Менеджер у системі управління. Категорії менеджерів: менеджер і підприємець, їхні функції та особливості
Важливу роль в організації відіграє менеджер, який повинен володіти мистецтвом управління, умінням ставити та ефективно досягти цілі. Робота його полягає в організації та управлінні підприємством (чи певним підрозділом) для досягнення поставлених цілей. Менеджер як спеціаліст, який працює із людьми, є основною ланкою будь-якої системи управління.
Менеджер – член організації, котрий проводить управлінську діяльність і вирішує управлінські завдання.
Предметом праці менеджера є інформація, аналізуючи та обробляючи яку, він приймає рішення, необхідні для виконання усіх функцій управління.
Основні функції менеджерів:
- забезпечення виконання організацією її основного призначення;
- проектування і встановлення взаємодії між певними підрозділами, особами, окремими операціями і діями, які відбуваються в організації;
- розробка стратегії поведінки організації у зовнішньому середовищі;
- забезпечення служіння організації інтересам осіб і установ, які контролюють її діяльність;
- представлення організації у зовнішньому середовищі;
- несення відповідальності за результати діяльності організації;
- прийняття обґрунтованих та компетентних управлінських рішень;
- захист інтересів підприємства та його працівників на справедливій основі.
- розуміння людей;
- якості лідера
- знання основ сучасного менеджменту та вміння застосовувати їх на практиці;
- компетентність;
- здатність передбачати поведінку подій;
- уміння ставити цілі;
- здатність організовувати взаємодію і налагодити оптимальний контроль
Модель сучасного менеджера. Менеджери повинні мати певні якості, знання і навички, що відповідають завданням, характеру і змісту своєї діяльності. Існують різні моделі сучасного менеджера, наприклад модель «тричі-сім» розроблена Я.В.Михайловим, яка містить 3 рівні по 7 вимог (рис.1.1)