Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Модель ривка зробленої конкуренції і її характеристик

Існують чотири основні моделі ринку: зроблена (чиста) конкуренція, чиста монополія, олігополія, монополістична конкуренції.

Критерії їхнього розходження: число фірм-продавців, характер пропонованої продукції, можливість контролю цін, умови вступу в галузь (входження на ринок) і виходу з її, метод конкурентної боротьби.

Ознаки ринку зробленої конкуренції, що і описують його економічну сутність:

1. Дуже велике число фірм-продавців і покупців.

2. Стандартизована продукція - усі фірми пропонують подібні продукт, тобто зроблений замінник. Споживач не відрізняє товар одного продавця від товару іншого продавця, навіть якщо вони мають розходження.

3.Окремий продавець не може контролювати ринкову ціну продукту, тому що частка його продажів на ринку незначна. Унаслідок цього відсутні підстави для цінової конкуренції, тому що кожна фірма пристосовується до існуючого ціні, установленої ринком. Відсутні угоди між продавцями по контролі за цінами; окремий покупець також не може впливати на ціну продукту.

4. Вільне входження в галузь і вихід з галузі - не існує технологічних, фінансових, законодавчих, інформаційних перешкод, що можуть поміщати зміні кількості фірм на ринку. Усі фактори виробництва доступні для кожного виробника. Саме на цій ознаці ринку зробленої конкуренції ґрунтується механізм пристосування галузі до ринкової ситуації в довгостроковому періоді.

5. Відсутність основ для нецінової конкуренції, що виявляється в розходженнях у якості, рекламі, збуті товару.

Індивідуальний попит на продукт окремої фірми на ринку зробленої конкуренції графічно характеризується горизонтальною лінією (зроблена еластичність). Крива ринкового попиту показує, скільки продукту куплять усі споживачі по кожній можливій ціні, вона має звичайну спадну динаміку. Ціна на ринку зробленої конкуренції визначається співвідношенням попиту та пропозиції у всій галузі відповідно до ринкових законів. Неможливість контролю ціни й обсягів продажів створює умови для постійного їхнього коливання під впливом зміни ринкової кон'юнктури. Приклади таких ринків - ринок цінних паперів, ринок сільськогосподарської продукції в розвитих країнах.

Економічна наука до початку XX в. будувалася на передумовах зробленої конкуренції, умови якої вважалися найбільш вигідними для суспільства. Однак така ситуація зустрічається рідко і являє собою "ідеальну" структуру, до якої можна лише прагнути. У реальному житті має місце недосконала конкуренція - така ситуація, при якій продавці мають більше волі у визначенні цін. Підтримуючи більш високу ціну, чим в умовах зробленої конкуренції, фірми одержують більше прибутку за рахунок покупців. У недосконалій конкуренції багато економістів бачать головну слабість ринкової економічної системи.


Читайте також:

  1. G2G-модель електронного уряду
  2. H) Орган з питань конкуренції
  3. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  4. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  5. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  6. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем
  7. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  8. VII. Нахождение общего решения методом характеристик
  9. Абстрактна модель
  10. Абстрактна модель
  11. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  12. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.




Переглядів: 486

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Витрати виробництва в короткостроковому періоді. | Ринкове поводження підприємства в короткостроковому періоді

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.