Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Потрпеби і їх ієрархія за А. Маслоу

Загальна характеристика гуманістичної психології

Тема 15. Гуманістична психологія

Питання лекції

1. Загальна характеристика гуманістичної психології

2. Потрпеби і їз ієрархія за А. Маслоу

3. Психотерія особистості за У. Роджерсом

4. Інтерактивна психологія

Гуманістична психологія - ряд напрямків у сучасній психології, де предметом вивчення виступають вищі цінності людини, самоактуалізація особистості, творчість, любов, воля, відповідальність, автономія, психічне здоров'я, міжособистісне спілкування. Гуманістична психологія як самостійний напрямок виділилася на початку 60-х. років ХХ століття як протест проти біхевіоризму і психоаналізу, одержавши назву третьої сили. Засновниками цього напрямку стали А.Маслоу, К.Роджерс, В.Франкл, Ш.Бюлер. Ф.Бэррон, Р.Мэй, С.Джурард та ін. Методологічні позиції гуманістичної психології сформульовані в наступних посилках: 1. Людина цілісна; 2. Цінність для психолога мають не тільки загальні, але й індивідуальні властивості людини; 3. Головною психологічною реальністю є переживання людини; 4. Людське життя - єдиний процес; 5. Людина відкрита до самореалізації; 5. Людина визначається не тільки зовнішніми ситуаціями, але й внутрішніми потягами, устремліннями.

На основі гуманістичної психології будуються деякі напрямки психотерапії і гуманістична педагогіка.

Розглянемо погляди деяких вчених, засновників гуманістичної психології.

Абрахам Харольд Маслоу (1908 - 1970) - американський психолог, один із засновників гуманістичної психології. Створив ієрархічну модель мотивації. Мотивація за Маслоу вроджена й універсальності. В ній він виділив 5 основних рівнів потреб:

1. Фізіологічні потреби.

2. Потреби в безпеці.

3. Потреби в любові, прихильності і приналежності до певної соціальної групи.

4. Потреба в повазі і визнанні.

5. Потреба в самоактуалізації – реалізації здібностей і талантів. Це найвищий рівень в ієрархії мотивів.

При цьому Маслоу ввів припущення про те, що потреби більш високого рівня не можуть бути задоволені, якщо попередньо не задоволені потреби нижчих рівнів. Більшості людей не вдається досягти задоволення навіть нижчих потреб. У силу цього вищого рівня - самоактуалізації – можуть досягти не більше одного відсотка всіх людей. Для самоактуалізованої особистості характерні невимушеність у поведінці, ділова спрямованість, демократичність у стосунках, незалежність, творчість, філософське світосприймання.

3. Психотерія особистості за У. Роджерсом

Карл Ренсом Роджерс (1902 - 1987) - американський психолог, один із засновників гуманістичної психології. Автор книги “Центрована на клієнті терапія” (1954). Як ядро особистості розглядав Я-концепцію, представлену динамікою співвідношення Я-реального і Я-ідеального. За уявленнями К. Роджерса, в особистості співіснують дві інстанції, які повинні працювати узгоджено. Це реальне Я, яке являє собою систему уявлень і оцінок людиною самої себе і яке залежить від індивідуального досвіду й актуальних оцінок навколишніх людей. І ідеальне Я - те, якою людина хоче бути. Неправильне уявлення про себе приводить іноді до невротичних проявів і людина потребує допомоги психолога. Важливою умовою психічного здоров’я є здатність до гнучкої самооцінки.

Роджерс розробив свою психотерапію, центровану на клієнті, в основі якої лежить правило не давати порад клієнту й уникати оцінок його поведінки, але активізувати його творчі потенції, самостійне вирішення власних проблем.

Олпорт Гордон (1897 - 1967) - американський психолог, фахівець із психології особистості. Вважав особистість відкритою системою Розвивав теорію особистості на основі понять Я и самоактуалізації, що позначає прагнення особистості до досягнення чогось осмисленого і значного в житті. Показав, що мотиви, що мають джерелом біологічні потреби, при їхньому задоволенні можуть здобувати досить незалежний від біологічної основи характер (принцип функціональної автономії мотивів).


Читайте також:

  1. Взаємозалежність та ієрархія глобальних проблем.
  2. Взаємозалежність та ієрархія глобальних проблем.
  3. Економічні потреби суспільства, їх сутність і класифікація, ієрархія. Безмежність потреб. Закон зростання потреб.
  4. Ієрархія економічних районів, їх основні типи
  5. Ієрархія елементів МС
  6. Ієрархія кон’юктури
  7. Ієрархія мережевих інтерфейсів
  8. Ієрархія норм конст права ЗК на прикладі Франції та Італії
  9. Ієрархія потреб за А. Маслоу
  10. Ієрархія потреб за Маслоу
  11. Ієрархія стратегії підприємства.
  12. Ієрархія цілей господарювання. Духовність господарювання




Переглядів: 980

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Научіння через моделювання | Погляди вітчизняних учених неї психологічну структуру особистості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.