Принципи нанесення проектної лінії на поздовжній профіль
При проектуванні поздовжнього профілю потрібно дотримуватись таких основних вимог під час нанесення на нього проектної лінії:
1. Проектну лінію погоджують з відмітками контрольних точок (відмітками початку і кінця траси і мінімальними відмітками бровки земляного полотна біля мостів, труб, шляхопроводів тощо).
2. Ухил проектної лінії не повинен перевищувати нормативного поздовжнього ухилу, а у виїмці вона не повинна мати ухил менше 5 ‰, щоб забезпечити раціональне відведення поверхневих вод від дороги.
3. На рівнині та слабо пересіченій місцевості проектну лінію прокладають у насипі з дотриманням певних вимог (залежно від ґрунту верхньої частини земляного полотна) та врахуванням товщини снігового покриву.
4. Радіуси кривих у поздовжньому профілі не повинні бути меншими від нормативних для відповідної категорії дороги. Якщо є можливість і це економічно доцільно, то радіуси вибирають такими, м: випуклі ≥70000 м, увігнуті ≥8000 м; а довжину кривих у поздовжньому профілі: випуклих ≥300 м, увігнутих ≥100 м.
5. При алгебраїчній різниці ухилів суміжних прямих менш як 5 ‰ для доріг І та ІІ категорій, 10 ‰ – для доріг ІІІ категорії, 15 ‰ – для доріг Іс і ІІс категорій, 20 ‰ – для ІІІс, ІV i V категорій у зламі проектної лінії криві не вписують. Якщо ця різниця дорівнює вищенаведеним значенням або більша за них, то для забезпечення видимості і плавності руху на зламі вписують вертикальні криві.
Приклад оформлення поздовжнього профілю дороги представлений на рис.4.3.
Рисунок 4.3 – Приклад оформлення поздовжнього профілю автомобільної дороги ІУ класу
5 ПРОЕКТУВАННЯ ПОПЕРЕЧНОГО ПРОФІЛЮ АВТОМОБІЛЬНОЇ ДОРОГИ