наявності конкуренції.

Конкуренція виступає як контрольна система ефективності приватного підприємництва. Конкуренція перевіряє бізнес на ступінь його відповідності суспільним інтересам. Не всі підприємства цю перевірку витримують. У результаті відбувається безупинне вибракування неефективних структур.

Конкуренція створює зацікавленість в удосконаленні економічних ресурсів, їхніх виробничих комбінацій, зниження витрат на виробництво на одиницю виробленої продукції, науково-технічному відновленні виробництва.

 

 


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. V. Класифікація і внесення поправок
  3. V. Класифікація рахунків
  4. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  5. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  6. Аналіз собівартості окремих видів продукції.
  7. Аналітичні процедури внутрішнього аудиту та їх класифікація.
  8. Антипод конкуренції.
  9. Банківська платіжна картка як засіб розрахунків. Класифікація платіжних карток
  10. Банківська система в ринковій економіці є звичайно дворівневою і включає центральний банк (емісійний) і комерційні (депозитні) банки різних видів.
  11. Банківський кредит та його класифікація.
  12. Банківські ресурси, їх види та класифікація




Переглядів: 1514

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Конкуренція як рушійна сила ринкової економіки. | Класифікація бірж

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.