Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Витрати виробництва в короткостроковому періоді.

У теорії виробництва велика увага приділяється не тільки питанням вибору обсягів факторів виробництва для досягнення визначеного випуску продукції, але і проблемам формування її вартості - найважливішої категорії товарного господарства. Для цього необхідно, знаючи ціни на фактори виробництва, мати інформацію про витрати.

Витрати виробництва блага - це вартість факторів виробництва, використаних на його виготовлення. При визначенні цієї величини існує два методологічних підходи: бухгалтерський і економічний.

Тому економічний підхід до визначення величини витрат відрізняється від бухгалтерського. Бухгалтерські витрати (явні, зовнішні витрати) - це витрати фірми на оплату постачальникам вартості ресурсів, що не належать її власникам, тобто вартість витрачених ресурсів, обмірювана у фактичних (ринкових) цінах їхнього придбання. Суть же економічного підходу виражається в концепції т.зв. "витрат упущених можливостей" (альтернативні, імпліцитні, неявні, внутрішні витрати). Величина цих витрат - це доходи, що могли б бути отримані на власні ресурси, якщо вони були б надані за плату, установлену ринком, іншим користувачам (наприклад, відсоток на власний капітал, орендна плата за власне приміщення, оплата праці підприємця), тобто упущена вигода підприємця.

Бухгалтерські витрати + неявні витрати = економічні витрати. Таким чином, економічні витрати включають також доходи, які можна одержати, уклавши свої ресурси в найбільш вигідні сфери, У підсумку вони являють собою грошовий виторг від найбільш вигідного з всіх альтернативних способів використання витрачених ресурсів.

До складу економічних витрат також входить т.зв. нормальний прибуток - оплата праці підприємця. Її величина визначається середнім рівнем прибутку від вкладення капіталу в галузі, якщо в ній попит дорівнює пропозиції.

Бухгалтерський прибуток - це загальний виторг фірми за винятком явних (бухгалтерських) витрат. Відповідно до цього економічний прибуток - це загальний виторг фірми за винятком усіх витрат, включаючи і неявні (у т.ч. і нормальний прибуток підприємця). Отже, економічний прибуток = бухгалтерський прибуток - неявні витрати. Якщо вона дорівнює 0, то підприємець використовує свої ресурси з мінімально припустимої для суспільства ефективністю. Цього досить, щоб удержати підприємця в галузі. Якщо ж отримана економічний прибуток, це означає, що фактори виробництва дають більший ефект, чим мінімально припустимий, що досить для зацікавленості підприємця в даному бізнесі.

У залежності від розглянутого періоду діяльності фірми розрізняються підходи до аналізу витрат. У короткостроковому періоді з погляду залежності суми витрат від динаміки обсягу продукції виділяють постійні і перемінні витрати.

Постійні витрати (FC) - ті, котрі не залежать від зміни обсягу випуску продукції. Їхня величина не міняється в короткостроковому періоді при будь-якому обсязі виробництва. Це витрати на експлуатацію основних фондів, амортизаційні відрахування, орендна плата, адміністративно-управлінські витрати, відсотки за кредит, деякі види податків. Вони існують, навіть якщо фірма не випускає продукцію.

Перемінні витрати (VC) - ті, котрі змінюються в міру зміни обсягу виробництва продукції. Це витрати на сировину і матеріали для виробничих цілей, оплату праці основних робітників.

Сума всіх постійних і всіх перемінних витрат - це загальне витрати (ТС) на виробництво всього обсягу продукції.


Тема 9. Ринок зробленої конкуренції. (1 година)

 

1. Модель ринку зробленої конкуренції і її характеристик

2. Ринкове поводження підприємства в короткостроковому періоді

3. Ринок зробленої конкуренції в довгостроковому періоді

 


Читайте також:

  1. D) оснащення виробництва обладнанням, пристроями, інструментом, засобами контролю.
  2. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  3. Автоматизація виробництва
  4. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  5. Автоматичне регулювання витрати помпових станцій
  6. Альтернативна вартість і незворотні витрати
  7. Альтернативні можливості виробництва масла і тракторів
  8. Альтернативні можливості виробництва масла та гармат.
  9. Альтернативні можливості виробництва масла та гармат.
  10. АНАЛІЗ ВИРОБНИЦТВА ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОДУКЦІЇ
  11. Аналіз комплексних статей витрат: витрат на утримання та експлуатацію устаткуван­ня, цехові, загальногосподарські, поза виробничі витрати.
  12. Аналіз обсягу виробництва продукції в натуральному й вартісному вираженні.




Переглядів: 676

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Оптимум виробника | Модель ривка зробленої конкуренції і її характеристик

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.