Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Найбільш поширена класифікація маркетингу

ЗМІСТ ЛЕКЦІЇ

1. Предпосилкі виникнення маркетингу. Етапи розвитку маркетингу.

Поняття маркетингу тісно пов’язане з виникненням торгівлі, а значить і ринку. “Маркетинг” (з англ.) означає комерційну або іншу діяльність в умовах ринку. За свідченнями археологів організована торгівля вперше виникла на території стародавньої держави Фінікії (сучасна територія Єгипту, Лівії, Тунісу), приблизно 4 тис. р. до н.е.

На території Європи перші ринки-ярмарки виникли в грецьких містах-державах. Поступово починаючи з 13ст. для отримання права займатися ринковою діяльністю потрібно було мати документ – Магдебурзьке право. Ринок, в сучасному його понятті виник приблизно 170 р. тому в Англії.

Найбільший внесок у розвиток маркетингу як науки про ринок внесло США. У зв’язку з великою економічною кризою, постало питання про розробку основ теорії функціонування ринку, в результаті чого була створена його кейнсіанська модель. На поч. 50-рр 20ст. В обіг був введений термін маркетинг. В СРСР маркетинг розглядався як “буржуазна теорія гнилого капіталізму”, в результаті чого СРСР не був суб’єктом світового ринку. В Україні теорія маркетингу почала впроваджуватись на поч. 90-х рр., після здобуття незалежності.

Існує біля 20 різних визначень поняття маркетингу, найбільш загальним і всеохоплюючим є визнання маркетингу як філософії бізнесу. Найбільш поширене: маркетинг – комплексний системний підхід до вивчення проблем ринку, що охоплює усі стадії руху товарів від вивчення попиту на нього до збуту конкретним споживачам.

Метамаркетингу отримання обґрунтованого прибутку.


Критерії класифікації Типи маркетингу
В галузі використання Маркетинг товарів народного споживача
Маркетинг продукції виробничо-технічного характеру
Маркетинг послуг
За цілями організації Маркетинг орієнтований на продукт
Маркетинг орієнтований на споживача
За характером отримання продукту Комерційний
Некомерційний
За розмірами підприємства Маркетинг великих підприємств
Маркетинг середніх
Маркетинг малих
За прогнозом майбутнього Сучасний
Стратегічний
За масштабами впливу Мікро маркетинг
Макро маркетинг
Соціально-етичний
Міжнародний

 


2. Сутність маркетингу та його концепції

 

Виникнення і розвиток ринку та пов`язаного з ним маркетингу в своїй еволюції пройшли 3 етапи:

§ Самозабезпечення

§ Децентралізація

§ Централізований обмін

Кожна з цих систем мала свої закони регулювання товарообміну, а це означає, що для кожної з них були притаманні специфічні ознаки маркетингу, тому теорія маркетингу виділяє 3 основні концепції його розвитку:

1. Маркетинг орієнтований на продукт. Передбачає, що товаровиробник не вивчає попиту і пропозиції споживачів, а лише виробляє ту продукцію, яку дозволяє йому технічне обладнання, тому ефективність низька, і тому залишки товарної продукції не реалізованої споживачам досить великі. В такому режимі працює 60% українських підприємств.

2. Маркетинг орієнтований на споживача. Передбачає задоволення різнобічних потреб споживачів шляхом вивчення попиту і його задоволення шляхом виготовлення потрібних товарів і послуг. Ця концепція має ваду – задовольняє потребу лише конкретного споживача.

3. Соціально-етичний маркетинг. Передбачає задоволення потреб як конкретного споживача так і суспільства в цілому.

Розвиток ринкових відносин в Україні базується на поступовій зміні однієї концепції іншою, але чіткої межі в цьому переході не існує. Новостворена українська продукція поки, що орієнтована на задоволення потреб споживача, а лише деяка її частина відповідає вимогам соціально-етичного маркетингу і є конкурентноспроможною на світовому ринку. Такий проміжний стан є перепоною до вступу у ВТО. Високо конкурентною на світових ринках є високотехнологічна українська продукція (ракети, космічні об`єкти), продукція металургії, легкої і харчової промисловостей.

Види маркетингу:

· Внутрішній – діє в межах конкретної країни

· Експортний – пошук ринку за межами держави

· Імпортний – використовується для закупівлі товарів за рубежем

· Інвестиційний – вигідне розміщення вкладів за рубежем

· Міжнародний – вигідний збут вітчизняних товарів за рубежем

· По товарний – особливості продажу окремих видів продукції

· Некомерційний – створюється смідна організація чи установа.

Найвищої ефективності роботи на ринку може досягнути лише те підприємство, яке працює на основі соціально-етичного маркетингу. При цьому на підприємстві, з будь-якою формою власності, повинна бути створена служба маркетингу. Функціональні обов’язки передбачають формування певної мети, задач, умов, пріоритетів та принципів маркетингу.


3. Цілі, завдання, принципи та функції маркетингу

Однією з основ діяльності будь-якого підприємства, що працює на принципах маркетингу, є девіз: «робити тільки те, що потрібно ринку, що буде затребуване покупцем».

Головною ідеєю маркетингу є ідея людських потреб, що є сутністю даної науки.

Принципи маркетингу - основні риси маркетингу - як системи управління торгово-виробничою діяльністю.

1. Орієнтація на споживача припускає дослідницьку та аналітичну роботу вивчення потреб ринку, ринкового середовища та мотивацій споживача. Мета визначити стратегію і тактику подальшої діяльності підприємства на цільовому ринку

Звідси випливають основні принципи, які включають: 1) досягнення кінцевого результату виправданого діяльності фірми;

2) заволодіння в довготривалому періоді певною часткою ринку; 3) ефективна реалізація товару;

4) вибір ефективної маркетингової стратегії та політики ціноутворення;

5) створення товарів ринкової новизни, що дозволяють фірмі бути рентабельною;

6) постійно проводити дослідження ринку з метою вивчення попиту для подальшого активного пристосування до вимог потенційних покупців;

7) використовувати комплексний підхід до ув'язці поставлених цілей з наявними ресурсами і можливостями фірми;

8) пошук нових шляхів фірми для підвищення ефективності виробничої лінії, творчої ініціативності персоналу по впровадженню нововведень;

9) підвищення якості продукції;

10) скорочення витрат;

11) організувати постачання продукції фірми в такому обсязі, в таке місце і час, який понад усе влаштовувало б кінцевого споживача;

12) відстежувати науково-технічний прогрес суспільства;

13) домагатися переваг у боротьбі з конкурентами.

Досвід і практика маркетингу чітко позначили, що застосування тільки якихось складових (вивчення товару або вивчення споживачів) не дає потрібного результату. Лише комплексний підхід дає результат підприємству - дозволяє вийти на ринок зі своїм товаром і бути прибутковим.

Головна мета - орієнтація на споживача і задоволення його потреб, смаків, бажань.

Цілі:

1. Досягнення максимально можливого споживання

2. Досягнення максимальної споживчої задоволеності.

3. Представлення максимально широкого вибору товарів і послуг

4. Максимальне підвищення якості життя

При цьому аналізується:

· Ємність ринку

· Система ціноутворення

· Споживчі властивості товару

· Канали збуту

Способи стимулювання продажів

Сегментація (segmentation) і виявлення цільового ринку (target market) - підприємство повинне виявити групи споживачів, що відрізняються однорідним характером споживчих переваг і однотипної реакцією на заходи маркетингового впливу.

Головна мета - досягнення переваг в порівнянні з фірмами-конкурентами


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. II. Критерій найбільших лінійних деформацій
  3. V. Класифікація і внесення поправок
  4. V. Класифікація рахунків
  5. V. НАЙБІЛЬШ ВАЖЛИВІ ПОДІЇ І ДАТИ
  6. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  7. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  8. Аналітичні процедури внутрішнього аудиту та їх класифікація.
  9. АТ – одна з найбільш зручних форм колективного підприємства в умовах ринкової економіки. Першим АТ вважають створену у 1602 році Голандсько –Ост - Індську компанію.
  10. Банківська платіжна картка як засіб розрахунків. Класифікація платіжних карток
  11. Банківський кредит та його класифікація.
  12. Банківські ресурси, їх види та класифікація




Переглядів: 1113

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Мета розробки бізнес-плану | Структура маркетингу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.