МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Загальні принципи забезпечення державної безпекиБЕЗПЕКОЮ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ Лекція 5. УПРАВЛІННЯ ТА ДЕРЖАВНИЙ НАГЛЯД ЗА План лекції 5.1. Загальні принципи забезпечення державної безпеки 5.2. Загальні аспекти управління безпекою життєдіяльності 5.3. Правові основи безпеки життєдіяльності 5.4. Нагляд і контроль у галузі безпеки життєдіяльності Питання для самостійної роботи: 5.5. Апарат управління БЖД 5.6. Головні завдання і функції системи управління бжд Державна безпека суспільства нашої країни будується на основних положеннях Конституції і забезпечується рядом принципів, які наведені у рис.5.1.
Управління безпекою життєдіяльності – це комплекс дій з підготовки, прийняття і реалізації рішень, спрямованих на забезпечення безпеки людини у сфері виробництва і побуту як за нормальних умов, так і в разі виникнення НС. Управління безпекою життєдіяльності має правовий, соціально-економічний, технічний, організаційний, медичний, екологічний, психологічний та етичний аспекти. 1. Правовий аспект полягає у розробці та обов'язковому виконанні законодавчих та нормативних актів, які регулюють суспільні відносини у сфері безпечної життєдіяльності, визначають критерії безпеки та вимоги щодо забезпечення оптимальних або допустимих умов життєдіяльності людини. 2. Соціально-економічний аспект полягає у цілеспрямованому фінансуванні комплексу заходів безпеки у всіх сферах діяльності людини. Він також охоплює: - використання економічних методів управління безпекою (пільги в оподаткуванні); - відшкодування шкоди особі у разі ушкодження її здоров'я; - обов'язкове державне та добровільне особисте соціальне страхування від нещасних випадків; - регламентацію тривалості робочого дня і відпочинку; - безкоштовне надання працівникам спецодягу, засобів індивідуального захисту, миючих засобів на роботах зі шкідливими і небезпечними умовами праці; - пільги та компенсації за важкі та шкідливі умови праці (оплата праці за підвищеним рівнем, додаткова оплачувана відпустка). 3. Технічний аспект полягає у проектуванні та спорудженні будов, комунікацій, впровадженні технологій, які орієнтовані на збереження здоров'я і безпеку людини. Модель безпечного виробництва: - безпечний з погляду експлуатації проект; - автоматичне дистанційне управління; - запобіжні засоби захисту: автоматичне відключення, блокування, огорожі, заземлення; - засоби застереження – знаки безпеки; - тренування з метою підвищення рівня знань та умінь для ефективної безпечної праці. 4. Організаційний аспект полягає у створенні апарату управління, нагляду і контролю за БЖД в масштабі держави, регіону, підприємства, підрозділу і кожної людини. 5. Медичний аспект пов'язаний із комплексною оцінкою впливу всіх чинників довкілля і трудової діяльності на стан здоров'я людей. Він охоплює: - надання кваліфікованої швидкої допомоги і лікування потерпілих від нещасних випадків; - виявлення осіб, стан яких не дозволяє виконувати необхідні роботи; - з'ясування причин виникнення гострих захворювань чи отруєнь; - організація санітарно-епідеміологічного нагляду в усіх сферах діяльності людини. 6. Екологічний аспект полягає в забезпеченні сприятливих біологічних умов життя людини та інших компонентів біосфери, у зменшенні антропогенного впливу на довкілля. Екологічний аспект містить такі проблеми: - зростання населення; - скорочення зеленого покриву планети; - зменшення запасів прісної води і харчових ресурсів. 7. Психологічний аспект пов'язаний з психологічною шкодою, заподіяною кожним нещасним випадком, аварією чи катастрофою. 8. Етичний або моральний аспект пов'язаний з поглядами, уявленнями і нормами, які регулюють безпечну поведінку людей і взаємини між ними. До структури етичних засобів належить також субординація (зв'язки за посадою), координація та співробітництво (окремих осіб, структурних підрозділів), моральне стимулювання безпечної життєдіяльності, лікарська етика. Отже, управління безпекою життєдіяльності повинне виконуватися на всіх етапах функціонування народногосподарських об'єктів усіх форм власності. Читайте також:
|
||||||||
|