Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Елементи поперечного профілю та їхнє призначення

 

Поперечним профілем називають розріз дороги вертикальною площиною, перпендикулярною до її поздовжньої вісі. На поперечному профілі розміщують такі елементи (див. рис. 5.1):

1) проїзну частину – головний конструктивний елемент, який забезпечує рух транспорту відповідної вантажопідйомності, габаритних розмірів і з певною швидкістю; проїзна частина покрита дорожнім одягом, який має бути міцним, а поверхня її рівною, шорсткою і без пилу;

2) узбіччя – бокові смуги, що примикають до проїзної частини; вони є упором для дорожнього одягу, дають змогу підвищувати безпеку руху, а також придатні для короткочасної вимушеної зупинки автомобіля та тимчасового розміщення будівельних матеріалів під час ремонту дороги;

3) водовідвідні споруди – поздовжні рови (кювети, кювети-резерви і резерви), призначені для відведення від земляного полотна поверхневої води;

4) обрізи – крайні смуги між водовідвідними спорудами та межами смуг відведення землі під дорогу; призначені для влаштування об’їзного шляху, складання будівельних матеріалів, розміщення декоративного і снігозахисного насадження, а інколи – упорядкованих майданчиків для відпочинку тощо;

а б

Рисунок 5.1– Основні елементи поперечного профілю автомобільної дороги:

а – з кюветом біля насипу заввишки до 1 м (тип 1); б – з кюветом -резервом біля насипу заввишки до 1 м (тип 1); від 1 до 6 м (тип 2);

1 –вісь дороги; 2 – кромка проїзної частини; 3 – брівка земляного полотна; 4 – вну - трішній укіс кювету; 5 – дно кювету; 6 – зовнішній укіс кювету; 7 – межа відведення

 

5) кювет-резерв – розширений заглиблений кювет, який влаштовують при розробці ґрунту для спорудження насипу (якщо на відстані до 2 км немає виїмки); його ширину визначають кількістю потрібного ґрунту, а глибина становить не більше, ніж 1,5 м; внутрішній укіс кювету-резерву є продовженням укосу насипу; різниця відміток бровки земляного полотна і дна кювету-резерву становить менш як 4 м;

6) резерв – відрізняється від кювету-резерву тим, що між укосами насипу влаштовують берти – смуги завширшки не менше як 2 м, різниця відміток бровки земляного полотна і дна резерву становить не менше 4 м;

 

7) нагірний рів – призначений для перехоплення поверхневих вод з укосів і відведення їх у найближчі понижені місця; влаштовують нагірні рови при косогірності більше 1:10;

8) банкет – призма трикутного поперечного перебігу, відсипана з ґрунту, вийнятого з нагірних ровів, яка збільшує площину поперечного перерізу нагірного рову;

9) смугу відведення – ділянка землі, відведена під будівництво дороги, на якій розміщують усі перелічені елементи дороги і дорожніх споруд.

На поперечних профілях сільських вулиць, крім проїзної частини, розміщують такі елементи:

- тротуари і пішохідні доріжки (алеї), які мають покриття, що забезпечує зручність руху за різних погодних умов; покриття повинно відповідати також архітектурним і санітарно-гігієнічним вимогам;

- велосипедну доріжку влаштовують, якщо в перспективі на проектованій вулиці передбачається висока інтенсивність руху (більше ніж 50 велосипедистів на 1 год.), покриття на велосипедних доріжках повинно бути полегшеного типу;

- надземні (щогли для освітлення та засобів зв’язку) та підземні інженерні мережі;

- зелені насадження (захисні та декоративні) і газони (роздільні смуги).

 


Читайте також:

  1. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  2. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  3. Адміністративне правопорушення як підстава юридичної відповідальності: ознаки і елементи.
  4. Азот, фосфор, біогенні елементи та їх сполуки, органічні речовини
  5. Аналіз службового призначення деталей та конструктивних елементів обладнання харчових виробництві, визначення технічних вимог і норм точності при їх виготовленні
  6. Базові елементи управління проектом
  7. Бізнес-планування, його суть та призначення
  8. Будівельні домкрати, їх призначення, класифікація та конструкція.
  9. Будівельні лебідки, їх призначення, класифікація та конструкція.
  10. Будівельні підйомники, їх призначення, класифікація та конструкція.
  11. Будова й основні елементи машини
  12. Бурові долота спеціального призначення




Переглядів: 5459

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принципи нанесення проектної лінії на поздовжній профіль | Типові та індивідуальні поперечні профілі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.