Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПОКАЗНИКИ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ

ЯКІСТЬ ПРОДУКЦІЇ. СУТЬ, ПОНЯТТЯ «ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ

3.7

Поняття якості та конкурентоспроможності продукції


Під якістю продукціїрозуміють сукупність

властивостей, що зумовлюють її придатність

задовольняти певні потреби споживачів у відповідності до свого призначення. Слід розрізняти поняття якості продукції та поняття її технічного рівня. Поняття технічного рівня виробів за змістом вужче від якості, тому що охоплює сукупність лише техніко- експлуатаційних характеристик. Показники технічного рівня встановлюються при проектуванні нових знарядь праці ( транспортних засобів, машин, приладів ).

Необхідність поліпшення якості продукції в сучасних умовах диктується такими обставинами як:

• потребами науково-технічного прогресу;

• зміною споживчих запитів населення;

• нестачею або обмеженістю природних ресурсів;

• підвищенням значення матеріального стимулювання в ринкових умовах, коли кожна людина, яка краще працює, може придбати за свою платню більш високоякісний товар;

• розвитком зовнішньої торгівлі.

В тісному взаємозв'язку з якістю продукції перебуває її конкурентоспроможність. Формула конкурентоспроможності (КС) в загальному вигляді може бути представлена:

КС = якість + ціна + обслуговування.

Управляти конкурентоспроможністю можна шляхом забезпечення оптимального співвідношення між цими складовими, кожна з яких є також багатофакторною.

Рівні оцінки якості продукції
Оцінка якості передбачає визначення її

абсолютного, відносного перспективного і

оптимального рівня.

Абсолютний рівень якостівизначають шляхом обчислення певних показників без їх порівняння з відповідними показниками аналогічних виробів. Встановлення відносного рівня якостіполягає у співставленні абсолютних показників якості продукції з відповідними показниками аналогічних кращих зразків. Пріоритетні напрямки розвитку науки і техніки повинні відображатись у перспективному рівні якостівиробів. Оптимальний рівень якостівідповідає мінімальній величині загальних суспільних витрат на виробництво і експлуатацію продукції.

 

Показники оцінювання якості продукції


В залежності від кількості властивостей, які

характеризуються, показники якості поділяються на:

• одиничні, що характеризують окремі властивості виробу;

• комплексні, за допомогою яких вимірюється група властивостей виробу;

• узагальнюючі, які характеризують якість усієї сукупності продукції підприємства.

Одиничні показники оцінювання якості продукції
Одиничні показники умовно поділяються

на такі групи:

Показники призначення характеризують

пристосованість виробів до використання та область використання (продуктивність, потужність, міцність, вміст корисних речовин, калорійність).

Показники надійності, довговічності та безпекивизначають міру забезпечення тривалості використання і належних умов праці та життєдіяльності людини (безвідмовність роботи, можливий термін використання, технічний ресурс, термін безаварійної роботи, граничний термін зберігання)

Показники технологічності характеризують ефективність конструкцій машин та технологій їх виготовлення.

Ергономічні показники окреслюють відповідність техніко-експлуатаційних параметрів виробу антропометричним, фізіологічним та психологічним вимогам працівника (споживача) (зручність керування робочим органами, можливість одночасного охоплення контрольованих експлуатаційних показників, величина шуму, вібрації тощо).

Естетичні показникивизначають естетичні властивості (дизайн) виробу (виразність і оригінальність форми, кольорове оформлення, відповідність стилю і моді, гармонійність, естетичність упаковки).

Показники стандартизації та уніфікації відбивають ступінь

використання увиробі стандартизованих та уніфікованих деталей та вузлів.

Економічні показники відображають міру економічної вигоди виробництва продуцентом і придбання споживачем (ціна за одиницю виробу, прибуток з одиниці виробу, рівень експлуатаційних витрат часу і коштів).

Комплексні показники оцінювання якості продукції
Екологічні показникихарактеризують ступінь шкідливого впливу на здоров’я людини та довкілля (токсичність виробів, вміст шкідливих речовин, обсяг шкідливих викидів у довкілля за одиницю часу).

Комплексні показники характеризують кілька

властивостей продукції. Згідно цих показників

продукцію поділяють на сорти, марки, класи.

 

До комплексних показників якості знарядь праці належать, наприклад: коефіцієнт готовності обладнання, що характеризує одночасно його безвідмовність і ремонтопридатність; питомі витрати на один кілометр пробігу автомобіля тощо.

Якість предметів праці оцінюють здебільшого за допомогою показників технологічної їхньої обробки й переробки. Більшість із них відображають фізико-механічні властивості та хімічний склад предметів праці.

Показники для оцінки якості споживчих товарів диференціюють залежно від їхнього конкретного призначення. Зокрема якість продуктів харчування характеризують показники калорійності, консистенції, смаку, запаху, терміну зберігання тощо, а одягу та взуття – показники міцності, естетичності – колористика, силует тощо.

Узагальнюючі показники оцінювання якості продукції
В процесі господарської діяльності важливо

не тільки вірно оцінити якість окремих виробів,

але й загальний рівень якості продукції

підприємства. Для цього використовується система загальних показників, основними серед яких є:

• коефіцієнт оновлення асортименту;

• частка сертифікованої продукції:

• частка продукції, призначеної для експорту:

• обсяг товарів, реалізованих за зниженими цінами під час сезонного розпродажу.

• частка принципово нових (прогресивних) виробів у загальному їхньому обсязі.

 

 


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. Абсолютні показники фінансової стійкості
  3. Абсолютні показники фінансової стійкості та її типи
  4. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  5. Аналіз асортименту й структури випуску продукції.
  6. АНАЛІЗ ВИРОБНИЦТВА ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОДУКЦІЇ
  7. Аналіз витрат на 1 грн. вартості продукції
  8. Аналіз витрат на гривню товарної продукції
  9. Аналіз загальної суми витрат на виробництво продукції.
  10. Аналіз обсягу виробництва продукції в натуральному й вартісному вираженні.
  11. Аналіз показників валового прибутку і собівартості реалізованої продукції
  12. Аналіз рентабельності продукції




Переглядів: 1152

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
МАТЕРІАЛЬНО – ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА | Конкурентоспроможність підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.097 сек.