МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Ринкове поводження підприємства в короткостроковому періодіВ умовах зробленої конкуренції фірма продає свою продукцію за постійною ціною, приріст випуску товару на одиницю дає приріст доходу, що додає до загального виторгу ціну одного товару, отже:
Р = MR. (8.1)
Середній доход фірми в умовах зробленої конкуренції дорівнює ринковій ціні продукту, тому Р = MR = AR Виходячи з умови максимуму прибутку (6.3), при оптимальному обсязі випуску одночасно має місце рівність Р = МС. Це означає, що всі ресурси розподілені відповідно до переваг їхніх споживачів, тобто ефективно, і обсяг випуску фірми відповідає максимально можливого прибутку. Очевидно, стійкість положення фірми в галузі досягається при рівності:
P = MR = MC. (8.2)
Воно являє собою правило досягненні чи рівноваги максимізації прибутку в умовах зробленої конкуренції: фірма максимізує прибуток, вибираючи такий обсяг виробництва, при якому граничні доход і витрати рівні поточній ринковій ціні продукту. У підсумку при зробленій конкуренції виграють і виробник, і споживач. Графічно співвідношення (8.2) можна одержати, сполучивши на графіку криві виторги і витрат фірми короткострокового періоду (мал.8.1). Доход фірми росте пропорційно обсягу випуску продукції, тому що ціна на неї постійна. Тому графік TR зображується прямою лінією (нахил у всіх крапках постійний, тобто MR = const. Загальний прибуток від випуску якого-небудь обсягу продукції дорівнює TR-TC, Для незначних обсягів виробництва (до Q0 прибуток фірми негативний. У проміжку Q1...Q2 вона росте, потім поступово знижується до негативного значення. Очевидно, що прибуток максимізується при випуску Q2, тому що при цьому спостерігається рівність MR = МС (проведена до цієї крапки кривої загальних витрат дотична має кут нахилу аналогічний лінії TR). Також у крапці спостерігається максимальна відстань між лініями TR і ТС, що і відображає максимальну величину загального прибутку при даному випуску. Оптимальний обсяг виробництва дорівнює Q2, фірма знаходиться в рівноважному положенні, що зберігається, поки не зміниться ціна чи продукції витрати на її виробництво. Мал.8.1. Максимізація прибутку фірмою-досконалим конкурентом у короткостроковому періоді.
На мал.8.2 зображені різні ринкові ситуації, що впливають на поводження фірми-досконалого конкурента в короткостроковому періоді. Обсяг виробництва Q1 і ціна P1 забезпечують фірмі одержання економічного прибутку (Р > АС при даному обсязі випуску), а обсяг виробництва Q2 і ціна Р2 - економічний збиток. Величина прибутку (збитку) визначається вираженням (Р - AC )*Q. Мал.8.2. Фірма-досконалий конкурент в умовах зміни ринкової ситуації в короткостроковому періоді.
Читайте також:
|
||||||||
|