МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Вимоги безпеки при експлуатації машин та механізмів.Високі темпи механізації будівельних робіт полегшують умови праці, роблять його більше безпечним, знижують собівартість робіт і скорочують терміни будівництва. Разом з тим працюючі машини на будівельних майданчиках створюють небезпеку травмування робітників. Збільшується питома вага нещасних випадків при обслуговуванні будівельних машин і механізмів. Нещасні випадки обумовлюються, головним чином, низькою кваліфікацією, слабкою виробничою дисципліною обслуговуючого персоналу і, як наслідок, порушенням вимог технічної експлуатації та правил техніки безпеки, знаходженням сторонніх осіб у небезпечній зоні. Будівельно-монтажна організація зобов'язана утримувати машини в справному стані, організувати їхнє належне обслуговування, своєчасний технічний огляд і ремонт. Технічне обслуговування і експлуатація будівельних машин повинні проводитись відповідно до діючих норм, інструкціями заво-дів-виготовлювачів та інших нормативних документів. Для утримування в справному стані вантажопідйомних машин і вантажозахватних пристроїв, а також для організації безпечної роботи призначаються відповідальні особи, які атестуються комісією. Керівник робіт до початку роботи із застосуванням машин зобов'язаний визначити схему руху та місце установки, місця та способи заземлення (за-нулення) машин, указати способи взаємодії і сигналізації машиніста (оператора) з робітником-сигнальником, визначити місце знаходження сигнальника, забезпечити освітлення робочої зони. Монтаж (демонтаж) машин позводиться відповідно до інструкції заводу-виготовлювача та під керівництвом особи, відповідального за технічний стан машин у зоні монтажу. На будівництві повинен бути встановлений порядок обміну умовними сигналами між стропальником і крановиком. Провадження робіт при сильному снігопаді, тумані, поганій освітленості, коли крановщик погано розрізняє сигнали стропальника, повинне бути припинене. Робота крана при силі вітру більше 6 балів (швидкість вітру 10... 12 м/с) повинна бути припинена, а кран закріплений протиугінними пристосуваннями. При більше сильному вітрі (швидкість вітру більше 15 м/с) необхідно вжити додаткових заходів до закріплення крана, передбачені інструкцією з його експлуатації. Робота на будівельних машинах з електроприводом під час грози повинна бути припинена. Для стропування потрібно застосовувати стропи, що відповідають масі вантажу, який піднімається, з урахуванням числа гілок і кута їхнього нахилу. Стропи загального призначення варто підбирати так, щоб кут між їхніми гілками не перевищував 90°. Забраковані вантажозахватні пристрої, а також вантажозахватні пристрої, що не мають бирки (клейма), не повинні перебувати в місцях провадження робіт. Для вантажів, у яких є петлі, призначені для підйому, повинні бути схеми їхнього стропування, а для вантажів, що не мають спеціальних пристроїв для підйому, - графічне зображення стропування, що видається на руки стропальникам, крановщикам і вивішується в місцях робіт. Підйом вантажів, на які не розроблені схеми стропування, виконується в присутності та під керівництвом особи, яка відповідальна за безпечне провадження робіт по переміщенню вантажів на будмайданчику. Перед початком вантажопідйомних робіт троса необхідно ретельно оглядати. На будівельному майданчику встановлюється порядок обміну умовними сигналами між особою, керівним підйомом, і машиністом крана, а також робітниками на відтягненнях. Всі сигнали подаються тільки однією особою. Сигнал «Стоп» подається будь-яким працівником, що помітив небезпеку. Якщо машиніст не бачить сигнальника, то між ними встановлюється двосторонній телефонний або радіозв'язок. Робота будівельних машин під проводами ліній електропередач (незалежно від напруги в лінії) не допускається. Під вантажопідйомністю машини розуміють найбільшу масу робочого вантажу, на підйом якого машина розрахована. У вантажопідйомність включається і маса вантажозахватних пристроїв. Вантажопідйомні машини, що перебувають у роботі, повинні піддаватися періодичному технічному огляду: частковому - не рідше одного разу в рік; повному - не рідше одного разу в три роки. Рідко використовувані вантажопідйомні машини піддаються повному технічному огляду не рідше чим через кожні 5 років. Позачерговий повний технічний огляд вантажопідйомної машини повинний виконуватися після монтажу машини на новому місці, реконструкції, ремонту металевих конструкцій, заміни вузлів, зміни гака несучих канатів. Результати технічного огляду вантажопідйомних машин заносяться в журнал обліку та огляду, а крана, що пересувається по рейкових шляхах, - у паспорт. При технічному огляді вантажопідйомного встаткування проводять статичне та динамічне випробування всього комплекту. Під час проектування машин виконання вимог безпеки досягається за допомогою пристроїв, які забезпечують безпеку обладнання та машин у разі помилок машиніста чи несподіваної появи небезпеки. За призначенням прилади і пристрої безпеки заведено розподіляти на гальма, контрольно-запобіжні, блокувальні, сигнальні, огороджувальні пристрої, аварійні зупинки. Гальма - засновані на використанні сили тертя, що виникає між рухомими і нерухомими елементами. Безпека вантажопідйомних машин багато в чому залежить від правильного вибору та експлуатації гальм. Залежно від конструкції і форми елементів гальма використовують колодкові, стрічкові і дискові. У вантажопідйомному обладнанні гальма передбачені в механізмах підйому вантажу, вильоту стріли, повороту і переміщення крана. Гальмування кабін ліфтів при обриві троса здійснюється уловлювачами. Контрольно-запобіжні пристрої у вантажопідйомних машинах використовують будь-якої конструкції. За призначенням бувають показники вітрового тиску, вильоту стріли, крену крана, наближення до повітряних струмопровідних мереж та інше; протиугінні захвати; обмежувач висоти підйому, вильоту стріли, повороту і шляху, вантажопідйому і вантажного моменту, швидкості; буферні пристрої. Контрольно-запобіжні пристрої можуть виконувати функції контролю небезпечного чинника (швидкості повітря, наявності електричного струму, величини вантажу, вантажного моменту, швидкості чи спільного функціонування вимірювача і запобіжного механізму). Допустиме положення елементів конструкції фіксується контактами безпеки (кінцеві вимикачі). Щоб уникнути ударів під час зупинки рушійних частин, використовують буферні пристрої. Сигнальні пристрої використовуються для попередження працівників про виникнення небезпеки. Вони можуть бути світлові, звукові і комбіновані. Огороджувальні пристрої - передбачені для запобігання потраплянню людей в небезпечну зону. Залежно від призначення і конструкції вантажопідйомної машини небезпеку для людей можуть утворювати її відкриті частини, що здійснюють обертання чи поступальний рух, світлове і теплове чи ультрафіолетове випромінювання, можливе падіння з висоти, а також несподіване зрушення. Огороджувальні пристрої бувають найрізноманітніших конструкцій: огороджувальні кожухи, щити, сітки на жорстких каркасах, поруччя та ін. Суцільні огороджувальні пристрої за необхідності стеження можуть бути виготовлені з прозорих матеріалів (оргскло, текстоліт, тощо). Блокувальні пристрої забезпечують вимикання машини чи механізму в разі проникнення людини в небезпечну зону, відмови обладнання чи виходу параметрів енергоносія за дозволені межі. Читайте також:
|
||||||||
|