МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Класифікація тригерівСтан тригера рахують по значенню прямого виходу, позначеного як Q. Тригер – це запам’ятовуючий елемент з двома стійкими станами, зміна яких відбувається під дією вхідних сигналів. Як елемент комп’ютера тригер призначений для зберігання одного біта інформації, тобто 0 або 1. Схема тригера забезпечує записування, зчитування, стирання та індикацію двійкової інформації, яка зберігається. Практично всі серії цифрових ІС мають готові тригери, і тому задача користувача – правильне використання цих тригерів. Звідси велике значення має класифікація тригерів, вивчення їх параметрів і особливостей їх функціонування.
Класифікація тригерів, які використовуються в практичній схемотехніці, приведена на рис. 3. Класифікація тригерів відбувається за ознаками логічного функціонування та способу запису інформації.
Рис. 3. Класифікація тригерів За логічним функціонуванням розрізняють тригери типів: RS – з роздільною установкою станів «0» і «1»; D (Delay - затримка) – з одним інформаційним входом D; T – тригер з лічильним входом; JK – універсальний з роздільною установкою станів «0» і «1» та інших. За способом запису (прийому) інформації розрізняють асинхронні та синхронні (тактові) тригери. Умовно графічне позначення асинхронних та синхронних тригерів показано на рис. 4. Синхровхід позначається – С, якщо тригери не мають цього входу, то їх називають асинхронними. У таких тригерах записування інформації відбувається в будь-який момент часу при надходженні сигналів до інформаційних входів. У синхронному тригері є С – вхід і записування інформації можливе при збігу сигналів на інформаційному і синхронному входах. Цим пояснюється вища стійкість до перешкод синхронних тригерів порівняно з асинхронними. Рис. 4. УГП тригерів: RS, D, JK, T; а, б, в, г – асинхронні; д, е, ж, з, і, к, л – синхронні, де д, ж, і – мають прямий статичний вхід; л – інверсний статичний вхід; е, з – прямий динамічний; к – інверсний динамічний. У синхронних тригерах (д, ж, і, л) з керуванням за рівнем запис інформації можливий тільки впродовж тривалості тактового сигналу (0 або 1). При керуванні фронтами у тригерах (е, з, к) дозвіл на запис інформації дається тільки в момент перепаду тактового сигналу від нуля до одиниці (динамічний прямий - вхід по фронту) або від одиниці до нуля (динамічний інверсний - вхід по спаду).В інші моменти часу тригер не реагує на вхідні інформаційні сигнали незалежно від рівня тактового імпульсу. Розглянемо таблиці переходів тригерів, які описують логіку їх роботи. Позначимо Q – стан тригера в теперішній час, Qн – стан тригера в наступний час.
RS – тригери (тригери з окремим запуском)
D – тригери (тригери затримки)
Т – тригери (лічильний тригер)
Тригери типу – JK (універсальні) Зміна станів JK тригера наведена в табл. 4. Таблиця 4
На рис. 6 показані УГП тригерів серії КР1533.
Рис. 6. При аналізі а діагностиці роботи тригерів в цифрових схемах досить часто використовують часові діаграми роботи. Розглянемо основні принципи їх побудови. Методика побудови часової діаграми роботи тригера: - Визначити тип тригера та згадати його таблицю істинності; - Якщо тригер синхронний, то визначити тип його входу керування (динамічний або статичний, прямий або інверсний); - На часовій діаграмі визначити робочі періоди роботи тригеру; - Для кожного робочого періоду визначити режим роботи; - Заповнити часову діаграму відповідно до таблиці істинності для кожного періоду з урахуванням початкових даних. Примітка: в неробочий період тригер зберігає попередній стан. Приклад 1. Побудувати часову діаграму роботи для RS- тригеру, якщо відомо, що в початковий момент часу він знаходиться в стані логічної 1. Як видно з УГП RS- тригеру він є синхронним з статичним інверсним керуванням, тому робочі діапазони тригери будуть в ті моменти, коли С=0. За таблицею істинності тригеру визначимо його режими роботи та побудуємо його часову діаграму.
Приклад 2. Побудувати часову діаграму роботи для RS- тригеру, якщо відомо, що в початковий момент часу він знаходиться в стані логічного 0. Як видно з УГП RS- тригеру він є синхронним з динамічним керуванням по фронту, тому тригера сприймати вхідні сигнали буде тільки в ті моменти, коли С переходить зі стану 0→1. За таблицею істинності тригеру визначимо його режими роботи та побудуємо його часову діаграму.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|