Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Облік автомобільних шин на складах і в експлуатації.

 

На ДТП шини поступають разом з новим автомобілем (на колесах автомобіля і плюс один запасний комплект) і включаються в його прейскурантну вартість, а також від постачальників в порядку поповнення запасу для заміни шин, що вимагають ремонту або що прийшли в непридатність.

Автомобільні шини можуть знаходитися на складі, в експлуатації (шини, що знаходяться на ходових колесах автомобіля і на запасному колесі), в ремонті (в службі технічної допомоги на лінії, у вулканизаціоном і шиноремонтном дільницях).

Приймання шин на складі АТП проводиться по супровідних документах, виписаних постачальницькою організацією: накладної, специфікації, рахунку і т. п. На складі відкриваються картки на шини відповідно їх розмірам (маркам) і ціні.

Шини повинні зберігатися в сухому приміщенні, захищеними від сонячних променів. У приміщенні для зберігання шин температура повітря може коливатися в межах мінус 10 плюс 20 °З; відносна вогкість не повинна перевищувати 50 60 %. Покришки і бескамерні шини повинні зберігатися на стелажах у вертикальному положенні. Через 2 3 міс зберігаючі їх потрібно повертати, міняючи точку опори. Зберігання покришок в штабелях не допускається. Бескамерні шини повинні зберігатися з картонними або дерев'яними розпірками між бортами.

Камери зберігають в поддутом стані, вкладеними всередину покришок або на вешалах з напівкруглою полицею. У останньому разі камери через 1 2 міс зберігаючі потрібно повертати по колу щоб уникаючу утворення складок. Допускається тимчасове зберігання на автомобілі камер в складеному вигляді (в мішечку) тільки у разі поїздки автомобіля в далекий рейс. Після повернення з рейса камери повинні бути здані на склад для зберігання в поддутом стані.

Стелажі з шинами і вішалка з камерами повинні знаходитися на відстані не менше за 1 м від опалювальних приладів.

Не дозволяється спільне зберігання шин з паливними і мастильними матеріалами, а також хімікатами (кислотами, лугами і інш.).

Складський кількісний облік автомобільних шин ведеться в розрізі окремих груп, а саме: автомобільні шини нові; автомобільні шини, що були в експлуатації, придатні до подальшого користування; автомобільні шини, відновлені методом накладення нового протектора; автомобільні шини, що були в експлутаціі, що підлягають ремонту або відновленню.

Всередині кожної групи облік ведеться по окремих деталях (покришки, камери, ободні стрічки), а також по сортах і розмірах (маркам).

Автомобільні шини, що знаходяться в експлуатації і ремонті, враховуються технічною службою і виробничими підрозділами АТП. У технічній службі АТП на кожну автомобільну шину, що знаходиться в експлуатації, відкривається картка обліку роботи шин, яка є основною формою оперативно-технічного обліку (форма 34).

Відомості про фактичні пробіги автомобільних шин, зареєстровані в даній картці, служать основою для нарахування резерву на покриття зносу і ремонт шин; списання шин в зв'язку з їх зносом; пред'явлення рекламацій заводам-виготівникам і ремонтним підприємствам у разі недопробіга шин з їх вини; нарахування премій за перепробіг шин і утримань за їх недопробіг з винних.

Кожна автомобільна шина, що знаходиться в експлуатації повинна закріплятися за автомобілем, причеп, напівпричепом і працюючими на них водіями. Це фіксується в картці.

Заміна шини, вибулої внаслідок непридатності її для подальшої експлуатації, проводиться тільки при умові здачі її на склад. Заміна зношеної шини, а також її ремонт в процесі експлуатації здійснюються за рахунок резерву на відновлення зносу і ремонт автомобільних шин. Його нараховують щомісяця.

Облік щомісячного пробігу шин потрібно вести регулярно по кожній покришці нарізно (в тому числі і запасний). Нові покришки і бескамерні шини повинні враховуватися по серійних номерах, а відновлені шини по розмірах, нанесених шиноремонтними підприємствами. У разі втрати в процесі експлуатації заводських номерів облік ведеться по номерах, випалених на боковинах шин.

Якщо шини, встановлені на ходові колеса автомобіля, причеп, напівпричепа, протягом одного місяця не підмінялися запасною шиною, то пробіг кожної ходової шини повинен відповідати фактичному пробігу автомобіля за місяць. Якщо протягом місяця проводилася заміна шин ходових коліс запасною шиною, то водій зобов'язаний повідомити, коли (дата) і які шини (їх номери) зазнавали заміни запасної. Ці дані фіксуються в картках обліку роботи шин і підтверджуються підписом водія.

Визначення пробігу кожної шини шляхом множення пробігу автомобіля за місяць на число всіх ходових коліс і розподіл отриманої величини на число всіх коліс автомобіля (з урахуванням запасного) не допускається, оскільки приводить до неправильного результату.

Назву коліс автомобіля записують в картку обліку роботи шини скорочено, наприклад: ПЛ переднє ліве колесо, ПП переднє праве колесо, СПЗ середнє праве зовнішнє колесо, СЛЗ середнє ліве зовнішнє колесо, СПВ середнє праве внутрішнє колесо, СЛВ середнє ліве внутрішнє колесо, ЗПЗ заднє праве зовнішнє колесо, ЗПВ заднє праве внутрішнє колесо, ЗЛЗ заднє ліве зовнішнє колесо, ЗЛВ заднє ліве внутрішнє колесо.

Заповнені картки обліку шин зберігають на АТП по номерах автомобілів (гаражним або державним) і закривають при списанні шини в брухт з обов'язковою вказівкою результатів огляду і висновком комісії про непридатність шини до подальшої експлуатації або ремонту, а також при здачі у відновний ремонт з обов'язковою вказівкою групи ремонту і посиланням на документ про приймання в ремонт.

Пробіг шини, встановлений експлуатаційними нормами, не може служити основою для її заміни на автомобілі або списання, якщо шина за своєму технічному станом придатна для подальшої експлуатації, ремонту або відновлення.

Технік по обліку шин несе повну матеріальну відповідальність за збиток, заподіяний АТП внаслідок спотворення обліку або умисних приписок в обліку до фактичного пробігу шин.

Картка обліку роботи шини служить основою для: списання шини по непридатності до подальшого використання (без складання акту); пред'явлення рекламації заводам-виготівникам і шиноремонтним заводам в тих випадках, коли шини не витримали гарантійного пробігу; нарахування премій водіям за перепробіг шин; числення і утримань з водіїв сум збитку від недопробіга шин з їх вини.

Шини, зняті з автомобіля для списання в брухт, прибуткують на склад накладної типової форми М-12 або М-13, що виписується техніком по обліку шин. До неї в обов'язковому порядку додається картка обліку роботи шини.

Шина, знята з автомобіля для ремонту, здається на шиноремонтний дільницю, а замість її по розпорядженню техніка по обліку водієві видається шина з оборотного фонду, про що робиться відмітка в картці обліку роботи шини.

Відпустка шин зі складу в оборотний фонд службі технічної допомоги, вулканизаціоним і шиноремонтним дільницям проводиться на вимоги типових форм М-10 і М-11, виписані техніком по обліку шин і підписаним головним інженером.

На шини, що підлягають списанню по виробничих дефектах або з вини водія, складається акт за підписом головного інженера, техніка по обліку шин і водія. У разі списання по виробничих дефектах один примірник акту висилається заводу-виготівнику з рекламацією.

З метою посилення контролю за збереженням шин у всіх прибуткових і витратних документах по рушенню шин проставляються їх серійні (заводські) номери, включаючи всі букви і цифри. Для контролю за рушенням і наявністю шин в експлуатації не рідше за 1 рази в квартал спеціальна комісія в складі техніка по обліку шин, працівника бухгалтерії і водія виробляє вибіркові і раптові перевірки. При цьому фактичну наявність шин по серійних номерах звіряють з картками обліку роботи шин.

Для обліку рушення автомобільних шин, що знаходяться на шиномонтажном і шиноремонтном дільницях АТП, ведеться журнал (форма 35), в якому в графі 5 вказують причину здачі шин в монтаж, в ремонт, для списання, рекламації і інш.

При відправці шин, потребуючих ремонту, на шиноремонтное підприємство АТП складає супровідну відомість в двох примірниках (форма 36). Шиноремонтное підприємство при прийманні шин на відновлення вказує в графі 4 цієї відомості групу відновлення кожної шини. Один примірник супровідної відомості залишається на шиноремонтном підприємстві, інший повертається на АТП. У разі списання автомобільної шини з недопробігом до експлуатаційної норми (незалежно від причин недопробіга) в картці обліку роботи автомобільної шини робиться відповідний запис. Якщо передчасне списання шини сталося внаслідок заводських дефектів, допущених при її виготовленні, один примірник акту разом з карткою обліку роботи шини прямує заводу-виготівнику разом з рекламацією.

Гарантійні норми пробігу автомобільних шин, а також порядок заміни їх підприємствами-виготівниками (постачальниками) розробляються і затверджуються відповідними міністерствами.

Автомобільні шини оцінюють в обліку таким чином: нові шини - по прейскурантной ціні; шини, вживані, але придатні для подальшого використання, по ціні, відповідній їх залишковому пробігу; непридатні шини (що підлягають здачі в брухт) по ціні утильної гуми (по прейскурантах шиноремонтних заводів або вторсировини).

Джерела покриття витрат на відновлення зносу і ремонт автомобільних шин. Для покриття витрат, пов'язаних з поточним ремонтом автомобільних шин, а також на відновлення їх зносу всі автотранспортні підприємства (крім АТП, не виділених на госпрозрахунок) щомісяця нараховують резерв в порядку і по нормах.

По автомобільних шинах, для яких не затверджені норми експлуатаційних пробігів, автотранспортним підприємствам дозволяється по узгодженню зі своїми вищестоящими організаціями затверджувати для цих шин тимчасові норми.

Резерв на відновлення зносу і ремонт автомобільних шин нараховується щомісяця одночасно з нарахуванням амортизації рухомого складу.

Резервування сум на відновлення зносу і ремонт автомобільних шин проводиться на основі даних про фактичний пробіг шин, що експлуатуються, включаючи шини, відновлені методом накладення протектора. Для розрахунку сум резерву на відновлення зносу і ремонт автомобільних шин можна користуватися формою 37.

При списанні автомобільних шин для здачі шиноремонтним заводам на відновлення або внаслідок непридатності до подальшої експлуатації (для здачі в брухт) щомісяця коректують суму нарахованого резерву майбутніх витрат і платежів (на відновлення зносу і ремонт автомобільних шин). При перепробігі автомобільних шин проти встановлених норм сума резерву на відновлення зносу і ремонт меншає на суму резерву, нараховану за перепробіг; при недопробігі сума резерву відповідно збільшується. При розрахунку сум для коректування резерву можна скористатися формою 38.

При описі автомобільних шин, випущених по старих стандартах, нарахована сума резерву майбутніх платежів коректується по нових нормах витрат. Ці витрати в частині, що відноситься до автомобільних шин, виданих замість зношених, списуються безпосередньо на собівартість перевезень в тому звітному періоді, в якому була зроблена заміна автомобільних шин.

На практиці при передачі автомобілів з одного АТП в інше передається також і частка резерву на відновлення зносу і ремонт автомобільних шин. Суму резерву, що передається потрібно визначати з розрахунку фактичного пробігу шин, що передаються згідно з даними карток обліку роботи шин і встановленими нормами зносу. Однак при цьому необхідно мати на увазі, що передача резерву на відновлення зносу і ремонт автомобільних шин повинні виготовлятися в межах фактичного залишку цього резерву в балансі передаючого підприємства на відповідну дату.

Облік операцій по рушенню автомобільних шин в бухгалтерії АТП.

Для правильної організації бухгалтерського обліку шин необхідно мати на увазі, що автомобільні шини, камери і ободнис стрічки в залежності від того, яким чином вони поступають на АТП, відносяться до різних статей балансу.

Так, автомобільні шини, що поступають разом з новим автомобілем або причеп (на колесах і один запасний комплект), входять у вартість автомобіля або причеп і враховуються в складі основних коштів. Автомобільні шини, придбані окремо від автомобіля або причеп і що поступають на АТП для заміни шин, що вимагають ремонту або що прийшли в непридатність, враховують в складі коштів в обороті (на рахунку № 08).

Транспортно-заготовчі витрати, а також відхилення від облікових цін в частині, що відноситься до автомобільних шин, виданих зі складу замість зношених, списуються на собівартість перевезень по статті «Знос і ремонт автомобільних шин» в тому звітному періоді, в якому була зроблена заміна.

Суми транспортно-заготовчих витрат і відхилень від облікових цін, що відносяться до залишків автомобільних шин на складі, в балансі АТП показуються разом з їх вартістю.

У торгових, постачальницьких, підрядних і інших організаціях, для яких автомобільні перевезення не є основним видом виробничої діяльності, автомобільні шини можуть враховуватися «Допоміжні матеріали».

Автомобільні шини оцінюються:

нові по обліковій ціні;

що були в експлуатації, придатні для подальшого використання по ціні, відповідній їх залишковому пробігу;

що були в експлуатації, що підлягають ремонту і відновленню по єдиних оптових цінах, встановлених додатковим Прейскурантом;

непридатні до відновлення і ремонту і що підлягають здачі організаціям вторсировини.

Операція по рушенню автомобільних шин, по нарахуванню і використанню резерву на відновлення їх зносу і ремонт оформляються наступними бухгалтерськими записами.

Надходження на склад нових автомобільних шин від постачальників відбивається по «Автомобільні шини в запасі» і «Розрахунки з поставщиками.и підрядчиками». При цьому транспортні витрати по доставці автомобільних шин відносять на «Транспортні витрати по доставці автомобільних шин», а заготовчі (крім транспортних) витрати і відхилення від облікових цін на «Заготовчі витрати і відхилення від облікових цін».

При надходженні на склад автомобільних шин, знятих з автомобілів або автоприцеп у разі їх вибраковки, «Автомобільні шини в запасі» і «Фонди економічного стимулювання» по статті «Вартість матеріальних цінностей, що поступили від ліквідації основних коштів».

При надходженні на склад шин, знятих з експлуатації і що підлягають відновленню, дебетується «Автомобільні шини в запасі» і кредитується «Резерв майбутніх витрат і платежів».

Автомобільні шини, здані на шиноремонтні підприємства для відновлення методом накладення нового протектора, відображають по дебету «Матеріали, передані в переробку на сторону» і кредиту «Автомобільні шини в запасі».

Вартість оплачених ремонтних робіт по відновленню згаданих шин фіксують. При надходженні на склад автомобільних шин, відновлених методом накладення нового протектора, на вартість оплачених робіт дебетується «Автомобільні шини в запасі» і кредитується.

Автомобільні шини, видані зі складу або з оборотного фонду для заміни на автомобілях або причеп, відбиваються по дебету на суму резерву на відновлення зносу і ремонт автомобільних шин і кредиту «Автомобільні шини в запасі» або «Автомобільні шини в обороті».

Транспортні витрати, пов'язані з доставкою автомобільних шин, списуються на дебет «Основне виробництво» по статті «Знос і ремонт автомобільних шин» з кредиту «Транспортні витрати по доставці автомобільних шин».

Списання заготовчих витрат і відхилень від облікових цін відбивається по дебету «Основне виробництво» (відповідний вигляд перевезень) по статті «Знос і ремонт автомобільних шин» і кредиту «Заготовчі витрати і відхилення від облікових цін».

Автомобільні шини, видані зі складу в оборот служби технічної експлуатації, вулканизаціоних і шиноремонтних цехів, фіксуються по дебету «Автомобільні шини в обороті» і кредиту «Автомобільні шини в запасі».

На автомобільні шини, що прийшли в непридатність, що знаходяться в обороті, дебетується на суму резерву на відновлення зносу і ремонт автомобільних шин і кредитується.

Надходження на склад зношених шин, знятих з автомобілів і з оборотного фонду, непридатних до відновлення (брухт), відбивається по дебету «Інші матеріали» і кредиту. Вартість утильной гуми, зданої на шиноремонтні заводи без обміну для переробки в регенерат або іншим організаціям вторсировини, списується в дебет «Реалізація» (реалізація інших матеріалів) з кредиту «Інші матеріали».

Нарахування резерву на відновлення зносу і ремонт автомобільних шин відбивається по дебету «Основне виробництво» (відповідний вигляд перевезень) по статті «Знос і ремонт автомобільних шин», «Загальногосподарський витрати» (по автомобілях господарського і технічного обслуговування) і кредиту.

При донарахуванні резерву на відновлення зносу і ремонт автомобільних шин при недопробіге автомобільних шин, що списуються (для здачі шиноремонтним заводам на відновлення або організаціям вторсировини в брухт), в тому числі і раніше відновлених, також дебетуються і кредитується.

Зменшення резерву на відновлення зносу і ремонт автомобільних шин при перепробіге автомобільних шин, що списуються (для здачі шиноремонтним заводам на відновлення або організаціям вторсировини в брухт) відбивається сторнировочной (червоної) записом по дебету і кредиту.

У разі донарахування резерву при недопробіге до встановлених гарантійних норм автомобільних шин за рахунок заводу-виготівника або шиноремонтного підприємства (при наявності виробничих дефектів) дебетується «Розрахунки з іншими дебіторами і кредиторами» і кредитується.

На суму, втриману з лиць, винних в передчасному виході шин з ладу, дебетується «По інших видах заподіяного збитку» і кредитується «Резерв майбутніх витрат і платежів» (на відновлення зносу і ремонт автомобільних шин).

З метою контролю за збереженням автомобільних шин, крім щорічної інвентаризації, не рідше за 1 рази в квартал спеціальною комісією проводиться вибіркова перевірка наявності автомобільних шин на колесах автомобілів, в запасі і в оборотному фонді шляхом звірення фактичної їх наявності по номерах з картками обліку роботи автомобільних шин.

 


Читайте також:

  1. IX. Відомості про військовий облік
  2. IX. Відомості про військовий облік
  3. Автоматизовані форми та системи обліку.
  4. АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ
  5. Акції та їх облік
  6. Акції та їх облік
  7. Алгоритм із застосуванням річної облікової ставки d.
  8. Аналітичний та синтетичний облік ГП
  9. Аудит на підприємствах з комп’ютеризованим бухгалтерським обліком
  10. Аудит на підприємстві з кмп’ютеризованим бухгалтерським обліком.
  11. Базові принципи обліку виробничих витрат і калькулювання собівартості продукції
  12. Баланс робочого часу одного середньооблікового працівника




Переглядів: 2242

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ОРГАНІЗАЦІЯ УПРАВЛІННЯ АВТОМОБІЛЬНИМ ТРАНСПОРТОМ | Облік запасних частин і агрегатів до автомобілів і причеп.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.024 сек.