Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



НЕМАТЕРІАЛЬНІ РЕСУРСИ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ

Поняття нематеріальних ресурсів


Нематеріальні ресурси – це складова частина

потенціалу підприємства, що здатна забезпечувати

економічну користь протягом відносно тривалого часу. Для цієї складової характерними є нематеріальна основа і невизначеність величини майбутнього прибутку від її використання в процесі виробництва. Термін «нематеріальні ресурси» застосовуються для характеристики сукупності об’єктів інтелектуальної власності.

 

 

Нематеріальні ресурси - об’єкти інтелектуальної власності

- раціоналізаторські пропозиції - «Ноу – Хау» -комерційні таємниці
Об’єкти промислової власності
Інші (нетрадиційні) об’єкти інтелектуальної власності
Об’єкти, які охороняються авторським правом і суміжними правами

- винаходи - корисні моделі - промислові зразки - знаки для товарів і послуг -позначення походження товару -фірмове найменування - способи захисту від недоброякісної конкуренції
- твори в галузі науки, літератури та мистецтв -комп’ютерні програми - бази даних -топології інтегральних мікросхем - права виконавців, виробників фонограм та організацій мовлення


Інтелектуальн

Окремі об’єкти інтелектуальної власності
Сутнісно – змістовна характеристика окремих об’єктів інтелектуальної власності за трьома окремими групами:
Група І. Об'єкти промислової власності.

Винахід — це результат творчої діяльності людини

в будь-якій галузі технології. Об'єктами винаходу

можуть бути продукти (пристрій, речовина, штам) і способи (дії над матеріальними об'єктами за допомогою інших матеріальних об'єктів). Для визначення патентоспроможності винаходу викорис­товують конкретні критерії:

а) новизна винаходу;

б) наявність винахідницького рівня;

в) промислова придатність винаходу.

Корисна модель — це результат творчої діяльності людини, об'єктом якої може бути конструктивне вирішення пристрою або його складових частин. Це означає, що речовини, штами мікроорганізмів, а також способи не можуть бути визнані корисними моделями. Корисна модель відповідає умовам патентоспроможності, якщо вона є новою та промислово придатною.

Промисловим зразком вважається результат творчої діяльності людини в галузі художнього конструювання. Об'єктом такої діяльності може бути форма, рисунок, кольори, що визначають зовнішній вигляд промислового виробу й призначені для задоволення естетичних та ергономічних потреб. Промисловий зразок може бути об'ємним (модель), плоским (рисунок) або комбінованим. Не визнаються промисловими зразками: об'єкти архітектури, промислові гідротехнічні та інші стаціонарні споруди; друкована продукція; об'єкти нестійкої форми з рідких, газоподібних, сипких і подібних речовин. Промислові зразки повинні мати новизну та бути промислово придатними.

Знаками для товарів і послуг (в інших країнах — товарними знаками й знаками обслуговування) є оригінальні позначення (символи), за допомогою яких товари та послуги одних фірм відрізняють від однорідних товарів і послуг інших фірм. Головне завдання таких знаків полягає в ідентифікації товару. Тому їх розміщують на самому товарі або на його упаковці. Основними вимогами до знаків товарів і послуг є: а) їхня новизна стосовно сфери використання та часу дії; б) оригінальність, тобто істотна відмінність від уже зареєстрованих і відомих позначень; в) охоронопридатність, тобто можливість їхньої офіційної реєстрації.

До позначень (символів), які не підлягають реєстрації як знаки для товарів і послуг, належать:

а) державні герби, прапори, офіційні назви держав, найменування
міжнародних організацій, печатки тощо;

б) позначення, що не забезпечують миттєвого розпізнавання товару, або такі,
що є надто подібними до раніше зареєстрованих знаків.

Зазначення походження товару може бути двох видів: просте і кваліфіковане. Просте зазначення — це будь-яке словесне чи графічне позначення, яке прямо або опосередковано вказує на географічне місце походження товару (країну, її регіон, населений пункт, місцевість тощо). Словосполучення «кваліфіковане зазначення походження товару» об'єднує в один термін назву місця та географічне зазначення походження товару.

Фірмове найменування — це стале позначення підприємства (фірми, компанії) або окремої фізичної особи, від імені якої здійснюється виробнича чи інша діяльність. Воно використовується для ідентифікації підприємств (окремих підприємців) і виділення їх з-поміж інших, а також для загальної харак­теристики їхньої репутації на ринку.

Недобросовісною конкуренцією визнаються будь-які дії, що суперечать правилам, торговельним та іншим чесним звичаям у підприємницькій діяльності. До недобросовісної конкуренції відносять дії, які пов'язані з:

а) неправомірним використання чужих позначень, рекламних матеріалів, упаковки, копіювання зовнішнього вигляду виробу тощо);

б) створенням перешкод суб'єктам господарювання в процесі конкуренції та використанням неправомірних переваг у конкуренції (дискредитація суб'єкта, купівля продаж товарів і надання послуг з примусовим асортиментом; підбурювання до бойкоту суб'єкта господарювання; підкуп постачальника або покупця);

в) неправомірним збиранням, розголошенням та використанням комерційних таємниць інших підприємців (фірм, компаній).

Група II. Об'єкти, що охороняються авторським правом і суміжними правами

До об'єктів, що охороняються авторським правом, належать твори в галузі науки, літератури та мистецтва, які існують в таких об'єктивних формах: письмовій, усній, образотворчій, об'ємно-просторовій та ін. Авторське право не поширюється на: офіційні документи; державні символи та знаки; твори народної творчості; прес-інформацію; винаходи; корисні моделі; промислові зразки; знаки для товарів і послуг, раціоналізаторські пропозиції.

Під комп’ютерною програмою розуміють об'єктивну форму подачі сукупності даних і команд, призначених для забезпечення функціонування ЕОМ (набір інструкцій; операційні системи та прикладні програми, виражені у вихідному чи об'єктному коді). Варто знати., що поняття (комп'ютерна програма» не поширюється на бази даних.

Базою даних заведено називати сукупність даних, матеріалів чи творів, систематизованих у формі, яку «читає» машина. Усі бази даних охороняються авторським правом. Проте правова охорона не поширюється на ідеї та принципи., що їх покладено в основу бази даних,

Топологією інтегральної мікросхемивизнається зафіксоване на матеріальному носії просторово - геометричне розміщення сукупності елементів інтегральної мікросхеми та зв'язків між ними. При цьому обов'язковою умовою правового захисту даного об'єкта є його оригінальність.

Суміжні права—це права, які примикають до авторського права та є похідними від нього. Вони розділяються на три групи (види):

1) права виконавців;

2) права продуцентів фонограм;

3) права організацій мовлення.

Права виконавців охороняються, якщо виконання:

а) уперше мало місце на території України;

б) зафіксоване на фонограмі, що охороняється законом;

в) включене в передачу організації мовлення, права якої охороняються законом.

Права продуцентів фонограм охороняються, якщо:

а) процудент є громадянином України чи юридично особою із місцезнаходженням в Україні;

б) фонограму вперше озвучено на території України.

Права організацій мовлення охороняються за умови, що вони перебувають офіційно на території України та здійснюють передачі з передавачів, розміщених на території України.

 


Читайте також:

  1. I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси
  2. V. ЗЕМЕЛЬНІ РЕСУРСИ. ОХОРОНА НАДР ТА ПРОБЛЕМИ ЕНЕРГЕТИКИ
  3. Антропогенний вплив – це будь-який вплив, що здійснює людина на навколишнє середовище та його ресурси.
  4. Банківські ресурси, їх види та класифікація
  5. Біологічні ресурси
  6. Біологічні ресурси
  7. Бухгалтерський облік як інформаційне джерело системи управління суб’єктом господарювання
  8. Варіанти проведення реструктуризації суб’єктів господарювання
  9. Взаємини суб’єктів туризму.Туроперейтинг
  10. Види і форми суб’єктів організованої злочинної діяльності
  11. Використання прав інтелектуальної власності у сфері господарювання
  12. Використання прийомів комплексної рейтингової оцінки в аналізі кредитоспроможності суб’єктів господарювання.




Переглядів: 708

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ДЖЕРЕЛА ТА СПОСОБИ ЕКОНОМІЇ МАТЕРІАЛЬНИХ РЕСУРСІВ НА ПІДПРИЄМСТВАХ | ФОРМИ ПРАВОВОГО ЗАХИСТУ ОБ’ЄКТІВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.