Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Підприємництво і споживачі – відповідальність підприємництва.

Важливим інструментом взаємодії підприємця і споживача, взаємної відповідальності є система прав та обов’язків споживачів перед підприємцями.

При придбанні, замовленні і використанні товарів споживачі мають певні права, які визначаються Законом України “Про захист прав споживачів” (у редакції Закону від 01.12.2005 року).

Закон регулює відносини між споживачами та виробниками і продавцями, встановлює права споживачів, а також визначає механізм їх захисту та основи реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів.

Основними правами споживачів є:

1) захист своїх прав державою;

2) належна якість продукції та обслуговування;

3) безпека продукції;

4) необхідна, доступна, достовірна та своєчасна інформація про продукцію та виробника;

5) відшкодування шкоди (збитків), в тому числі моральної;

6) звернення до суду;

7) об’єднання у громадські організації споживачів.

Для того, щоб споживач міг скористатися своїми правами, він повинен дотримуватися наступних обов’язків:

- перед початком експлуатації продукту ознайомитись із правилами експлуатації, викладеними у документації на продукт;

- за необхідності звернутися за роз’ясненнями до продавця (виробника);

- користуватись товаром за призначенням, дотримуватись умов експлуатації;

- застосовувати передбачені виробником в товарі засоби безпеки.

Інформація про продукт повинна містити перелік основних споживчих властивостей, дату виготовлення, гарантійні зобов’язання виробника, правила використання, термін експлуатації, назву і адресу виробника. Ця інформація подається у технічній документації та на етикетці.

Виробник зобов’язаний забезпечити технічне обслуговування гарантійний ремонт товару, нормальну роботу товару впродовж гарантійного терміну. Гарантійний термін зазначається у документації на товар або етикетці.

Споживач може вимагати від продавця (виробника), щоб якість товару відповідала вимогам нормативних документів, умовам договорів, а також інформації про товар.

Споживач має право на перевірку якості, комплектності, міри, ваги та ціни товару, демонстрацію безпечного та правильного його використання.

При виявленні недоліків товару впродовж гарантійного терміну споживач має право вимагати у продавця або виробника:

- безоплатного усунення недоліків або відшкодування витрат на їх виправлення споживачем чи третьою стороною;

- заміни на аналогічний товар належної якості;

- відповідного зменшення його купівельної ціни;

- заміни на такий же товар іншої моделі з відповідним перерахунком ціни;

- розірванню договору та відшкодуванню збитків, яких він зазнав.

Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, у якого він був придбаний, якщо товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин і якщо він не споживався, збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, товарний чи касовий чек або інші документи, видані споживачу разом з проданим товаром.

Головним державним органом, що регулює взаємини підприємця і споживача, є Державний комітет України з питань технічного регулювання і споживчої політики.

 


Читайте також:

  1. IV. Відповідальність сторін
  2. Адміністративна відповідальність
  3. Адміністративна відповідальність
  4. Адміністративна відповідальність
  5. Адміністративна відповідальність
  6. Адміністративна відповідальність за порушення аграрного законодавства
  7. Адміністративна відповідальність за порушення земельного законодавства
  8. Адміністративна відповідальність за порушення митних правил
  9. Адміністративна відповідальність за порушення податкового законодавства.
  10. Адміністративна відповідальність осіб, винних в порушенні податкового законодавства
  11. Адміністративна відповідальність та строки адміністративної відповідальності
  12. Адміністративна відповідальність. Види адміністративних стягнень.




Переглядів: 1182

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Відповідальність підприємництва перед навколишнім природним середовищем. | Суть та призначення бізнес-плану.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.