Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Небезпечні події на транспорті та аварії на транспортних комунікаціях

Автомобільні аварії – це аварії, які трапляються під час руху автомобільного транспорту. Вони призводять до ураження або загибелі людей, пошкодження техніки, споруд, вантажів, тощо. В Україні в дорожньо-транспортних аваріях щорічно гине близько 5 тис. чоловік та травмується близько 30 тис. чоловік.

Причинами дорожньо-транспортних подій можуть бути: порушення правил дорожнього руху, слабка підготовка водія, керування транспортом в стані сп’яніння та ін.

Аварії на водному транспорті виникають під впливом сил стихії (ураганів, штормів, туманів, льодоходів) і з вини людей (зіткнення суден, посадка на мілину, вибухи, пожежі).

Авіаційна катастрофа – це аварія, яка призвела до загибелі хоча б однієї людини, повного чи часткового руйнування майна чи його зникнення.

Причинами авіаподій можуть бути: відмова і несправність окремих елементів техніки, вплив зовнішніх умов (грозовий розряд, сильний вітер), невиконання правил експлуатації і пілотажу, недоліки в наземному забезпеченні польоту. Однією із серйозних небезпек на повітряному судні є пожежа.

Необхідність транспорту в наш час не викликає жодного сумніву. Транспортні засоби мають великий позитивний вплив на економіку країни, створюють зручність і комфорт для людей. Розвиток транспорту, підвищення його ролі у житті людей супроводжується не тільки позитивним ефектом, а й негативними наслідками, зокрема, високим рівнем аварійності транспортних заходів та дорожньо-транспортних пригод (ДТП).

Будь-який транспортний засіб – це джерело підвищеної небезпеки. Людина, що скористалася послугами транспортного засобу, знаходиться в зоні підвищеної небезпеки. Це зумовлюється можливістю ДТП, катастрофами та аваріями поїздів, літаків, морських та річкових транспортних засобів, травмами при посадці чи виході з транспортних засобів або під час їх руху.

Аналіз авіаційний катастроф у світовому масштабі показує, що загальний шанс на спасіння в авіакатастрофах при польотах на великих реактивних авіалайнерах значно вищий, порівняно з невеликими літаками.

Морський транспорт. Можливий ризик для життя людини на морських транспортних засобах значно вищий, ніж на авіаційних та залізничних видах, але нижчий, ніж на автомобільних. Основні причини загибелі кораблів: посадка на рифи; зіткнення; перекидання; пожежі; порушення норм експлуатації та правил безпеки; помилкові функціональні дії команди тощо.

Щоб уповільнити переохолодження організму і збільшити шанси на виживання при низьких температурах води, необхідно голову тримати якомога вище над водою тому, що 50% всіх тепловитрат організму припадає на голову. Утримувати себе на поверхні води треба так, щоб мінімально витрачати фізичні зусилля.

Перебуваючи на рятувальному плоті, шлюпці чи в воді, людина повинна намагатися подолати паніку, розгубленість, вірити в те, що її врятують. Така поведінка в екстремальних ситуаціях збільшує шанси людини на виживання.

Залізничний транспорт. Пасажири залізничного транспорту також знаходяться в зоні підвищеної небезпеки. Зонами підвищеної небезпеки на залізничному транспорті є: залізничні колії; переїзди; посадочні платформи та вагони, в яких пасажири здійснюють переїзди.Постійну небезпеку становить система електропостачання, можливість аварій, зіткнення, отримання травм під час посадки або висадки. Крім цього залізничними коліями перевозяться небезпечні вантажі: від палива та нафтопродуктів до радіоактивних відходів та вибухових речовин.

Найбільшу небезпеку для пасажирів становлять пожежі у вагонах. Зумовлюється це тим, що у вагонах (замкненому просторі) завжди перебуває велика кількість людей. Температура в осередку пожежі дуже швидко підвищується з утворенням токсичних продуктів горіння. Особливо небезпечними є пожежі в нічний час на великих перегонах, коли пасажири сплять.

Дотримання правил безпеки як пасажирами і машиністами, так і пішоходами значно зменшує ризик потрапляння в надзвичайні ситуації, а саме:

Ø при русі вздовж залізничної колії не дозволяється підходити ближче ніж на 5м до крайньої рейки;

Ø на електрифікованих ділянках залізничної колії не підніматися на опори, а також не торкатися спуску, який відходить від опори до рейок, а також дротів, які лежать на землі;

Ø залізничні колії можна переходити тільки у встановлених місцях (по пішохідних містках, переходах тощо);

Ø перед переходом колій необхідно впевнитись у відсутності потяга або локомотива і тільки після цього здійснювати перехід;

Ø підходячи до переїзду, уважно простежте за світловою та звуковою сигналізацією та положенням шлагбаума;

Ø переходити колії можна тільки при відкритому шлагбаумі, а при його відсутності — коли не видно потяга;забороняється бігти по платформі вокзалу вздовж потяга, що прибуває чи відходить;

Ø під час проходження потяга без зупинки не стояти ближче двох метрів від краю, платформи;

Ø підходити до вагона дозволяється тільки після повної зупинки потяга;

Ø посадку у вагон та вихід з нього здійснювати тільки з боку перону і бути при цьому обережним, щоб не оступитися та не потрапити у зазор між посадочною площадкою вагона та платформою;

Ø на ходу потяга не відкривайте зовнішні двері тамбурів, не стійте на підніжках та перехідних майданчиках, а також не висовуйтесь з вікон вагонів;

Ø при зупинках потяга на перегонах не виходьте з вагонів;

Ø забороняється використовувати у вагонах відкритий вогонь та користуватися побутовими приладами, що працюють від вагонної електромережі (чайники, праски і таке інше);

Ø забороняється перевозити у вагонах легкозаймисті та вибухонебезпечні матеріали;

Ø при екстреній евакуації з вагона зберігайте спокій, з собою беріть тільки те, що необхідно, великі речі залишайте у вагоні, тому що це погіршить швидкість евакуації надайте допомогу в евакуації пасажирам з дітьми, літнім людям, інвалідам та іншим;

Ø при виході через бокові двері та аварійні виходи будьте обережними, щоб не потрапити під зустрічний потяг.

Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій на транспорті - це підготовка та реалізація комплексу правових, соціально-економічних, політичних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних та інших заходів, спрямованих на регулювання безпеки, проведення оцінки рівнів ризику, завчасне реагування на загрозу виникнення надзвичайної ситуації на основі даних моніторингу (спостережень), експертизи, досліджень та прогнозів щодо можливого перебігу подій з метою недопущення їх переростання у надзвичайну ситуацію або пом'якшення її можливих наслідків.

Питання для самоконтролю

1. Які небезпеки відносяться до техногенних?

2. Які основні причини виникнення НС техногенного характеру?

3. Дайте визначення поняття «аварія», «катастрофа».

4. Назвіть види аварій.

5. Назвіть наслідки техногенних небезпек.

6. Від яких чинників залежать наслідки НС на об’єкті?

7. Перелічить рівні аварій в залежності від їхнього масштабу. Дайте їм характеристику.

8. Який нормативний документ повинний бути розроблений та затверджений на підприємстві з метою попередження аварії або надзвичайної ситуації? Його зміст.

9. Який нормативний документ повинний бути розроблений та затверджений на підприємстві з метою ліквідації наслідків аварії або надзвичайної ситуації? Його зміст.

10. Які аварії є гідродинамічними?

11. Які причини виникнення гідродинамічних аварій?

12. Назвіть наслідки гідродинамічних аварій.

13. Назвіть вимоги до розвитку та розміщенню об’єктів гідродинамічної небезпеки.

14. Як діяти при загрозі гідродинамічної?

15. Як діяти після гідродинамічній аварії?

16. Назвіть причини аварій на транспорті (автомобільному, авіаційному, водному, залізничному).

17. Як попередити виникнення транспортних аварій та катастроф?

 


Читайте також:

  1. V. НАЙБІЛЬШ ВАЖЛИВІ ПОДІЇ І ДАТИ
  2. Аварії з викидом (загрозою викиду) сильнодіючих отруйних речовин на об'єктах економіки.
  3. Аварії з викидом радіоактивних речовин у навколишнє середовище
  4. Аварії з викидом радіоактивних речовин у навколишнє середовище
  5. Аварії і катастрофи на транспорті.
  6. Аварії на пожежно-вибухонебезпечних об’єктах
  7. Аварії на радіаційно небезпечних об’єктах.
  8. Аварії на транспорті
  9. Аварії на транспорті.
  10. Аварії на хімічно небезпечних об’єктах.
  11. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  12. Аварії на шахтах.




Переглядів: 6318

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.