Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Роль контролінгу в процесі управління

Рис. 7.3. Контроль в організації

 

Менеджери часом помиляються, вважаючи, що значення ефективної системи контролю очевидне для працівників проти контролю, особливо коли відчувають його надмірний тиск або якщо він неправильно спрямований чи має невідповідні наслідки, або якщо вони почувають себе обтяженими підзвітністю чи відповідальністю.

Організації намагаються контролювати багато речей. Однак ситуація стає особливо проблематичною, коли контроль безпосередньо стосується поведінки працівника. Організація, яка визначає своїм працівникам, коли приходити на роботу, де паркуватися, коли пити каву і йти з роботи, чинить завеликий тиск на щоденну діяльність робітників. Та організації намагаються контролювати не лише ці, а й інші аспекти поведінки на роботі. Проблеми виникають, коли працівники відчувають, що спроби обмежити їхню поведінку необґрунтовані.

Ефективний контроль дає змогу менеджерам визначати, чи працівники успішно виконують свої обов’язки. Якщо стандарти затверджені добре, і рівень виконання вимірюють правильно, то менеджери знають, коли виникають проблеми, і які відділи та особи у цьому винні. Ті, хто не хоче відповідати за свої помилки або не хоче працювати так, як цього вимагає керівник, опираються контролю.

Мабуть, найліпшим методом долання опору контролю, для початку, є створення ефективної системи контролю. Якщо система контролю добре узгоджується з плануванням в організації, і якщо контроль гнучкий, достовірний, своєчасний і об’єктивний, то організація не буде ним переобтяжена, не концентруватиметься на невідповідних стандартах або неефективних винагородах. Іншими методами долання опору є заохочення участі та розробка процедури перевірки.

Найпростіші методи контролюпотребують менших зусиль й більш економічні. Щоб бути ефективним, контроль повинен відповідати потребам і можливостям працівників, які взаємодіють з системою контролю й реалізують її.

Правило контролю полягає в тому, що він має невеликі витрати і багато дає для досягнення цілей, а якщо він не спрямовує роботу по шляху підвищення результативності, то він не потрібен.

Прийняття рішення – це вибір одного із двох і більше альтернативних варіантів, який дасть змогу досягти мети діяльності підприємства або вирішити поточну проблему. Процес прийняття рішення передбачає не тільки вибір найкращого варіанта, але й визначення альтернативних варіантів, встановлення критеріїв вибору, їх оцінки.

При цьому чим довший період, на який розрахована дія рішення, тим більше факторів необхідно врахувати управлінцям при його підготовці. Але і це не гарантує успіху в недалекому майбутньому, оскільки підприємство постійно знаходиться під впливом нестабільності законодавства, конкуренції, появи нових технологій, росту вимогливості споживачів тощо.

Тому для довгострокового успішного функціонування підприємство повинно мати дуже чутливий механізм саморегулювання (у ряді передових фірм світу він має назву «контролінг».

Контролінг– нова концепція в теорії і практиці сучасних інформації та управління, яка забезпечує підтримку внутрішнього балансу стану підприємства шляхом формування інформації про витрати та доходи як основу для прийняття оптимальних управлінських рішень.

Це явище виникло на стику економічного аналізу, планування, управлінського обліку і менеджменту. Контролінг (управління управлінням

переводить управління підприємством на якісно новий рівень,

інтегруючи, координуючи і направляючи діяльність різних служб і підрозділів підприємства на досягнення оперативної і стратегічної мети. Це своєрідний механізм саморегулювання на підприємстві, забезпечуючи зворотній зв'язок в контурі управління.

Контролінг – це функціонально відособлений напрям економічної роботи на підприємстві, пов'язаний з реалізацією фінансово-економічної коментуючої функції в менеджменті для ухвалення оперативних і стратегічних управлінських рішень.

Основна мета контролінгу – орієнтація управлінського процесу на досягнення всієї мети, що стоїть перед підприємством – забезпечення прибутковості та ліквідності підприємства шляхом виявлення причиннонаслідкових зв’язків при зіставленні фінансових результатів від реалізації та витрат, а також вживання заходів регулювання виявлених відхилень і оптимізації співвідношення «витрати – обсяг - прибуток».

Для цього контролінг забезпечує виконання наступних функцій:

- Інформаційна функція: контрольна функція, аналітична функція, координаційна функція, прогнозна функція.

Структурна таблиця, ілюструючи роль контролінгу в процесі управління, представлена в табл.7.2.

Таблиця 7.2

 

Процес управління Роль контролінгу в управлінському процесі
1 2
Планування - Координація різних планів і розробка консолідованого плану в цілому по підприємствам . - Розробка методики планування . - Розробка планів окремих підрозділів. - Розробка графіка складання планів. - Надання інформації для складання планів. - Перевірка планів, складених підрозділами підприємства.
Організаційна робота - Облік і контроль витрат і результатів по підрозділах. - Контроль результатів в цілому по підприємству.
Стимулювання - Стимулювання виконання планів по підрозділах.
Контроль і регулювання - Порівняння планових і фактичних величин для вимірювання і оцінки ступеня досягнення мети. - Становлення допустимих меж відхилень від плану. - Аналіз відхилень інтерпретація причин відхилень плану від факту і розробка пропозицій для зменшення відхилень.
Аналіз рішень, інформаційні потоки - Участь в розробці побудови управлінської інформаційної системи (постановка задач для програмістів). - Збір найбільш значущих для ухвалення управлінських рішень даних. - Консультації по вибору корегувальних заходів і управлінських рішень. - Розробка заходів по підвищенню ефективності управлінських рішень. - Розробка інструментарію для планування, контролю і ухвалення управлінських рішень.

 

Відповідно з класифікацією господарського контролю, що наведений на рис. 7.4, аудит є однією з форм цього контролю.

 

Господарський контроль

     
 
 
   
службове розслідування



Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  4. Oracle Управління преміальними
  5. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  6. А. Видання прав актів управління
  7. Автоматизація виробничих процесів
  8. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  9. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  10. Адаптивні організаційні структури управління.
  11. Адміністративне право і державне управління.
  12. Адміністративний устрій і управління в українських землях під час татаро-монгольського панування.




Переглядів: 1224

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Контроль контроль | Питання для роздуму, самоперевірки, повторення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.