Ця тема цієї роботи вибрана мною не випадково, вона представляє читачеві велике і вкрай цікаве поле-діяльності. Тема насичена поданням церкви Середньовічного періоду. При написанні даної роботи інтерес до неї зростав все більше і більше, адже читати матеріал про право початок якого датується IV ст. дуже цікаво.
За допомогою цієї роботи читач знайомиться не тільки з історією розвитку канонічного права, але і з компетенції цього права. Робота знайомить з становищем церкви у середньовіччі, розповідає протиборство між церковної та світської владою, тим самим показуючи що стимулюють вплив канонічного права в ту епоху.
Канонічне право - це не тільки сукупність релігійно-правових приписів, що регулюють відносини всередині церковної організації, а у феодальній державі ще також між церквою і світськими особами, сімейні відносини.
На відміну від римського права, про відродження якого в середні століття можна говорити, принаймні, для Італії, канонічне право з ранньохристиянського періоду грунтувалося на фіксованому писемної традиції. Уже в I в. почали проводитися християнські збори для прийняття загальних рішень, наприклад, з питань управління. З часом виникла велика кількість постанов великих церковних єдностей, подібних папським декреталії, які вважалися що мають юридичну силу. Клір був грамотним: виникло не усно передане традиційне право, а письмову, авторитет якого в колах, близьких до церкви, великою мірою залежав від того, як воно містилося в документах. За через високу аргументаціонной цінності, яка в пізньоантичному право приписувалася документів (ця оцінка і сьогодні силою традиції зберігається в європейській нотаріальної служби) і загальної неписьменності церква отримала зброю, якою легко могла зловживати. Це проявилося у фальсифікаціях, зокрема в фальсифікаторських школі в Реймсі, де в боротьбі за єпископське місце створювалися рішення церковних соборів і Папи, названі псевдоісідорійскімі декреталії. Свою назву вони отримали по імені Ісидора Сівільского, який раніше помилково вважався автором більш давньої компіляції Hispana, названої, тому Ісідоріаной. Фальсифікатори спотворили витяги з Hispana і додали кілька вільно складених документів, що датуються з 314 по 713 р., у тому числі так звану дарчу Костянтина, згідно з якою імператор Костянтин Великий, коли переносив резиденцію в Константинополь, передав папі Сильвестру I не тільки церковне панування над всією Римською імперією, але і мирську владу над її західною частиною. Середньовічна віра в авторитети і вшанування людей того часу до документів були такі великі, що цей документ став важливим підставою папської світської влади і швидкодіючим зброєю в зіткненнях між папської і імператорською владою в період Пізнього середньовіччя. Коли в XII ст. складалися авторитетні збірки ранніх канонічних законів, у них були некритично включені витяги з псевдоісідорійскіх декреталії, у тому числі і з дарчим Костянтина. Фальсифікатори були вперше викрито французькими гуманістами XV ст., А остаточно - кальвіністських юристом Давидом Блондель (1628 р.).