Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Види та жанри образотворчого мистецтва, методика ознайомлення з ними у початковій школі.

Види образотворчого мистецтва та їх особливості

Однією з основних завдань нашого суспільства, що постають перед системою сучасної освіти, є формування культури особистості. Актуальність цієї задачі пов'язана з переглядом системи життєвих та художньо-естетичних цінностей. Формування культури підростаючого покоління неможливо без звернення до художніх цінностей накопичених суспільством у процесі свого існування. Таким чином, стає очевидною необхідність вивчення основ історії мистецтв.

Для того щоб найбільш повно зрозуміти мистецтво певної епохи необхідно орієнтуватися у мистецтвознавчій термінології. Знати і розуміти суть кожного з видів мистецтв. Тільки у випадку володіння категоріально-понятійної системою людина зможе найбільш повно усвідомити естетичну цінність пам'яток мистецтва.

Мистецтво (творче відображення, відтворення дійсності в художніх образах.) Існує і розвивається як система взаємопов'язаних між собою видів, різноманіття яких обумовлено багатогранністю самого (реального світу, що відображається у процесі художньої творчості.

Види мистецтва - це історично сформовані, форми творчої діяльності, що володіють здатністю художньої реалізації життєвого змісту і різняться за способами її матеріального втілення (слово в літературі, звук у музиці, пластичні та колористичні матеріали в образотворчому мистецтві і т. д.).

У сучасній мистецтвознавчій літературі склалися певна схема і система класифікації мистецтв, хоча єдиної до цих пір немає і всі вони відносні. Найбільш поширеною схемою є його поділ на три групи.

У перший - входять просторові чи пластичні види мистецтв. Для цієї групи мистецтв істотним є просторове побудову в розкритті художнього образу - Образотворче мистецтво, Декоративно-прикладне мистецтво, Архітектура, Фотографія.

До другої групи належать тимчасові або динамічні види мистецтв. У них ключове значення набуває розгортається в часі композиція - Музика, Література.

Третю групу представляють просторово-часові види, які називаються також синтетичними або видовищними мистецтвами - Хореографія, Література, Театральне мистецтво, Кіномистецтво.

Існування різних видів мистецтв викликано тим, що жодне з них своїми власними засобами не може дати художню всеосяжну картину світу. Таку картину може створити тільки вся художня культура людства в цілому, що складається з окремих видів мистецтва.

Образотворче мистецтво-група видів художньої творчості, що відтворюють візуально сприйняту дійсність. Твори мистецтва мають предметну форму, що не змінюється в часі і просторі. До образотворчого мистецтва ставляться: живопис, графіка, скульптура.

А) ГРАФІКА

Графіка (у перекладі з грецької - "пишу, малюю") - це, перш за все малюнок і художні друковані твори (гравюра, літографія). Вона заснована на можливостях створення виразної художньої форми шляхом використання різних за забарвленням ліній, штрихів і плям, що наносяться на поверхню листа.

Графіка передувала живопису. Спочатку людина навчилася запам'ятовувати обриси і пластичні форми предметів, потім розрізняти і відтворювати їх кольори і відтінки. Оволодіння кольором було історичним процесом: не всі кольори були освоєні відразу.

 

Специфіка графіки - лінійні співвідношення. Вона, відтворюючи форми предметів, передає їх освітленість, співвідношення світла і тіні і т. д. Живопис знімає реальні співвідношення фарб світу, в кольорі і через колір вона висловлює істота предметів, їх естетичну цінність, перевіряє їх суспільне призначення, їх відповідність чи протиріччя навколишнього .

У процесі історичного розвитку в малюнок і в друковану графіку став проникати колір, і тепер вже до графіку відносять і малюнок кольоровою крейдою - пастель, і кольорову гравюру, і живопис водяними фарбами-акварель і гуаш. У різній літературі з мистецтвознавству існують різні точки думки з приводу графіки. В одних джерелах: графіка - це вид живопису, а в інших - це окремий підвид образотворчого мистецтва.

Б) ЖИВОПИС

Живопис - площинне образотворче мистецтво, специфіка якого полягає в представленні за допомогою фарб, нанесених на поверхню зображення реального світу, перетворених творчою уявою художника.

Живопис підрозділяється на:

- Монументальну - фреска (від італ. Fresco) - живопис по сирій штукатурці фарбами розведеними на воді і мозаїка (від французького mosaiqe) зображення з кольорових каменів, смальти (Смальта - кольорове прозоре скло.), Керамічних плиток.

- Станкову (від слова "верстат") - полотно яке створюється на мольберті.

Живопис представлена ​​різноманітними жанрами (Жанр (французьке genre, від лат. Genus, родовий відмінок generis - рід, вид) - художнє, яке історично склалося внутрішній підрозділ у всіх видах мистецтва.):

- Портрет - основне завдання передати уявлення про зовнішній вигляд людини, розкрити внутрішній світ людини, підкреслити його індивідуальність, психолого-емоційний образ.

- Пейзаж - відтворює навколишній світ у всьому різноманітті його форм. Зображення морського пейзажу визначається терміном марінізм.

- Натюрморт - зображення предметів побуту, знарядь праці, квітів, фруктів. Допомагає зрозуміти світогляд і устрій певної епохи.

- Історичний жанр - розповідає про історично важливих моментах життя суспільства.

- Побутовий жанр - відображає повсякденне життя людей, вдача, звичаї, традиції того чи іншого етносу.

- Іконопис (у перекладі з грецької "молитовний образ") - основна мета направити людину на шлях перетворення.

-Анімалізм - зображення тварини, як головного героя художнього твору.

У XX ст. характер живопису змінюється під впливом засобів технічного прогресу (поява фото-і відео апаратури), що призводить до появи нових форм мистецтва - Мультимедійне мистецтво.

В) СКУЛЬПТУРА

 

Скульптура - просторово - образотворче мистецтво, що освоює світ у пластичних образах.

 

Основними матеріалами, що застосовуються в скульптурі, є камінь, бронза, мармур, дерево. На сучасному етапі розвитку суспільства, техногенного прогресу розширилася кількість матеріалів, використовуваних для створення скульптури: сталь, пластик, бетон та інші.

Існує два основні різновиди скульптури: об'ємна тривимірна (кругова) і рельєф:

- Горельєф - високий рельєф,

- Барельєф - низький рельєф,

- Контррельєфів - врізний рельєф.

За визначенням скульптура буває монументальна, декоративна, станкова.

Монументальна - використовується для прикраса вулиць і площ міста, позначення історично важливих місць, подій тощо До монументальній скульптурі відносяться:

- Пам'ятники,

- Монументи,

- Меморіали.

Станкова - розрахована на огляд з близько відстані і призначена для прикраси внутрішніх приміщень.

Декоративна - використовується для прикраси побуту (предмети дрібної пластики).


Читайте також:

  1. Аналітичні жанри
  2. Апаратура і методика проведення густинного гамма-гамма-каротажу
  3. Апаратура і методика проведення густинного гамма-гамма-каротажу
  4. Апаратура та методика проведення газометрії свердловин в процесі буріння
  5. Види вправ з лексики й методика їх проведення
  6. ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОКАХ ОБРАЗОТВОРЧОГО ІСКУСТВА
  7. Види і жанри публічного мовлення.
  8. Види образотворчого мистецтва
  9. Види та жанри живопису
  10. Геофізичний контроль за розробкою нафтових і газових родовищ. Задачі. Методи і методика дослідження
  11. Гідродинамічні аварії. Методика оцінки інженерного cтану при них і заходи захисту населення та території




Переглядів: 17856

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Приклад Володар | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.025 сек.