Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Адміністративної економіки.

II. за рівнем державної централізації ВВП.

Моделі фінансових відносин у суспільстві.

Розподіл і перерозподіл ВВП може проводитись за різними схемами, залежно від чого виділяються моделі фінансових відносин у суспільстві. В основі побудови фінансової моделі суспільства лежать роль і місце в ній держави. Моделі розрізняють за двома ознаками:

I. за послідовністю розподілу ВВП;

I. За послідовністю розподілу ВВП розрізняють дві моделі:

- ринкової економіки;

Фінансова модель ринкової економікиє основою; вона пройшла значний історичний розвиток і домінує у світі. Суть її дуже проста і логічна: спочатку вартість реалізованого національного доходу розподіляється між тими, хто зайнятий у його створенні. Це власники засобів виробництва, котрі отримають прибуток, і робітники та службовці, яким виплачується заробітна плата.

Характерна ознака моделі полягає в тому, що держава отримує свої доходи насамперед на основі перерозподілу національного доходу.

Модель є відкритою, зрозумілою і точно характеризує фінансові реалії у суспільстві:

По-перше, у ній точно відображається рівень доходів кожної юридичної і фізичної особи, який у свою чергу характеризує їх вклад у створення національного доходу;

По-друге, достовірно визначається рівень оподаткування: кожний суб’єкт точно знає, скільки він заробляє і скільки віддає;

По-третє, чітко зафіксовано стимули до зростання доходів на основі зростання виробництва і підвищення продуктивності праці.

Пропорції первинного розподілу національного доходу між підприємцями і робітниками та службовцями регулюються:

- ринковими відносинами;

- у законодавчому порядку.

Ринкові відносини сприяють установленню оптимальних пропорцій між заробітною платою і прибутком. З одного боку, кожний суб’єкт зацікавлений у збільшенні своєї частки. Однак, з другого, - є певні об’єктивні обмеження, які ведуть до того, що кожний суб’єкт зацікавлений у доходах іншого. Так, для підприємців украй необхідним є високий рівень доходів населення, оскільки це сприяє розширенню обсягу продажів, а значить, і забезпеченню формування прибутку. Робітники і службовці зацікавлені в прибутку, оскільки він створює передумови для розвитку виробництва, а відтак, і зростання заробітної плати.

Законодавче регулювання полягає у встановленні мінімального рівня оплати праці й обмеженні максимального рівня рентабельності на основі застосування економічних інструментів, наприклад, податку на прибуток.

Пропорції перерозподілу національного доходу регулюються тільки законодавчими актами.

Суть фінансової моделі адміністративної економіки,яка застосовувалась у колишньому СРСР та інших соціалістичних країнах, полягає в тому, що переважна частина національного доходу одразу централізувалась у бюджеті й виключалась із розподільних відносин. Держава спрямовувала в бюджет централізований чистий дохід - податок з обороту і частину децентралізованого чистого доходу – прибутку підприємств (через систему платежів з прибутку). Частина прибутку (до 40%) залишалась на підприємстві, інша частина національного доходу виплачувалась робітникам і службовцям у вигляді заробітної плати, яка підлягала прибутковому оподаткуванню.

Характерна ознака моделі полягає в тому, що переважну частину своїх доходів держава отримує в процесі первинного розподілу національного доходу.

Модель є закритою і не відображає фінансові реалії у суспільстві:

По-перше, з неї не видно реального рівня доходів юридичних і фізичних осіб;

По-друге, доходи юридичних і фізичних осіб не відображають їх вклад у створення національного доходу;

По-третє, неможливо достовірно визначити рівень оподаткування;

По-четверте, відсутні стимули до продуктивної праці.

Пропорції первинного розподілу національного доходу регулюються державою за допомогою адміністративних моделей. Рівень заробітної плати регулюється через встановлення тарифних розрядів і посадових окладів. На основі планового ціноутворення фіксується централізований чистий дохід держави (податок з обороту), і встановлюється рівень прибутку підприємств.

Відмінність однієї моделі від іншої полягає в різних пропорціях. У моделі ринкової економіки переважає участь держави в перерозподілі ВВП, а моделі адміністративної економіки – втручання у його первинний розподіл.

II. За рівнем державної централізації ВВП у рамках фінансової моделі ринкової економіки умовно можна виділити три основні моделі:

1. американська;

2. західноєвропейська;

3. скандинавська.

Американська модель, яка заснована на максимальному рівні самозабезпечення юридичних осіб, характеризується незначним рівнем бюджетної централізації = 25 – 30 %. Фінансове втручання в економіку зведене до мінімуму. У соціальній сфері забезпечуються тільки ті верстви населення, які не в змозі обійтися без державної допомоги.

Модель створює максимальну фінансову стимуляцію: з одного боку, вона дає можливість заробляти, з іншого – вимагає цього. Це досить жорстка і жорстока модель, але вона водночас і високоефективна, оскільки заснована, по суті справи, на примусовій фінансовій стимуляції.

Західноєвропейська модель характеризується поміркованим рівнем централізації ВВП у бюджеті = 35 – 45 %. За рахунок більш високого рівня централізації ВВП більш розгалуженою є і державна соціальна сфера, перш за все в галузі освіти. Суть моделі зводиться до паралельного функціонування державних і комерційних установ у соціальній сфері.

Скандинавська модель передбачає досить високий рівень бюджетної централізації ВВП – 50 –60 %. Відповідно вона характеризується розгалуженою державною соціальною сферою як в галузі освіти, так і охорони здоров’я. Вона створює клімат упевненості й соціальної врівноваженості. Однак така модель можлива тільки за умов високого рівня культури і свідомості народу, відповідного ставлення до праці й поваги до державного сектора.

 

Тема 4. Управління фінансами.

4.1. Упра­в­лін­ня фі­нан­са­ми в Укра­ї­ні.

4.2. Ав­то­ма­ти­зо­ва­ні си­с­те­ми упра­в­лін­ня фі­нан­са­ми.

4.3. До­свід упра­в­лін­ня фі­нан­са­ми у кра­ї­нах з роз­ви­ну­тою еко­но­мі­кою.

Управління фінансами - це процес управління формуванням і використанням фондів фінансових ресурсів на рівні держави, підприємницьких структур, інших господарських об'єднань і громадян, якщо вони здійснюють фінансові операції, за допомогою специфічних прийомів і методів.

В управлінні фінансами виділяють об'єкти і суб'єкти управління. Об'єктом виступають централізовані і де­централізовані фонди фінансових ресурсів, що створюються і використовуються в усіх ланках фінансової системи.

Суб'єкти управління - держава (в особі законодавчих і виконавчих, в тому числі фінансових органів), фінансові служби підприємств, організацій, установ, міністерств і відомств.

 

4.1. Упра­в­лін­ня фі­нан­са­ми в Укра­ї­ні

В Укра­ї­ні упра­в­лін­ня фі­нан­са­ми здійснюють такі суб'єкти, як: Президент України, Вер­хо­в­на Ра­да Укра­ї­ни, Мі­ні­с­тер­с­т­во фі­нан­сів Укра­ї­ни (обласні та міські фінансові управління, районні та міські фінансові відділи), Мі­ні­с­тер­с­т­во еко­но­мі­ки Укра­ї­ни, Дер­жа­в­на по­да­т­ко­ва слу­ж­ба, Дер­жа­в­на ми­т­на слу­ж­ба Укра­ї­ни, Контрольно-ревізійна служба, Дер­жа­в­не Ка­з­на­чей­с­т­во Укра­ї­ни, На­ці­о­наль­ний банк Укра­ї­ни (додаток5).

Розподіл функцій в управлінні фінансами між .органами державної влади і управління:

Верховна Рада України, як вищий орган законодавчої влади, ухвалює закони, у тому числі з фінансових питань, основні напрями бюджетної політики на наступний бюджетний період, затверджує Державний бюджет України та вносить зміни до нього; здійснює контроль за виконанням Державного бюджету України; приймає рішення щодо звіту про його виконання; визначає засади внутрішньої і зовнішньої політики.

Президент України, як глава держави, створює у межах коштів, передбачених у Державному бюджеті України, для здійснення своїх повноважень консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи і служби; підписує закони, ухвалені Верховною Радою України; має право вето щодо цих законів із наступним поверненням їх на повторний розгляд Верховної Ради України.

Кабінет Міністрів України, як вищий орган у системі органів виконавчої влади, забезпечує проведення фінансової, цінової, інвестиційної та податкової політики; політики у сферах праці і зайнятості населення, соціального захисту, освіти, науки і культури, охорони природи, екологічної безпеки і природокористування; організовує розроблення проекту закону про Державний бюджет України і забезпечує виконання затвердженого Верховною Радою України Державного бюджету України, надає Верховній Раді України звіт про його виконання; приймає рішення про використання коштів Резервного фонду Кабінету Міністрів України.

Органи місцевого самоврядуваннясамостійно розробляють, затверджують і виконують відповідні місцеві бюджети; самостійно розпоряджаються коштами місцевих бюджетів, визначають напрями їх використання; використовують вільні бюджетні кошти, додатково отримані в процесі виконання місцевих бюджетів; мають право випускати місцеві позики, лотереї та цінні папери, а також отримувати кредити вбанківських установах; можуть виступати гарантами під надання кредитів підприємствам і установам, що належать до комунальної власності; мають право розміщувати належні їм кошти в банках інших суб'єктів права власності, отримувати відсотки від доходів і зараховувати їх до доходної частини відповідного місцевого бюджету.

Центральне місце в управлінні фінансами в системі органів виконавчої влади займає Міністерство фінансів.Саме на нього покладені завдання загального керівництва всією фінансовою системою. Міністерство фінансів України має розгалужену регіональну структуру, яка включає: Міністерство фінансів Республіки Крим, обласні та міські (м. Києва і Севастополя) фінансові управління, районні та міські (міст республіканського та обласного підпорядкування) фінансові відділи.

До складу Міністерства фінансів України входять два обособлені підрозділи: Державна контрольно-ревізійна служба і Державне казначейство.

Державна контрольно-ревізійна служба спеціалізується на здійсненні фінансового контролю.

Державне казначействостворене з метою ефективного управління коштами Державного бюджету України, підвищення оперативності у фінансуванні видатків у межах наявних обсягів фінансових ресурсів у Державному бюджеті.

Основне завдання Державної податкової адміністрації Україниполягає у реалізації податкової політики держави. Державна податкова адміністрація України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені регіональні державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, а також державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва і Севастополя), районах у містах, міжрайонні, об'єднані державні податкові інспекції, а також спеціалізовані державні податкові інспекції. Вищою ланкою ДПА є Головна державна податкова адміністрація. Вона розробляє проекти податкового законодавства і організовує податкову роботу та діяльність податкових органів у країні. Безпосередню податкову роботу ведуть податкові інспекції в районах і містах (без районного поділу). Вони здійснюють облік усіх платників, що перебувають на даній території і контролюють їх розрахунки з бюджетом.

Рахункова палата Верховної Ради Україниє постійно діючим вищим органом державного фінансового контролю. основними завданнями якого є організація і здійснення контролю за своєчасним виконанням дохідної та видаткової частини Державного бюджету України, витрачанням бюджетних коштів, у тому числі коштів державних цільових фондів за обсягами, структурою та їх цільовим призначенням; контролю за утворенням і погашенням внутрішнього і зовнішнього боргів України; визначення ефективності та доцільності використання державних коштів, валютних та кредитно-фінансових ресурсів.

Рахункова палата виступає в ролі експертного органу Верховної Ради України, даючи відповідні заключення і рекомендації з питань фінансової діяльності органів управління.

Національний банк Україниє основною фінансовою інституцією у сфері грошового ринку. Основне завдання Національного банку - регулювання грошового обігу й організація ефективного функціонування кредитної системи.

Міжбанківська валютна біржапроводить торги з купівлі - продажу іноземних валют. Ціни, які формуються на цій біржі, характеризують ринковий курс валют, тобто той, який складається під впливом попиту і пропозиції, як на національну, так і на іноземні валюти.

Державна комісія з цінних паперів та фондового ринкуорганізовує функціонування ринку цінних паперів. Вона проводить реєстрацію випуску цінних паперів та регулює їх кругообіг; забезпечує формування інфраструктури ринку, видає ліцензії фінансовим посередникам, які здійснюють операції з цінними паперами.

Фондова біржапроводить операції цінними паперами. Основне її призначення - організація функціонування вторинного ринку.

Пенсійний фондстворений з метою акумуляції та раціонального розміщення коштів, призначених для пенсійного забезпечення. Він виконує функції нарахування пенсій і проведення їх виплат. Пенсійний фонд, як орган управління, має відповідні повноваження з контролю за повнотою і своєчасністю сплати внесків підприємств до фонду.

Інші фонди соціального страхування виконують аналогічні функції відносно відповідного цільового фонду.

 

4.2. Ав­то­ма­ти­зо­ва­ні си­с­те­ми упра­в­лін­ня фі­нан­са­ми

Ча­с­ти­ною за­галь­но­го упра­в­лін­ня фі­нан­са­ми є ав­то­ма­ти­зо­ва­ні си­с­те­ми упра­в­лін­ня (АСУ), що ба­зу­ю­ть­ся на ви­ко­ри­с­тан­ні еко­но­мі­ко-­ма­те­ма­ти­ч­них ме­то­дів та комп’ютерної тех­ні­ки. АСУ ста­ють не­від’єм­ним еле­мен­том стру­к­ту­ри фі­нан­со­вих орга­нів, ін­ших стру­к­тур упра­в­лін­ня фі­нан­са­ми, спри­я­ють кра­що­му, більш ефективному фун­к­ці­о­нуван­ню фі­нан­сів. Оскіль­ки си­с­те­ма фі­нан­со­вих ор­га­нів перероб­ляє ве­ли­кий по­тік ін­фор­ма­ції, що змі­ню­є­ть­ся від ко­ман­д­ної до ін­фор­ма­цій­но-ана­лі­ти­ч­ної, то­му зро­с­тан­ня упра­в­лін­сь­ких про­це­сів, не ди­в­ля­чись на зро­с­тан­ня чисель­но­с­ті упра­в­лі­н­ців, при­зво­дить до то­го, що во­ни не всти­га­ють своє­ча­с­но розробля­ти і вті­лю­ва­ти в жит­тя упра­в­лін­сь­кі рі­шен­ня, ко­ри­с­ту­ю­чись ста­ри­ми методами і технічними за­со­ба­ми.

Ком­пе­тен­т­не упра­в­лін­ня фі­нан­са­ми пра­ців­ни­ка­ми фі­нан­со­вих ор­га­нів по­вин­но спирати­ся на їх­нє ін­фор­ма­цій­не об­слу­го­ву­ван­ня на ба­зі за­сто­су­ван­няавтоматизованих си­с­тем фі­нан­со­вих роз­ра­хун­ків(АСФР) та упра­в­лін­ня фінансами(АСУФ).

 

4.3. До­свід упра­в­лін­ня фі­нан­са­ми у кра­ї­нах з роз­ви­ну­тою еко­но­мі­кою

Упра­в­лін­ня фі­нан­са­ми в еко­но­мі­ч­но роз­ви­ну­тих дер­жа­вах, як пра­ви­ло, здій­с­ню­є­ть­ся де­кіль­ко­ма дер­жа­в­ни­ми ор­га­на­ми.

У США– це Мі­ні­с­тер­с­т­во Фі­нан­сів, яке роз­ро­б­ляє фі­нан­со­ву і по­да­т­ко­ву по­лі­ти­ку, здій­с­нює емі­сію гро­шо­вих зна­ків та ка­р­бу­ван­ня мо­нет, за­йма­є­ть­ся пи­тан­ня­ми вну­т­рі­ш­ніх по­зик та упра­в­лін­ням дер­жа­в­ним бор­гом, здій­с­нює кон­т­роль за ви­ко­нан­ням фі­нан­со­вих за­ко­нів, за зби­ран­ням вну­т­рі­ш­ніх до­хо­дів, кон­т­роль за гро­шо­вим обі­гом; Ад­мі­ні­с­т­ра­ти­в­но-­бю­дже­т­не упра­в­лін­ня при пре­зи­ден­то­ві, яке скла­дає ви­да­т­ко­ву ча­с­ти­ну фе­де­раль­но­го бю­джету та роз­ро­б­ляє фі­нан­со­ві про­гра­ми; ор­га­ні­зо­вує опе­ра­ти­в­ний кон­т­роль за упра­в­лін­ням бю­джету і є про­ві­д­ним ор­га­ном ви­ко­нав­чої вла­ди. Упра­в­лін­ня ви­ко­нан­ням бю­джету роз­по­ді­ле­но в США між Мі­ні­с­тер­с­т­вом Фі­нан­сів (яке про­во­дить зби­ран­ня та­ких вну­т­рі­ш­ніх до­хо­дів як пла­те­жі з ін­ди­ві­ду­аль­но­го при­бу­т­ко­во­го по­да­т­ку, со­ці­аль­но­го стра­ху­ван­ня, по­да­т­ків з кор­по­ра­цій, май­на та по­да­рун­ків і не­пря­мих по­да­т­ків); Ми­т­ною слу­ж­бою та Бю­ро з ал­ко­го­ль­них на­по­їв, тю­тю­но­вих ви­ро­бів та во­г­не­паль­ної зброї (які за­йня­ті зби­ран­ням від­по­ві­д­но ми­т­них до­хо­дів та до­хо­дів від об­кла­дан­ня пе­ре­ра­хо­ва­них то­ва­рів).

У Ве­ли­ко­б­ри­та­ніїор­га­ном дер­жа­в­но­го упра­в­лін­ня фі­нан­са­ми ви­сту­пає Ка­з­на­чей­с­т­во, яке ке­рує роз­роб­кою, скла­дан­ням та ви­ко­нан­ням дер­жа­в­но­го бю­джету, ви­зна­чен­ням по­да­т­ко­вої по­лі­ти­ки, фі­нан­со­во-­еко­но­мі­ч­ним про­гно­зу­ван­ням, між­на­ро­д­ни­ми фі­нан­со­ви­ми від­но­си­на­ми, здій­с­нює кон­т­роль за ви­тра­та­ми ко­ш­тів дер­жа­в­ни­ми під­при­єм­с­т­ва­ми. Ви­ко­нан­ня бю­джету в ча­с­ти­ні зби­ран­ня ми­та і ак­ци­зів ор­га­ні­зо­вує Упра­в­лін­ня ми­т­них збо­рів та ак­ци­зів.

У Ні­ме­ч­чи­ніор­га­ном дер­жа­в­но­го упра­в­лін­ня фі­нан­са­ми є Мі­ні­с­тер­с­т­во Фі­нан­сів, яке роз­ро­б­ляє ос­но­ви фі­нан­со­вої, по­да­т­ко­вої, ва­лю­т­ної та кре­ди­т­ної по­лі­ти­ки. Во­но скла­дає про­ект бю­джету та се­ре­д­ньо­ст­ро­ко­во­го фі­нан­со­во­го пла­ну, здій­с­нює ка­со­ве об­слу­го­ву­ван­ня бю­джету, кон­т­роль за ви­ко­нан­ням бю­джету та роз­роб­ку за­сад роз­по­ді­лу фі­нан­со­вих ре­сур­сів між лан­ка­ми бю­джет­ної си­с­те­ми. В упра­в­лін­ні фі­нан­са­ми при­йма­ють участь: Фе­де­раль­не Ві­дом­с­т­во Фі­нан­сів та Фе­де­раль­не упра­в­лін­ня дер­жа­в­ним бор­гом, які під­по­ряд­ко­ва­ні фе­де­раль­но­му Мі­ні­с­тер­с­т­ву Фі­нан­сів. Фе­де­раль­не Ві­дом­с­т­во Фі­нан­сів за­йма­є­ть­ся по­да­т­ко­вою пе­ре­вір­кою під­при­ємств, опо­да­т­ку­ван­ням іно­зе­м­них ка­пі­та­лов­к­ла­день, про­б­ле­ма­ми усу­нен­ня по­двій­но­го опо­да­т­ку­ван­ня. Фе­де­раль­не упра­в­лін­ня дер­жа­в­ним бор­гом – опе­ра­ції по ви­пу­с­ку та по­га­шен­ню по­зик та фі­нан­су­ван­ням дер­жа­в­но­го де­фі­ци­ту.

У Фра­н­ціїупра­в­лін­ня фі­нан­са­ми здій­с­нює Мі­ні­с­тер­с­т­во Еко­но­мі­ки, фі­нан­сів та бю­джету. До йо­го фун­к­цій на­ле­жить роз­роб­ка дер­жа­в­но­го бю­джету і кон­т­роль за йо­го ви­ко­нан­ням, ка­со­ве об­слу­го­ву­ван­ня бю­джету, зби­ран­ня по­да­т­ків, ми­та та ін­ших над­хо­джень, кон­т­роль за фі­нан­со­ви­ми опе­ра­ці­я­ми, здій­с­нен­ня зв’яз­ку дер­жа­ви з під­при­єм­с­т­ва­ми як ак­ці­о­не­ра, кре­ди­то­ра або га­ран­та, гро­мад­сь­кий об­лік та кон­т­роль (роз­по­ді­ле­ні між від­по­ві­д­ни­ми упра­в­лін­ня­ми).

В Іта­ліїупра­в­лін­ням фі­нан­сів за­йня­ті чо­ти­ри дер­жа­в­ні ор­га­ни:

* Дер­жа­в­ни­ми ви­да­т­ка­ми та фі­нан­со­вим кон­т­ро­лем – Ка­з­на­чей­с­т­во;

* До­хо­да­ми – Мі­ні­с­тер­с­т­во Фі­нан­сів;

* Скла­дан­ням дер­жа­в­но­го бю­джету та ко­ор­ди­ну­ван­ням фі­нан­со­вих ре­сур­сів – Мі­ні­с­тер­с­т­во бю­джету і пла­ну­ван­ня;

* Мі­с­це­ви­ми фі­нан­са­ми – Мі­ні­с­тер­с­т­во Вну­т­рі­ш­ніх Справ.

 

 


Читайте також:

  1. Аварії з викидом (загрозою викиду) сильнодіючих отруйних речовин на об'єктах економіки.
  2. Аграрний комплекс національної економіки.
  3. Адміністративна відповідальність та строки адміністративної відповідальності
  4. Адміністративної юрисдикції
  5. АТ – одна з найбільш зручних форм колективного підприємства в умовах ринкової економіки. Першим АТ вважають створену у 1602 році Голандсько –Ост - Індську компанію.
  6. Вплив на грошову пропозицію банківського і небанківського секторів економіки. Депозитний і грошовий мультиплікатори
  7. Вступ до мікроекономіки. ПРЕДМЕТ І МЕТОД МІКРОЕКОНОМІКИ
  8. Вступ до мікроекономіки. ПРЕДМЕТ І МЕТОД МІКРОЕКОНОМІКИ
  9. Глобалізація міжнародної економіки. Суперечливість процесу глобалізації: прогресивні і негативні наслідки.
  10. Дайте характеристику соціальної політики української держави в умовах ринкової економіки. Які існують проблеми, труднощі? Які ви бачите шляхи їх вирішення?
  11. Дайте характеристику соціальної політики української держави в умовах ринкової економіки. Які існують проблеми, труднощі? Які ви бачите шляхи їх вирішення?




Переглядів: 1689

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Фінансовий механізм і його елементи. | Характеристика ви­дів фі­нан­со­во­го кон­т­рою

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.