Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тригер в умовних позначеннях.

 

 

6.4. Функції Шеффера і Пірса

 

 

Функції „НЕ”, „І”, „АБО” достатньо просто реалізуються через функції Пірса та Шиффера (Табл.6.3 )

Таблиця 6.3

 

6.5. Міжнародні умовні позначення ( Табл.6.4 ).

Таблиця 6.4

Ще одна поширена функція – підсумування за модулем 2:

 
 
Истин. знач. на выходе при только одном истинном знач. входа


6.5. Напівсуматор

Схемотехнікою називається дисципліна, яка вивчає методику проектування функціональних схем обчислювальних машин.

Функціональні, або логічні схеми, бувають двох типів: комбінаційні і послідовні. Комбінаційними схемами називаються такі, які виконують якусь функцію (дію) за один машинний такт. Послідовні схеми виконують більш складні операції і для їх виконання потребують декілька тактів. Розглянемо приклади таких схем.

Нам уже відома таблиця додавання. Запишемо її ще в одній більш зручній для реалізації формі, але повністю еквівалентній.

 

 

х1 х2 х1 + х2 С

 

    х1
   
  х2
(1)0

 

а) б)

 

В таблиці б) через символ С позначений перенос в старший розряд.

Покажемо реалізацію цієї таблиці на базі відомих нам логічних функцій.

 

х2
--

 

Тут зображена типова комбінаційна схема. Сигнали на виході схеми (х1 + х2 та С) з'являються в тому ж самому такті, що і сигнали на вході (х1, х2).

Схема, що зображена на малюнку, називається напівсуматором, бо вона на своєму вході не враховує переносу зі старшого розряду. Цю схему, обведену пунктиром, умовно зображують таким чином.

 

 

 

6.6. Зсувний регістр.

 

Обов’язковим елементом послідовних схем є пам’ять, яка реалізується на тригерах. Для подальшого викладання введемо спрощене умовне позначення тригера

Якщо на „1” – виході високий потенціал, то тригер знаходиться в стані „1”. Якщо на „0” – виході високий потенціал, то – в стані „0”.

S – переводить тригер в „1”.

R – переводить тригер в „0”.

С– переводить тригер в протилежний стан, лічильний (счетный) вхід.

 

Домовимося, що в наших прикладах тригери управляються короткими сигналами (імпульсами) і перехід тригера з одного стану в другий після подачі імпульсу на вхід відбувається з затримкою, що дорівнює тривалості імпульсу. Ця домовленість потрібна для конкретності схем, що будуть розглядатися далі.

 

Взагалі регістром називається ланка тригерів, що призначена для збереження двійкових кодів (чисел або слів). Умовно регістр можна позначити схемою:

 

 

Зсувним регістром називається такий регістр, в якому записаний код може зсуватися вліво чи вправо під дією вхідних імпульсів.

 

 

 

В даному випадку при подачі імпульсів зсуву (Ізс) код в регістрі буде зсуватися вправо, молодшими розрядами вперед. З кожним тактом зсув буде виконуватись на один розряд. Спрощене зображення такої схеми має вигляд:

 

 

 

 

Схема зсувного регістру – це типова послідовна схема, оскільки послідовне перенесення коду з регістра Р1 в регістр Р2 потребує п тактів.

 

 

 


Читайте також:

  1. D - тригер.
  2. D - тригери
  3. D-тригер з динамічним керуванням
  4. J-K-тригер
  5. JK - тригер.
  6. R-S - тригери
  7. R-S-тригери.
  8. RS – тригери
  9. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК УМОВНИХ ЦІННОСТЕЙ СУБ’ЄКТА З ПСИХОЛОГІЧНИМИ ЗАХИСТАМИ
  10. Види умовних рефлексів, механізм утворення та зберігання. Гальмування.
  11. Визначення та призначення тригерів
  12. Гальмування умовних рефлексів




Переглядів: 931

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
VІІІ. Білінгвізм. Диглосія | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.