МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Ознаки фінансівПлан 1. Необхідність та сутність фінансів 2. Ознаки фінансів, принципи побудови фінансової системи України. 3. Основні фінансові категорії, їх взаємозв’язок. 4. Фуцнкції фінансів.
1. Фінанси - продукт наявності держави і товарно-грошових відносин. Фінанси виникли в умовах регулярного товарно-грошового обігу у зв'язку з розвитком держави і потреби у фінансових ресурсах. У докапіталістичних формаціях більша частина потреб держави задовольнялась через установлення різного роду натуральних зборів, податей, повинностей, а грошове господарство було лише в армії. Основними витратами рабовласницьких і феодальних держав були витрати на ведення війн, утримання монаршого двору, державного апарату, будівництво суспільних споруд, храмів, каналів, зрошувальних систем, доріг, водопроводів). Основними доходами були надходження від державного майна - (доменів) і регалій (монопольного права монарха на окремі промисли і торгівлю певними товарами), військова здобич, данина з покорених народів, натуральні і грошові збори, мито, позики. З розпадом феодалізму і поступовим розвитком у його надрах капіталістичного способу виробництва все більшого значення стали набувати грошові доходи і витрати держави, а частка натуральних зборів скорочувалась. На ранніх стадіях розвитку держави не існувало розподілу між ресурсами держави і ресурсами її глави: монархи розпоряджались коштами держави як своєю власністю. Тільки з відділенням державної казни від власності монарха (ХVІ – XVIIст.) виникають поняття: - державні фінанси - державний бюджет - державний кредит Фінанси, як і ціна, кредит, заробітна плата існують об’єктивно як продукт економічного розвитку суспільства. До початку XVIII ст.. під фінансами розуміли державне публічне господарство будь-якого державного утворення нижчого рівня, наприклад: земство, міська община тощо. Отже, фінанси пов’язують з переданням частини доходу громадянина в розпорядження монарха, короля або іншого правителя на його утримання та інші витрати державного змісту.
У XVIII ст.. трактування поняття фінансів як державного господарства набуло подальшого розвитку. Державні утворення різного рівня стали називатися союзами публічного змісту, а фінанси – формами та методами добування коштів і їх витрачання цими союзами під час виконання покладених на них функцій.
З часом, крім державного господарства, до складу фінансів почали включати фінанси сфери виробництва, виконання робіт і надання послуг. Виникають фінансові ринки, набуває розвитку державний кредит та інші фінансові інститути. Найвищого розквіту фінанси досягли у ХХст., коли функції держави набагато розширилися і вдосконалилися, а товарно-грошові відносини посіли головне місце в економічних системах. Значний розвиток отримали місцеві (регіональні) фінанси, позабюджетні спеціальні фінансові фонди, фінанси підприємницьких структур. Оскільки виникнення фінансів пов’язано з розвитком товарно-грошових відносин, з посиленням ролі держави, розширенням її функцій, то причиною появи фінансів можна вважати потреби суб’єктів господарювання і держави у фінансових ресурсах, які забезпечують їх діяльність.
Фінанси-це особлива, специфічна форма виробничих відносин, пов’язана з процесом розподілу і перерозподілу частини вартості виробленого в країні валового внутрішнього продукту, утворенням і використанням на цій основі цільових централізованих і децентралізованих грошових фондів суспільного призначення. За своєю політ економічною сутністю фінанси являють собою сукупність економічних відносин між державою, організаціями, підприємствами і громадянами, які виникають при розподілі і перерозподілі товарів та послуг, вироблених в державі, і пов’язаних із системою утворення та використання фондів грошових ресурсів для задоволення потреб суспільного виробництва.
Суб’єктами фінансових відносин виступають підприємства, громадські організації, державні органи управління, держава в цілому та населення країни. Основними ознаками держави є наявність: 1) певної території, тобто населення, що проживає на ній, 2) верховної влади ( в особі голови держави - монарха, президента), 3) вертикалі управління – представників верховної влади у всіх населених пунктах держави, 4) військових з’єднань, що захищають зовнішні кордони, 5) закладів, що охороняють інтереси правлячої більшості ( міліція, поліція, карний розшук.) 6) судової влади.
Таким чином, значення фінансів полягає в тому, що вони - є частиною фінансового бізнесу, - допомагають державі виконувати свої функції, - допомагають здійснювати рух національного продукту, а саме – виробництво, обмін, розподіл, споживання.
1. фінанси виступають специфічною формою, підсистемою виробничих відносин, відносин економічного базису. Вони виражають частину відносин, що виникають в процесі розподілу і перерозподілу частини вартості валового внутрішнього продукту в грошовій формі. 2. фінанси являють собою сукупність грошових відносин, що виникають між державою, суб’єктами господарської діяльності і населенням.
Валовий внутрішній продукт – це сума валових продуктів усіх галузей економіки. Валовий національний продукт – складається з вартості товарів і послуг, вироблених резидентами ( виробниками ) країни за рік, незалежно від їхнього місцезнаходження.
ВНП – являє собою загальну, сукупну вартість кінцевих продуктів і послуг. V=C + I +G + N X , де
V – обсяг ВНП, C – обсяг споживання I – обсяг інвестицій, G – обсяг державних закупівель, NX – обсяг чистого експорту.
3. економічна природа державних фінансів обумовлюється первинними відносинами матеріального виробництва. 4. фінанси визначаються природою і фу4нкціями держави, її діяльністю.
Фінанси функціонують через фінансову систему, яка включає сукупність різних організаційних форм фінансових відносин між державою і підприємствами, організаціями і їх об’єднаннями, підприємств і організацій з населенням. Найважливішими інструментами даної системи є податки, платежі до бюджету, платежі за державні кредити, рентні платежі, формування бюджетних і позабюджетних фондів і їх використання для задоволення суспільних потреб та ін. Фінансова система України має досить складну й багаторівневу структуру. Складовими трьохрівневої системи фінансів є : - фінанси первинних структурних ланок економіки, тобто фінанси підприємств і організацій, - державні фінанси, - фінанси населення.
Читайте також:
|
||||||||
|