Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Лекція №5. Організація й види контролю якості продукції. Статистичний і вхідний контроль якості продукції.

Внутрішній аудит.

Рисунок. Структура документації системи управління

 

1 Планування проведення внутрішнього аудиту

Найбільш прийнятним та розповсюдженим є планування за структурними підрозділами з тим, щоб під час одного аудиту в одному підрозділі перевірити функціонування всіх процесів, які стосуються діяльності цього підрозділу. Під час планування треба врахувати особливості перевірки певного процесу.

2 Підготовка до проведення аудиту на місцях

У завданні для кожного члена групи з аудиту треба чітко вказати: процес, об'єкт перевірки, на відповідність вимогам якого документу буде здійснюватись аудит.

Треба розглядати аудит як можливість отримання об'єктивної інформації про результативність процесів, тому члени групи з аудиту повинні ознайомитись з показниками, за якими оцінюється результативність даного процесу, і збирати відповідну інформацію

3 Проведення аудиту

Членам групи з аудиту треба діяти згідно з встановленим завданням, користуючись підготовленими контрольними питаннями та робочими матеріалами. Під час аудиту треба реєструвати докази, які свідчать як про відповідність, так і про невідповідність дотримання вимог документації СУЯ.

4 Звітування про аудит

На підставі зареєстрованих даних аудиту складається звіт про внутрішній аудит, який повинен містити певні розділи. Дані та висновки, подані у звіті, повинні відображати ступінь відповідності СУЯ встановленим вимогам у документації СУЯ. На основі цих результатів керівництво повинно прийняти рішення щодо подальшого впровадження СУЯ і визнати якою є перспектива щодо проведення сертифікації СУЯ

5 Оцінювання процесу проведення внутрішнього аудиту

Керівнику процесу “Проведення внутрішнього аудиту” під час виконання програми аудиту треба оцінювати чи досягаються цілі внутрішнього аудиту і своєчасно коригувати її виконання.


 

Особливе місце в управлінні якістю продукції займає контроль якості. Саме контроль як один з ефективних засобів досягнення поставленої мети і важлива функція управління сприяє правильному використанню об’єктивно існуючих, а також створених людиною передумов та умов випуску продукції високої якості. Від ступеня досконалості контролю якості, його технічного оснащення та організації значною мірою залежить ефективність виробництва загалом.

Тільки в процесі контролю здійснюється зіставлення фактично досягнутих результатів функціонування системи із запланованими. Сучасні методи контролю якості продукції, які дають змогу за мінімальних витрат досягнути високої стабільності показників якості, набирають все більшої ваги.

Контроль – це процес визначення і оцінювання інформації про відхилення дійсних значень від заданих або їх співпадання і результати аналізування.

Контролювати можна досягнення мети, хід виконання плану, прогнози, розвиток процесу.

Предметом контролю може бути не тільки виконавська діяльність, але і робота менеджера. Контрольна інформація використовується в процесі регулювання. Так говорять про доцільність об’єднання планування та контролю в єдину систему управління: планування, контроль, звітність, менеджмент.

Контроль здійснюється особами, які прямо або опосередковано залежать від процесу. Перевірка (ревізія) – це контроль особами, які не залежать від процесу.

Види контролю розрізняють за наступними ознаками:

1) За належністю суб’єкта контролю до підприємства:

- внутрішній;

- зовнішній.

2) За підставою для проведення контролю:

- добровільний;

- за законом;

- за Статутом.

3) За об’єктом контролю:

- контроль процесів;

- контроль рішень;

- контроль об’єктів;

- контроль результатів.

4) За регулярністю:

- системний;

- нерегулярний;

- спеціальний.

Контроль якості повинен підтверджувати виконання за-даних вимог до продукції, включаючи в себе:

- вхідний контроль (матеріали не повинні використовуватись у процесі без контролю; перевірка вхідного продукту повинна відповідати плану якості, затвердженим процедурам і може мати різні форми);

- проміжний контроль (організація повинна мати спе-ціальні документи, які фіксують процедуру контролю і випро-бувань всередині процесу, і здійснювати цей контроль систе-матично);

- завершальний контроль (призначений для виявлення відповідності між фактичним кінцевим продуктом і тим, який передбачений планом з якості; включає в себе результати всіх попередніх перевірок і відображає відповідність продукту необхідним вимогам);

- реєстрація результатів контролю і випробувань (доку-менти про результати контролю і випробувань надаються зацікавленим установам та особам).

Особливим видом контролю є випробування готової продукції. Випробування – це визначення або дослідження однієї або кількох характеристик виробу під впливом сукупності фізичних, хімічних, природних чи експлуатаційних чинників та умов. Випробування виконуються згідно з відповідними програмами. Існують наступні основні види випробувань:

- попередні випробування – випробування дослідних зразків для визначення можливості приймальних випробувань;

- приймальні випробування – випробування дослідних зразків для визначення можливості їх поставки на виробництво;

- приймально-здавальні випробування – випробування кожного виробу для визначення можливості його передачі замовнику;

- періодичні випробування – випробування, які проводять один раз на 3-5 років для перевірки стабільності технології виробництва;

- типові випробування – випробування серійних виробів після внесення суттєвих змін у конструкцію або технологію.

Точність вимірювального та випробувального обладнання впливає на достовірність оцінки якості, тому забезпечення його якості особливо важливе.

Проходження контролю та випробувань продукції повинно підтверджуватись наглядно (наприклад, з допомогою етикеток, бірок, пломб тощо).

Статистичні методи управління якістю - це філософія, політика, система, методологія, а також технічні засоби управління якістю на основі результатів вимірювань, аналізу, випробувань, контролю, даних експлуатації, експертних оцінок та про додаткову інформацію, що дозволяє приймати достовірні, обґрунтовані, доказові рішення.

У результаті була вироблена система практичних методів, розрахованих на масове застосування. Це так звані сім простих методів:

1) діаграма Парето;

2) схема Ісікава;

3) гістограми;

4) контрольні карти (Шухарта);

5) лист збору даних;

6) потокова діаграма;

7) діаграма кореляції.

 


Читайте також:

  1. D) оснащення виробництва обладнанням, пристроями, інструментом, засобами контролю.
  2. II. Організація і проведення спортивних походів
  3. II. Організація перевезень
  4. II. Організація перевезень
  5. III. Контроль знань
  6. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  7. IV. Питання самоконтролю.
  8. POS -Інтелект - відеоконтроль касових операцій
  9. VII Контроль постачальника
  10. А. Організація Острозького колегіуму – Академії
  11. Автоматизація контролю та діагностування вузлів РЕА
  12. Адміністративно-територіальна організація




Переглядів: 1117

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Управління документацією (визначається пунктом 5.5.6 ІСО 9001). | Контрольні карти Шухарта

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.