МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема: Школознавство. Основи управління сучасною школоюПлан (1) Принципи управління освітою (2) Органи народної освіти (3) Керівництво навчально-виховною роботою школи (4) Планування роботи школи (5) Методична робота в школі Література: - Бегей М. Управління школою на демократичних засадах. Львів, 1995. - Концепція середньої загальноосвітньої школи України. К., 1996. - Концепція дванадцятирічної школи. - Грицай Ю.О., Журецький Я.І. Питання школознавства. Миколаїв, 1995. (1) Школознавство – це IV розділ педагогіки, в якому викладені основи управління сучасною школою. Принципи управління – це вихідні положення, яких треба дотримуватись в процесі управління школою. Принципи управління: ü принцип науковості: врахування досягнень педагогіки, психології та інших наук; ü принцип демократизації: розвиток колегіальності в роботі, підзвітність керівництва колективові; ü принцип участі громадськості в управлінні школою: комісії, батьківські комітети тощо; ü принцип гуманізації: повага і шанобливе ставлення до членів колективу, турбота про них, створення сприятливих для роботи умов; ü принцип компетентності: знання педагогами своєї справи; ü принцип оптимізації: вибір найкращих форм навчання та виховання; ü принцип врахування індивідуальних особливостей людей. (2) В Україні створено систему державного управління і систему органів громадського самоврядування. Органами державного управління освітою в Україні є: - Міністерство освіти і науки України; - міністерства і відомства України, що мають навчально-виховні заклади (наприклад, Міністерство сільського господарства); - Вища атестаційна комісія України; - місцеві відділи управління освітою (райвно, облвно, міськвно). Функції центральних органів: ü участь у виробленні та втіленні державної політики в сфері освіти; ü координаційні, науково-методичні, контрольні функції, державне інспектування, атестація та акредитація виховних і навчальних закладів. Функції місцевих органів: - фінансування навчальних закладів, визначення їхньої мережі (кількості), соціальний захист дітей та працівників; - ведення обліку дітей шкільного віку і контроль за їхнім навчанням до 16 років; - встановлення опіки над сиротами. Органи громадського самоврядування: ü загальні збори та конференції колективу; ü ради навчально-виховного закладу; ü районні, міські, обласні конференції працівників освіти; ü республіканські збори працівників освіти. Їхні функції: вирішення питань навчально-виховної, наукової, методичної, фінансово-господарської, виробничо-комерційної діяльності школи. (3) Функції керівників школи: Директор: відповідальний перед державою за всю діяльність школи: за організацію та якість навчально-виховної роботи, за якість знань та поведінку учнів, за трудову та профорієнтаційну підготовку, за зміцнення здоров’я та фізичний розвиток дітей, за фінансово-господарський стан школи, за техніку безпеки в школі; Завуч: організовує та контролює хід процесу навчання, контролює поведінку, виконання навчальних планів та програм учителями, якість знань, умінь та навичок учнів, керує методичною роботою; Заступник директора з виховної роботи: організовує позакласну виховну роботу і дозвілля учнів, надає методичну допомогу класним керівникам та перевіряє їхню роботу; Помічник з господарської частини (завгосп): відповідає за збереження шкільних приміщень та майна, відповідає за матеріальне забезпечення навчального процесу, за санітарний стан школи, за протипожежну безпеку, за організацію роботи обслуговуючого персоналу. Директора назначає відділ управління освітою місцевої державної адміністрації і виконавчий комітет. Управління школою здійснюють також колегіальні органи: педагогічна рада (лише педагогічні працівники), рада школи (педагогічні працівники, батьки та учні), методична рада школи (забезпечує науково-методичну діяльність вчителів), батьківський загальношкільний комітет. (4) Правові документи щодо планування роботи школи діляться на дві групи: - державні: Конституція, державні концепції, закони; - шкільні: статут школи, перспективний план розвитку школи, навчальний план школи, правила внутрішнього трудового розпорядку, план роботи батьківського комітету, план роботи учнівських органів самоврядування, план роботи ради школи, план роботи педагогічної ради, план роботи бібліотекаря тощо. (5)Методичні органи: ü методичні об’єднання вчителів з кожного предмета; ü методичні об’єднання класних керівників; ü різні семінари для вчителів; ü конференції для вчителів; ü педагогічні читання; ü відкриті уроки; ü взаємовідвідування вчителів; ü предметні комісії; ü кафедри з предметів; ü самоосвіта вчителів; ü інститути післядипломної підготовки вчителів.
Читайте також:
|
||||||||
|