МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Об’єктивне та суб’єктивне право.Концепції прав людини і громадянина. Сучасні концепції прав людини класифікують на: · Суб’єктивістські, що покладають в основу розуміння прав людини волю відповідного суб’єкта. В межах цих концепції існують: а) персоналізм, що утверджує як цінність вільну, творчу особистість, яка є результатом поєднання людського і духовного (божественного) начал (Бердяєв, Шестов, Муньє); б) Екзистенціалізм, що вважає право екзистенцією, що забезпечує досягнення людських бажань. Існує у формі атеїстичного екзистенціалізму, який ґрунтується на твердженні про те, що сутність людини пов’язана з її існуванням у суспільстві та спеціальними засобами соціалізації, одним з яких є право (Сартр, Камю) та релігійного екзистенціалізму, який виходить з того, що людини має духовну природу, що характеризується її зв’язком з Богом, який створив людину, як біосоціальний індивід, що є незавершеним, саме тому право забезпечує інтереси людини як в межах земного існування, так і поза ним, а права людини класифікують на природні, тобто дані Богом, та штучні, дані державою (Ясперс, Марсель); * Суб’єктивно-об’єктивістська концепція обґрунтована Німецькою школою права (Шеллер, Плестнер, Гелен), що намагається поєднати наукове пізнання людини, як біосоціального суб’єкта з її цінністю як суб’єкта політико-правових відносин. Саме це надає можливість відобразити у праві такі аспекти людини, як духовність, еволюційність та моральність. Характеристика проблем правового статусу особи визначає необхідність дослідження поняття права як в об’єктивному, так і суб’єктивному значеннях. Це зумовлюється тим, що особа взаємодіє з обома вищезгаданими проявами права. Норми об’єктивного права регулюють поведінку особи, визначаючи зміст прав та обов’язків, а суб’єктивне право є засобом досягнення можливостей та реалізації інтересів особи. Саме за допомогою об’єктивного та суб’єктивного права особа реалізує себе, свій соціальний, юридичний та моральний потенціал, свої інтереси. Різниця між правом в об’єктивному та суб’єктивному значенні визнавалася ще римськими юристами. Однозначно ця проблема вирішувалася науковцями США та європейських країн. У вітчизняній науці тривалий час відбувалися спроби визнати категорію суб’єктивного права не суттєвою, такою, що не має самостійного значення. Однак, в подальшому ці тенденції розвитку не отримали і на сьогодні загальновизнаною стала теза про багатоаспектність категорії «право». Вона набирає різноманітного значення в залежності від того, яке юридичне явище повинно відобразитись терміном право. В сучасній юридичній літературі слово право вживається в двох основних значеннях – об’єктивному та суб’єктивному. Це надає можливість розглянути правову дійсність в двох аспектах: як систему встановлених чи санкціонованих державою (народом) норм і як можливості та повноваження, що належать суб’єктам на основі і в межах цих норм. Однак, не будемо забувати і той факт, що визначеність суб’єктивного права ще не вирішилла теоретичних проблем його дослідженості в науці. Тривалий час цей термін відображали за допомогою іншої граматичної форми. Р.Ієрінг називав суб’єктивне право конкретним*, Р.Бабун – правомочністю**, а Л.Д.гі – соціальною функцією***. В зв’язку з появою широкого праворозуміння Л.С.Явич, С.Ф.Кечек’ян та О.О.Піонтковський пропонували об’єднати поняття об’єктивне та суб’єктивне право єдиним терміном «право». Хоча і така позиція не заважає визначити в праві два зрізи – обов’язкові приписи, що виходять від держави, та юридичні можливості окремих осіб. Не дивлячись на згадані проблеми, в сучасній науці об’єктивне та суб’єктивне право визначаються самостійними та взаємозалежними категоріями, що відображають різноманітні сторон6и правової дійсності. Об’єктивне право – це система загальнообов ’язкових норм, що мають формальний вираз, встановлюються та гарантуються державою (народом) з метою упорядкування суспільних відносин. Об’єктивність права визначається тим, що воно: - На залежить від волі та свідомості суб’єкта права; - Не належить йому. Формою виразу об’єктивного права є законодавство; правові звичаї; юридичні прецеденти; нормативні договори певної держави. Суб’єктивне право – це міра юридично можливої поведінки, що задовольняє інтереси певної особи. Суб’єктивний характер права виявляється у тому, що воно: - Залежить від волі суб’єкта; - Реалізується залежно від його бажання та належить йому. Формою виразу суб’єктивного права є право, що визначає міру свободи певного суб’єкта шляхом конкретизації його можливої поведінки. Категорії об’єктивного та суб’єктивного права характеризуються: - Спільними рисами; - Відмінностями; - Взаємодією. Спільні риси: 1. Об’єктивне та суб’єктивне право мають юридичний характер. 2. Вони є засобами регулювання суспільних відносин. 3. Вони встановлюються державою. 4. Мають документальну форму закріплення. 5. Охороняються державою. 6. Мають визначений зміст та нормативний характер. 7. Мають юридичну силу, тобто породжують правові наслідки. Однак, не дивлячись на наявність певних спільних ознак, категорії об’єктивного та суб’єктивного права мають самостійний характер. На це вказують їх своєрідні риси.
Взаємодія об’єктивного та суб’єктивного права виявляється двома напрямами: - Об’єктивне право є мірою реалізації можливостей, наданих правом суб’єктам; - Суб’єктивне право – це засіб (спосіб) реалізації об’єктивного права шляхом його конкретизації.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|