МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Причини неуспішності та відставання.Поняття «неуспішність» і «відставання». Неуспішність учнів у навчанні була однією із актуальних проблем у всі часи. ЇЇ ґрунтовно досліджували відомі вчені Ю.Бабанський, В.Цетлін, М.Мурачковський. За їхніми даними, загалом приблизно 12,5% учнів мають труднощі у навчанні. На означення цього явища у психолого-педагогічній літературі вживають два поняття – “неуспішність” і “відставання”. Неуспішність– невідповідність підготовки учнів вимогам змісту освіти, що фіксується через значний проміжок часу навчання (вивчення розділу, наприкінці чверті, півріччя). Відставання– невиконання учнями вимог або однієї з них, наявне на одному з проміжних етапів навчального процесу. Неуспішність і відставання взаємопов’язані. У неуспішності синтезовані окремі відставання, вона є результатом процесу відставання. Загалом неуспішність може виявлятися у загальному і глибокому відставанні з багатьох предметів і тривалий час, частковому або стійкому відставанні з кількох складних предметів чи епізодичному відставанні з одного або декількох предметів. Ю.Бабанський причини неуспішності учнів вбачав: ü у слабкому розвитку мислення – 27%; ü низькому рівні навичок навчальної праці – 18%; ü негативному ставленні до навчання – 14%; ü негативному впливі сім’ї, однолітків – 13%; ü великих прогалинах у знаннях – 11%; ü слабкому здоров’ї, втомлюваності – 9%; ü слабкій волі, недисциплінованості – 8%. До ознак відставання учня у навчанні відносять: - невміння усвідомити суть завдання; - невміння накреслити план вирішення завдання; - пасивність і неуважність під час рішення завдання; - байдужість до результатів своєї навчальної діяльності; - нездатність адекватно оцінити свою роботу; - відсутність самоконтролю у навчанні. Часто відстаючий у навчанні учень: не може пояснити мету виконуваного ним завдання; хаотично, не дотримуючись правил, діє під час його виконання; не знає, як перевірити одержаний результат; не може відтворити визначення понять; не розуміє тексту. До видів відставання учнів у навчанні відносять: ü епізодична неуспішність; ü стійке відставання з одного предмета чи предметів одного профілю; ü стійке і широкопрофільне відставання. Причини відставання учнів у навчанні зводяться до таких груп: - біолого-психічні (спадкові особливості, задатки, здібності, особливості характеру); - недоліки фізичного та психічного розвитку (слабке здоров’я, нерозвинуті пам’ять і мислення, нерозвинуті навички навчальної праці); - недостатній рівень вихованості (немає інтересу до навчання, почуття обов’язку, слабка сила волі, недисциплінованість); - недоліки в діяльності школи (відсутність у класі атмосфери поваги до знань, недоліки в методиці викладання, недостатня організація індиві-дуальної і самостійної роботи учнів, байдужість і слабка підготовка вчителя); - негативний вплив сім’ї (погані матеріальні умови життя сім’ї, негативне ставлення батьків до школи і навчальної діяльності дітей, відрив дітей від навчальної праці та ін.). Серед загальних причин неуспішності у навчанні виділяють: - уніфікованість системи навчання, однаковий для всіх зміст освіти, що не задовольняє потреби дітей; - стереотипність у методах і формах навчання, вербалізм, недооцінка емоцій у навчанні; - невміння визначити мету навчання, налагодити ефективний контроль за його результатами; - зневажливе ставлення до розвитку учнів, практицизм, орієнтація на зубрячку. Загалом ці причини можна охарактеризувати як дидактичну, психологічну, методичну некомпетентність. Читайте також:
|
||||||||
|