Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



В довготерміновому періоді

Максимізація прибутку

Модель прийняття рішень з максимізації вигоди конкурентної фірми у короткотерміновому періоді

Таблиця 7.3.

 

Запитання Перший підхід Другий підхід
Чи варто виробляти?   Який обсяг продукції варто виробляти? Чи отримає фірма еко-номічний прибуток? Так, якщо ТR > TC, або TC – TR < FC ТR – TC – max TC – TR – min Так, якщо ТR > TC, ні, якщо ТR < TC Так, якщо Р >AVC   MR = MC Так, якщо Р > AТC, ні, якщо Р < AТC

 

Перехід до аналізу довготермінового періоду потребує переходу від аналізу поведінки окремої фірми до з’ясування всіх фірм у процесі утворення ринкової пропозиції та формування ринкової ціни. Це передбачає введення деяких нових допущень:

1. Пристосування галузі до потреб ринку у довготерміновому періоді відбувається шляхом залучення в галузь нових виробників чи виходу із галузі.

2. Усі фірми у галузі мають однакові або дуже близькі криві витрат, що дає можливість говорити про певну середню, типову фірму.

Нехай ринкова ціна на стільці установилася на рівні 147 грн. (Р1), що дає змогу типовій фірмі у галузі отримувати економічний прибуток. Як поведуть себе у цьому підприємці інших галузей? Логічним буде спрогнозувати, що вони спробують переорієнтувати свою діяльність на виробництво стільців, оскільки воно приносить не тільки нормальний, але і економічний прибуток. Як відомо, під впливом збільшення кількості виробників крива ринкової пропозиції переміститься вправо, що призведе до зниження ринкової ціни рівноваги (рис.7.5). Отже вступ у галузь нових виробників ліквідує економічний прибуток.

 

Р

S S1 S3 S2

P1

P3

P2

Q

 

Рис.7.5. Зміна ринкової ціни під впливом зміни пропозиції

 

Якщо ціна знизиться до рівня Р2, тобто до 130 грн., то типова фірма не зможе отримувати економічний прибуток. Більше того, вона зіткнеться з проблемою збитків (рис. 7.6), оскільки ціна буде нижчою, ніж мінімальний рівень середніх витрат. У довготерміновому періоді розпочнеться відтік фірм з цієї галузі у ті, де є можливість отримати хоча б нормальний прибуток. Зменшення кількості виробників зменшить ринкову пропозицію, що призведе до встановлення нового рівня цін. Отже, масовий відтік фірм з галузі ліквідує збитки.

 

 

Р, C MC ATC

AVC

Р1

Р3

Р2

Q

 

Рис.7.6. Рівновага конкурентної фірми у довготерміновому періоді

Такі припливи та відливи капіталу в галузь призведуть до встановлення врешті-решт ціни, що буде забезпечувати лише відшкодування мінімальних середніх витрат виробництва, тобто типова фірма буде отримувати нормальний прибуток, але не зможе мати економічний. Це дає змогу сформулювати загальний висновок відносно досягнення фірмою рівноваги у довготерміновому періоді: після того, як усі довготермінові пристосування завершені, тобто коли досягнута довготермінова рівновага, ціна продукту буде повністю відповідати точці мінімуму середніх сукупних витрат фірми, і виробництво припаде на цю точку.


Читайте також:

  1. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  2. Вибір обсягів виробництва у короткотерміновому періоді
  3. Види витрат фірми в короткостроковому періоді
  4. Витрати в короткостроковому періоді
  5. Витрати в короткотерміновому періоді
  6. Витрати виробництва в короткостроковому періоді
  7. Витрати виробництва в короткостроковому періоді.
  8. Витрати виробництва у довгостроковому періоді
  9. Витрати виробництва у короткостроковому періоді
  10. Витрати майбутніх періодів.
  11. Витрати у довготерміновому періоді




Переглядів: 979

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Граничні витрати та граничний дохід | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.