МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Причини неуспішності та відставання.Поняття «неуспішність» і «відставання». Неуспішність учнів у навчанні була однією із актуальних проблем у всі часи. ЇЇ ґрунтовно досліджували відомі вчені Ю.Бабанський, В.Цетлін, М.Мурачковський. За їхніми даними, загалом приблизно 12,5% учнів мають труднощі у навчанні. На означення цього явища у психолого-педагогічній літературі вживають два поняття – “неуспішність” і “відставання”. Неуспішність– невідповідність підготовки учнів вимогам змісту освіти, що фіксується через значний проміжок часу навчання (вивчення розділу, наприкінці чверті, півріччя). Відставання– невиконання учнями вимог або однієї з них, наявне на одному з проміжних етапів навчального процесу. Неуспішність і відставання взаємопов’язані. У неуспішності синтезовані окремі відставання, вона є результатом процесу відставання. Загалом неуспішність може виявлятися у загальному і глибокому відставанні з багатьох предметів і тривалий час, частковому або стійкому відставанні з кількох складних предметів чи епізодичному відставанні з одного або декількох предметів. Ю.Бабанський причини неуспішності учнів вбачав: ü у слабкому розвитку мислення – 27%; ü низькому рівні навичок навчальної праці – 18%; ü негативному ставленні до навчання – 14%; ü негативному впливі сім’ї, однолітків – 13%; ü великих прогалинах у знаннях – 11%; ü слабкому здоров’ї, втомлюваності – 9%; ü слабкій волі, недисциплінованості – 8%. До ознак відставання учня у навчанні відносять: - невміння усвідомити суть завдання; - невміння накреслити план вирішення завдання; - пасивність і неуважність під час рішення завдання; - байдужість до результатів своєї навчальної діяльності; - нездатність адекватно оцінити свою роботу; - відсутність самоконтролю у навчанні. Часто відстаючий у навчанні учень: не може пояснити мету виконуваного ним завдання; хаотично, не дотримуючись правил, діє під час його виконання; не знає, як перевірити одержаний результат; не може відтворити визначення понять; не розуміє тексту. До видів відставання учнів у навчанні відносять: ü епізодична неуспішність; ü стійке відставання з одного предмета чи предметів одного профілю; ü стійке і широкопрофільне відставання. Причини відставання учнів у навчанні зводяться до таких груп: - біолого-психічні (спадкові особливості, задатки, здібності, особливості характеру); - недоліки фізичного та психічного розвитку (слабке здоров’я, нерозвинуті пам’ять і мислення, нерозвинуті навички навчальної праці); - недостатній рівень вихованості (немає інтересу до навчання, почуття обов’язку, слабка сила волі, недисциплінованість); - недоліки в діяльності школи (відсутність у класі атмосфери поваги до знань, недоліки в методиці викладання, недостатня організація індиві-дуальної і самостійної роботи учнів, байдужість і слабка підготовка вчителя); - негативний вплив сім’ї (погані матеріальні умови життя сім’ї, негативне ставлення батьків до школи і навчальної діяльності дітей, відрив дітей від навчальної праці та ін.). Серед загальних причин неуспішності у навчанні виділяють: - уніфікованість системи навчання, однаковий для всіх зміст освіти, що не задовольняє потреби дітей; - стереотипність у методах і формах навчання, вербалізм, недооцінка емоцій у навчанні; - невміння визначити мету навчання, налагодити ефективний контроль за його результатами; - зневажливе ставлення до розвитку учнів, практицизм, орієнтація на зубрячку. Загалом ці причини можна охарактеризувати як дидактичну, психологічну, методичну некомпетентність. Читайте також:
|
||||||||
|