МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основні методичні вимоги до аналізуПлан Тема. Аналіз і оцінка мови й стилю. Лекція 5 - 7 Вироблення логічних навиків аналізу й оцінки тексту
Навики виробляються в процесі розгорненого виконання кожного прийому під час читання тексту зі спеціальною метою: — у одному випадку — виявити зв'язки за словами або за розділовими знаками; — у іншому — визначити логічні відносини елементів, зв'язки між якими не знайшли словесного або пунктуаційного вираження в тексті; — у третьому — встановити вид зв'язаних логічних елементів (члени ділення ряду й узагальнювальне слово, узагальнювальне положення і конкретизуючі факти, визначені й визначальні частини, онову й і слідство, тезу і аргументи); — у четвертому — співвіднести між собою всі основи й наслідки; — у п'ятому — знайти все ентимеми (висновки з опущеною ланкою); у шостому — відновити всі ентимеми до повного висновку і так далі.
1. Основні методичні вимоги до аналізу. 2. Прийоми, що допомагають усувати поширені помилки — порушення норм граматичної стилістики. 3.Прийоми виявлення стилістичних помилок, що спричиняють за собою смислову незрозумілість тексту. 4.Прийоми досягнення стислості. 5.Виділення ознак канцелярського стилю. 6. Передумови роботи редактора, що володіє широким арсеналом навичок стилістичного аналізу.
Аналіз і оцінку мови і стилю твору можна умовно розділити на дві частини. Перша — чисто творча за характером. Вона пов'язана з індивідуальними особливостями стилю твору й автора. Друга - частина аналізу оцінки мови і стилю — менш творча за характером, чим перша, але теж далеко не технічна, — стосується дотримання загальних і часткових вимог до мови і стилю, того, що ми називаємо стилістичними нормами, граматичною і стилістичною правильністю мови. Перша вимога — починати аналіз з визначення загальних і специфічних особливостей мови й стилю тексту.
Друга вимога — уникати суб’єктивності в стилістичних оцінках, поправках, зауваженнях. Третя вимога — обережно, обачно користуватися правками і рекомендаціями нормативної граматичної стилістики. Висувати цю вимогу доводиться з двох причинах: 1) тому, що деякі редактори користуються правилами і рекомендаціями граматичної стилістики грубо прямолінійно, не погоджуючись з особливостями й завданнями контексту; 2) тому, що мова твору — річ взагалі надзвичайно тонка, і шаблонні дії можуть його спотворювати, а не покращувати. Четверта вимога —обережно слідувати рекомендаціям про необхідність стилістичної однорідності тексту і в виборі одного кращого прийому викладу перед іншими. П'ята вимога —знати прийоми аналізу, що допомагають побачити типові нормативно-стилістичні помилки й розвивати ці прийоми й навички.
Читайте також:
|
||||||||
|