Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вимоги до оцінювачів та суб’єктів оціночної діяльності

Література основна

Нормативні та регулюючі документи

Лекція 4. Тема 4.1. Вимоги до суб’єктів оціночної діяльності, їх права та обов’язки

План:

1.Вимоги до оцінювачів та суб’єктів оціночної діяльності

2.Права оцінювачів та суб’єктів оціночної діяльності

3. Обовязки і відповідальність оцінювачів та суб’єктів оціночної діяльності

Ключові терміни та поняття:

- Кваліфікаційні вимоги до оцінювача

- База стажування;

- Оцінювач-стажист

- Накопичення інформаційної бази

1.ЗУ « Про оцінку майна,майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» 12.07.2001 № 2658-ІІІ

 

1 Пазинич В.І. Оцінка об’єктів нерухомості: навч. пос. К.: Центр учбової літератури, 2009, ст..53-57

ЗМІСТ ЛЕКЦІЇ

 

 

Вимоги до оцінювачі можна розділити на три складові:

1.Формально-правові вимоги до оцінювача

2.Кваліфікаційні вимоги до оцінювача

3.Професійні вимоги до оцінювача

Формально-правові вимоги до оцінювача і його оціночної діяльності мають нормативно-правовий характер і регулюють проведення оцінки в межах визначеного державою правового поля.

Оцінювачами можуть бути громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які склали кваліфікаційний іспит та одержали кваліфікаційне свідоцтво оцінювача.

Професійна підготовка оцінювачів здійснюється навчальними закладами, які уклали угоди про співробітництво з професійної підгот овки з ФДМУ.

Права на отримання кваліфікаційного свідоцтва оцінювача набувають фізичні особи, які мають повну вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем « бакалавр», пройшли навчання за програмою базової підготовки та стажування протягом одного року у складі суб’єкта оціночної діяльності разом з оцінювачем, який має не менше ніж дворічний досвід практичної діяльності з оцінки майна, отримали його позитивну рекомендацію та успішно склали кваліфікаційний іспит. Кваліфікаційні свідоцтва підтверджують професійну підготовку оцінювача та є безстроковими у випадку виконання встановлених законом вимог.

Вимоги до бази стажування:

База стажування повинна мати сертифікат суб"єкта оціночної діяльності або мати Угоду з Фондом державного майна України відповідно до напрямів, за якими фізична особа проходила навчання. У випадку стажування за напрямом: "Оцінка земельних ділянок" база стажування може мати лише ліцензію Держкомзему.

Вимоги до керівника стажування:

Керівник стажування повинен мати не менш ніж дворічний досвід практичної діяльності з напрямків оцінки та спеціалізацій, за якими проходив навчання оцінювач-стажист.

Керівник стажування повинен працювати у складі суб"єкта оціночної діяльності.

Керівник стажування підписує звіти з оцінки, які виконував стажист під час проходження стажування та в кінці терміну стажування надає оцінювачу-стажисту рекомендацію (позитивну або негативну) щодо його стажування.

Керівник повинен організовувати виконання не менше ніж двох звітів з оцінки за участю оціювача-стажиста та оформлення їх відповідно до Положення про порядок стажування фізичних осіб, що пройшли навчання за програмою базової підготовки оцінювачів.

Вимоги щодо проходження стажування:

Оцінювач-стажист в термін 1 місяць повинен визначитись з базою стажування (або сам, або за допомогою УТО). У разі необхідності оцінювач-стажист може проходити стажування у складі декількох баз стажування, залежно від напрямів оцінки за якими проводилася базова підготовка.

Оцінювач-стажист повинен взяти участь у складанні не менш ніж двох звітів про оцінку майна за тими напрямками та спеціалізаціями, за якими проводилась його базова підготовка.

Оцінювач-стажист спільно з керівником стажування розробляє програму та календарний план стажування. Програма стажування може бути розроблена на основі Робочих програм базової піготовки оцінювачів, що затверджені ФДМУ.

Оцінювач-стажист складє звіт з виконання програми стажування.

В кінці терміну стажування оцінювач-стажист надає:

- копії звітів про оцінку майна (актів оцінки майна), у складанні яких він брав участь;

- календарний план стажування;

- програму стажування;

- звіт з виконання календарного плану;

- рекомендація від керівника стажування.

В разі зміни керівника або бази стажування оцінювач-стажист повинен письмово повідомити про це МІБ, вказавши причини.

Організаційне оформлення стажування:

Після закінчення навчання фізична особа отримує свідоцтво про навчання, посвідчення оцінювача-стажиста та усну рекомендацію МІБ щодо можливих баз стажування.

За два тижні до закінчення терміну стажування оцінювач-стажист надає до навчального закладу, де він навчався, наступний перелік документів:

- перелік звітів, у підготовці яких оцінювач-стажист брав участь, завірений керівником стажування;

- один звіт про оцінку майна (акт з оцінки майна) за кожним напрямом оцінки майна, згідно з яким проводилася базова підготовка оцінювача або рецензію на звіт (у разі проходження стажування в органах державної влади або місцевого самоврядування), завірені керівником стажування;

- календарний план стажування, завірений керівником стажування;

- програму стажування, завірену керівником стажування;

- звіт про виконання календарного плану, завірений керівником стажування;

- рекомендацію від керівника стажування, також завірену керівником стажування;

- посвідчення стажиста з підписами та печатками керівника стажування, що свідчить про виконання терміну стажування.

 

Кваліфікаційні вимоги до оцінювача: -передбачають наявності в нього відповідних знань. Ці знання охоплюють здатність кваліфіковано зорієнтуватися в сформованій на дату оцінки економічній, правовій та виробничій ситуації щодо об’єкта оцінки, визначити перелік, організовувати та провести збір, обробку й аналіз первинної вихідної інформації, адекватно й об’єктивно сприймати зібрану інформацію та результати її аналізу, відповідним чином побудувати алгоритм оцінки, провести її якісно, одержати результат і зробити відповідні висновки.

Тому кваліфікований оцінювач має бути обізнаний з таких питань:

- оцінка – постійно працювати над підвищенням рівня знань в галузі оцінювання;

- економіка - знати дію економічних законів і закономірностей

- фінанси – володіти основами фінансового аналізу, орієнтуватися в банківській системі, страхуванні

- статистика –володіти статистичними методами обробки інформації

- бухгалтерський облік –вміти використовувати бухгалтерську облікову інформацію при написанні звіту

- право – знати , розуміти і дотримуватись нормативно-правової бази

- маркетинг –володіти навичками ринкового прогнозування

- інформатика – використовувати програмні продукти при обробці інформації

- менеджмент – знати загальну теорію управління

- спеціальні знання – будівництво, сільське господарство, окремі галузі промисловості

- наука – здійснювати наукову діяльність з метою підвищення знань і розширення досвіду в оцінці.

Професійні вимоги до оцінювача :

1.Досвід роботи -оцінка це не тільки одержання результату, але й відповідальність за нього перед замовником і суспільно-економічною ситуацією в країні в цілому. Тому досвід роботи та авторитет професійного оцінювача – невідємний елемент успіху на ринку оціночних послуг. Українське товариство оцінювачів визначило таку їх структуризацію залежно від досвіду роботи:

-оцінювач-стажист

-експерт-оцінювач

- провідний експерт-оцінювач – це оцінювачі, що мають п’ятирічний стаж бездоганної роботи в оцінці, під час якої ними були підготовлені доповіді та публічні виступи з оціночної тематикина конференціях, семінарах, симпозіумах та інших публічних обговореннях.

-заслужений експерт-оцінювач – це звання присвоюється з’їздом УТО за поданням розширеної Ради УТО провідним експертам-оцінювачам, які зробили значний внесок у розвиток методології оцінки в Україні.

2. Накопичення інформаційної бази –створення персональних, групових і відкритих загальних баз даних про подібні продажі вимагає клопіткої і досить значної за обсягом підготовчої, аналітичної та організаційної роботи.

3. Незалежність та об’єктивність судження –завдання оцінювача встановити вартість об’єкта і викласти свої доводи так, щоб у продавця і покупця не виникало сумнівів щодо отриманої вартості

4.Високі особистісні якості – компетентність, чесність, порядність, відповідальність, професійна етика

5.Пунктуальність у проведенні оціночних робіт –порушення термінів оцінки призводить до неукладаення майбутньої угоди або небажаного перенесення її в часі, що також спричинює певні втрати як у матеріальному, так і в моральному плані

6. Участь у роботі громадської організації –специфіка оціночної діяльності полягає у необхідності здійснення постійного та ефективного суспільного контролю за діяльністю оцінювача

 

Вимоги до суб’єкта оціночної діяльності:

Відповідно до закону про оціночну діяльність, кожна особа, яка бажає стати повноправним суб’єктом оціночної діяльності, має отримати від Фонду державного майна України відповідний сертифікат. Наявність такого сертифіката дозволяє його володарю називати себе суб’єктом оціночної діяльності. Такий статус, у свою чергу, відповідно до ст. 4 Закону про оціночну діяльність, дозволяє здійснювати практичну діяльність з оцінки майна.


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  2. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  3. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  4. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  5. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  6. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  7. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  8. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  9. IV. ВИМОГИ ПРОФЕСIЇ ДО IНДИВIДУАЛЬНО-ПСИХОЛОГIЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ФАХIВЦЯ
  10. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  11. V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
  12. V. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях




Переглядів: 3569

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕМА 4. ПРАВА, ОБОВ’ЯЗКИ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ОЦІНЮВАЧІВ | Права оцінювачів та суб’єктів оціночної діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.