МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||
Буття людини як реальний процес її існуванняПлан Тема 11. Антропологія Види істин
Таким чином, наші знання на кожній даній ступені розвитку науки обумовлені історично досягнутим рівнем пізнання, розвитку техніки, промисловості та ін. Подальший розвиток пізнання і практики змінюють людські уявлення про природу, вони поглиблюються, уточнюються, удосконалюються. Питання для самоконтролю 1. Що вивчає гносеологія? 2. Як в сучасній гносеології визначаються суб’єкт і об’єкт пізнання? 3. Які рівні і форми має мислення? 4. Які існують форми чуттєвого пізнання? 5. Як філософія розглядає роблему пізнання? 6. Які є два етапи в процесі пізнання? 7. Які групи методів можна виділити в науковому пізнанні? 8. Яким чином пов’язані філософські і загальнонаукові методи? 11.1.Буття людини як реальний процес її існування 11.2. Історичний генезис соціальних спільнот: єдність індивідуального і соціального 11.3. Людина в системі цінностей 11.4. Роль творчості і практики в житті людини Ключові поняття і терміни: Соціоантропогенез, прогрес, регрес, особистість, типи особистості, людина, рід, плем’я, народність, нація, цінності, мораль, звичаї, жах, сором, честь, гідність, творчість, практика, сенс життя Жодне з відомих нам живих істот, крім людини, нездатне мислити, задатися питанням про буття, про цілісність світу, про своє місце в ньому. Індивідуальне буття людини досить суперечливе, бо вона дивиться на світ через призму свого буття, свідомості, знання. Філософія обґрунтовує питання про місце людини у світі, її призначенні, природі і сутності, але філософські позиції різняться між собою. У своєму розвитку людина пройшла довгий шлях розвитку, який називається антропосоціогенезом ( гр. «antropos»- людина, «genesis»- походження) – процес виникнення і розвитку людини як живої та соціальної істоти. Причини і наслідки антропосоціогенезу: 1) перехід від біологічної до соціальної взаємодії з середовищем був умовою виживання людини; 2) здатність людини до змін обумовлена біологічними задатками: унікальним мозоком, прямоходінням, розвиненою кистівкою руки, здатної до трудових операцій, особливою гортаню, здібною до членороздільних звуків; 3) створення проектів та їх втілення у життя (знаряддя, техніка тощо); 4) поява колективної праці та розподілу продуктів праці; 5) поява спілкування, наслідком якого стала організація суспільних дій, збереження і передача інформації, формування і розвиток мови; 6) організація суспільства, яке за формою і діями відійшло від стадної форми об’єднання живих істот. У розумінні сутності антропосоціогенезу виникає питання про співвідношення біологічного і соціального в людині, тобто природу людини. У філософській літературі склалися дві позиції з цього питання: 1) природа людини цілком соціальна; 2) природа людини не тільки соціальна, але й біологічно навантажена. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||
|