Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Шляхи розвитку людини

Філософські концепції про роль людини в світі

Філософські напрямки Суть концепцій
Об’єктивний ідеалізм Людина- це особливе творіння Бога, яка повинна повернутися у боже лоно, відмовившись від гріховного матеріального світу
Суб’єктивний ідеалізм Людина існує тільки у своєму внутрішньому світі і залежить від комплексу відчуттів
Матеріалізм Людина має реальне життя і повинна пізнавати і перетворювати світ
Сучасна філософія -Людина –це єдність об’єктивного і суб’єктивного, кінцевого і безкінечного, тому вона прагне до гармонії; -Людина має природний, суспільний і духовний рівень існування, які треба гармонізувати; -Людина – це не тільки біологічна, але й космічна істота

1975 р. соціобіолог Е. Уілсон опублікував книгу “Соціобіологія. Новий синтез”, в якій стверджував, що більшість стереотипних форм людської поведінки притаманні савцям, а більш специфічні форми – поведінці приматів (взаємний альтруїзм, захист визначеного місця перебування, агресивність, сексуальна поведінка, сімейність).

Існують основні шляхи розвитку людини – прогресивний і регресивний

Розвиток людини Суть існування людини
Прогресивний -оволодіння своєю сутністю; -шлях творчості, - самопожертва; -інтенсивна самосвідомість
Регресивний -повернення до тваринного життя, предків, природі; -занурення у первісну колективність, відкидання мови, культури, ,права, самосвідомості

Суспільство корінним чином змінює людську поведінку і спрямованість її пізнання. Природа людини розглядається як широке поняття, як унікальна протирічна єдність матеріального і духовного, природного і соціального, де людяність є моральною характеристикою людини. У своєму розвитку людина може йти як шляхом прогресу, так і регресу. Прогресивний шлях – це шлях універсального відношення до дійсності. Шлях регресу повертає людину до тваринного способу життя, нівелюючи в ній все людське, соціальне і духовне, а домінуючим стають лише фізіологічні інстинкти, які уподібнюють людину з тваринним світом.

Розглядаючи духовну сутність людини, філософи бачать в ній прагнення людини до самовдосконалення. Як, зауважив відомий російський філософ В.Соловйов: «Людині хочеться бути краще, ніж вона є в дійсності, тому вона природно тяжіє до ідеалу надлюдини». Людина лише одна здібна критично оцінити свій спосіб існування, як не відповідаючий тому, що повинно бути. В цій ситуації людина або підкоряється «голосу природи» (власним пристрастям і бажанням), або виходить за межі природного і соціального і керується найвищими цінностями істини, добра і краси, тобто людина стає особистістю. Філософ Е. Шпрангер (1882-1963) виділив наступні типи особистості:


Читайте також:

  1. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  6. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  7. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  8. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  9. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  10. А. Це наявність в однієї людини кількох ліній клітин з різним набором хромосом.
  11. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  12. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.




Переглядів: 726

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Буття людини як реальний процес її існування | Типи особистості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.