Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Ринкове поводження підприємства в короткостроковому періоді

В умовах зробленої конкуренції фірма продає свою продукцію за постійною ціною, приріст випуску товару на одиницю дає приріст доходу, що додає до загального виторгу ціну одного товару, отже:

 

Р = MR. (8.1)

 

Середній доход фірми в умовах зробленої конкуренції дорівнює ринковій ціні продукту, тому Р = MR = AR

Виходячи з умови максимуму прибутку (6.3), при оптимальному обсязі випуску одночасно має місце рівність Р = МС. Це означає, що всі ресурси розподілені відповідно до переваг їхніх споживачів, тобто ефективно, і обсяг випуску фірми відповідає максимально можливого прибутку. Очевидно, стійкість положення фірми в галузі досягається при рівності:

 

P = MR = MC. (8.2)

 

Воно являє собою правило досягненні чи рівноваги максимізації прибутку в умовах зробленої конкуренції: фірма максимізує прибуток, вибираючи такий обсяг виробництва, при якому граничні доход і витрати рівні поточній ринковій ціні продукту.

У підсумку при зробленій конкуренції виграють і виробник, і споживач.

Графічно співвідношення (8.2) можна одержати, сполучивши на графіку криві виторги і витрат фірми короткострокового періоду (мал.8.1).

Доход фірми росте пропорційно обсягу випуску продукції, тому що ціна на неї постійна. Тому графік TR зображується прямою лінією (нахил у всіх крапках постійний, тобто MR = const. Загальний прибуток від випуску якого-небудь обсягу продукції дорівнює TR-TC, Для незначних обсягів виробництва (до Q0 прибуток фірми негативний. У проміжку Q1...Q2 вона росте, потім поступово знижується до негативного значення. Очевидно, що прибуток максимізується при випуску Q2, тому що при цьому спостерігається рівність MR = МС (проведена до цієї крапки кривої загальних витрат дотична має кут нахилу аналогічний лінії TR). Також у крапці спостерігається максимальна відстань між лініями TR і ТС, що і відображає максимальну величину загального прибутку при даному випуску. Оптимальний обсяг виробництва дорівнює Q2, фірма знаходиться в рівноважному положенні, що зберігається, поки не зміниться ціна чи продукції витрати на її виробництво.

Мал.8.1. Максимізація прибутку фірмою-досконалим конкурентом у короткостроковому періоді.

 

На мал.8.2 зображені різні ринкові ситуації, що впливають на поводження фірми-досконалого конкурента в короткостроковому періоді. Обсяг виробництва Q1 і ціна P1 забезпечують фірмі одержання економічного прибутку (Р > АС при даному обсязі випуску), а обсяг виробництва Q2 і ціна Р2 - економічний збиток. Величина прибутку (збитку) визначається вираженням (Р - AC )*Q.

Мал.8.2. Фірма-досконалий конкурент в умовах зміни ринкової ситуації в короткостроковому періоді.

 


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  3. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  4. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  5. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  6. Автопідприємства вантажних автомобілів
  7. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства
  8. Активами торговельного підприємства
  9. Активи підприємства, їх кругооборот і оборот
  10. Альтернативні варіанти довгострокового фінансування діяльності підприємства
  11. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  12. Амортизація основних фондів підприємства. Методи нарахування амортизації




Переглядів: 433

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Модель ривка зробленої конкуренції і її характеристик | Ринкове поводження підприємства в довгостроковому періоді.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.