Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ринкове поводження підприємства в короткостроковому періоді

В умовах зробленої конкуренції фірма продає свою продукцію за постійною ціною, приріст випуску товару на одиницю дає приріст доходу, що додає до загального виторгу ціну одного товару, отже:

 

Р = MR. (8.1)

 

Середній доход фірми в умовах зробленої конкуренції дорівнює ринковій ціні продукту, тому Р = MR = AR

Виходячи з умови максимуму прибутку (6.3), при оптимальному обсязі випуску одночасно має місце рівність Р = МС. Це означає, що всі ресурси розподілені відповідно до переваг їхніх споживачів, тобто ефективно, і обсяг випуску фірми відповідає максимально можливого прибутку. Очевидно, стійкість положення фірми в галузі досягається при рівності:

 

P = MR = MC. (8.2)

 

Воно являє собою правило досягненні чи рівноваги максимізації прибутку в умовах зробленої конкуренції: фірма максимізує прибуток, вибираючи такий обсяг виробництва, при якому граничні доход і витрати рівні поточній ринковій ціні продукту.

У підсумку при зробленій конкуренції виграють і виробник, і споживач.

Графічно співвідношення (8.2) можна одержати, сполучивши на графіку криві виторги і витрат фірми короткострокового періоду (мал.8.1).

Доход фірми росте пропорційно обсягу випуску продукції, тому що ціна на неї постійна. Тому графік TR зображується прямою лінією (нахил у всіх крапках постійний, тобто MR = const. Загальний прибуток від випуску якого-небудь обсягу продукції дорівнює TR-TC, Для незначних обсягів виробництва (до Q0 прибуток фірми негативний. У проміжку Q1...Q2 вона росте, потім поступово знижується до негативного значення. Очевидно, що прибуток максимізується при випуску Q2, тому що при цьому спостерігається рівність MR = МС (проведена до цієї крапки кривої загальних витрат дотична має кут нахилу аналогічний лінії TR). Також у крапці спостерігається максимальна відстань між лініями TR і ТС, що і відображає максимальну величину загального прибутку при даному випуску. Оптимальний обсяг виробництва дорівнює Q2, фірма знаходиться в рівноважному положенні, що зберігається, поки не зміниться ціна чи продукції витрати на її виробництво.

Мал.8.1. Максимізація прибутку фірмою-досконалим конкурентом у короткостроковому періоді.

 

На мал.8.2 зображені різні ринкові ситуації, що впливають на поводження фірми-досконалого конкурента в короткостроковому періоді. Обсяг виробництва Q1 і ціна P1 забезпечують фірмі одержання економічного прибутку (Р > АС при даному обсязі випуску), а обсяг виробництва Q2 і ціна Р2 - економічний збиток. Величина прибутку (збитку) визначається вираженням (Р - AC )*Q.

Мал.8.2. Фірма-досконалий конкурент в умовах зміни ринкової ситуації в короткостроковому періоді.

 


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  3. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  4. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  5. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  6. Автопідприємства вантажних автомобілів
  7. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства
  8. Активами торговельного підприємства
  9. Активи підприємства, їх кругооборот і оборот
  10. Альтернативні варіанти довгострокового фінансування діяльності підприємства
  11. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  12. Амортизація основних фондів підприємства. Методи нарахування амортизації




Переглядів: 476

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Модель ривка зробленої конкуренції і її характеристик | Ринкове поводження підприємства в довгостроковому періоді.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.