Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Причини неуспішності та відставання.

Поняття «неуспішність» і «відставання».

Неуспішність учнів у навчанні була однією із актуальних проблем у всі часи. ЇЇ ґрунтовно досліджували відомі вчені Ю.Бабанський, В.Цетлін, М.Мурачковський. За їхніми даними, загалом приблизно 12,5% учнів мають труднощі у навчанні. На означення цього явища у психолого-педагогічній літературі вживають два поняття – “неуспішність” і “відставання”.

Неуспішність– невідповідність підготовки учнів вимогам змісту освіти, що фіксується через значний проміжок часу навчання (вивчення розділу, наприкінці чверті, півріччя).

Відставання– невиконання учнями вимог або однієї з них, наявне на одному з проміжних етапів навчального процесу.

Неуспішність і відставання взаємопов’язані. У неуспішності синтезовані окремі відставання, вона є результатом процесу відставання. Загалом неуспішність може виявлятися у загальному і глибокому відставанні з багатьох предметів і тривалий час, частковому або стійкому відставанні з кількох складних предметів чи епізодичному відставанні з одного або декількох предметів.

Ю.Бабанський причини неуспішності учнів вбачав:

ü у слабкому розвитку мислення – 27%;

ü низькому рівні навичок навчальної праці – 18%;

ü негативному ставленні до навчання – 14%;

ü негативному впливі сім’ї, однолітків – 13%;

ü великих прогалинах у знаннях – 11%;

ü слабкому здоров’ї, втомлюваності – 9%;

ü слабкій волі, недисциплінованості – 8%.

До ознак відставання учня у навчанні відносять:

- невміння усвідомити суть завдання;

- невміння накреслити план вирішення завдання;

- пасивність і неуважність під час рішення завдання;

- байдужість до результатів своєї навчальної діяльності;

- нездатність адекватно оцінити свою роботу;

- відсутність самоконтролю у навчанні.

Часто відстаючий у навчанні учень: не може пояснити мету виконуваного ним завдання; хаотично, не дотримуючись правил, діє під час його виконання; не знає, як перевірити одержаний результат; не може відтворити визначення понять; не розуміє тексту.

До видів відставання учнів у навчанні відносять:

ü епізодична неуспішність;

ü стійке відставання з одного предмета чи предметів одного профілю;

ü стійке і широкопрофільне відставання.

Причини відставання учнів у навчанні зводяться до таких груп:

- біолого-психічні (спадкові особливості, задатки, здібності, особливості характеру);

- недоліки фізичного та психічного розвитку (слабке здоров’я, нерозвинуті пам’ять і мислення, нерозвинуті навички навчальної праці);

- недостатній рівень вихованості (немає інтересу до навчання, почуття обов’язку, слабка сила волі, недисциплінованість);

- недоліки в діяльності школи (відсутність у класі атмосфери поваги до знань, недоліки в методиці викладання, недостатня організація індиві-дуальної і самостійної роботи учнів, байдужість і слабка підготовка вчителя);

- негативний вплив сім’ї (погані матеріальні умови життя сім’ї, негативне ставлення батьків до школи і навчальної діяльності дітей, відрив дітей від навчальної праці та ін.).

Серед загальних причин неуспішності у навчанні виділяють:

- уніфікованість системи навчання, однаковий для всіх зміст освіти, що не задовольняє потреби дітей;

- стереотипність у методах і формах навчання, вербалізм, недооцінка емоцій у навчанні;

- невміння визначити мету навчання, налагодити ефективний контроль за його результатами;

- зневажливе ставлення до розвитку учнів, практицизм, орієнтація на зубрячку.

Загалом ці причини можна охарактеризувати як дидактичну, психологічну, методичну некомпетентність.


Читайте також:

  1. Античний Рим: економічні причини розвитку і занепаду
  2. Банкрутство підприємства: причини, наслідки, процедура.
  3. Банкрутство підприємства: причини, оцінка ймовірності настання та наслідки
  4. Безпосередньо збутові ризики та причини їх виникнення
  5. Безробіття і зайнятість населення: причини, види та наслідки
  6. Безробіття, його суть та причини. Закон Оукена.
  7. Безробіття: суть, причини, форми та соціально-економічні наслідки
  8. Бюджетний дефіцит як економічне явище та причини його виникнення
  9. Бюджетний дефіцит, його суть, причини виникнення та джерела фінансування
  10. Бюджетний дефіцит: причини виникнення та можливі джерела покриття
  11. Види і причини інфляції
  12. Види і причини сколіозу.




Переглядів: 1599

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Обладнання торговельних приміщень | Робота з відстаючими учнями.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.