МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Характеристика біржового товару і види біржових операційБіржовий товар - це товар, що є об’єктом біржової торгівлі. Не вся маса вироблюваних товарів може стати об’єктом біржової торгівлі, а лише ті товари, які відповідають перерахованим вимогам: 1) масовість виробництва і споживання; 2) стандартність і взаємозамінюваність; 3) вільне ціноутворення; 4) добре зберігання; 5) транспортабельність; 6) незалежність якісних характеристик товару від конкретного споживача. У світовій практиці кількість товарів, що здійснюють обіг на товарних біржах, постійно коливається. Був час, коли їх кількість налічувала 200 видів. Уданий час кількість біржових товарів скоротилася до 50-70 видів. Вони діляться на дві групи: 1. Сільськогосподарські і лісові товари та продукти їх переробки (близько 50 видів), зокрема: 1) зернові - пшениця, кукурудза, овес, ячмінь, жито; 2) олійне насіння - лляне, бавовняне насіння, соя, боби, соєва олія; 3) живі тварини та м’ясо - велика рогата худоба, свині, м’ясо окосту; 4) текстильні товари - бавовна, дж> г, вовна, натуральний і штучний шовк, пряжа, льон; 5) харчовосмакові товари - цукор, кава, какао-боби, рослинні олії, картопля, перець, арахіс, концентрат апельсинового соку; 6) лісові товари - пиломатеріали, фанера; 7) натуральний каучук. 2. Мінеральна сировина і напівфабрикати (близько 20 видів): 1) кольорові метали - мідь, олово, цинк, свинець, нікель, алюміній; 2) дорогоцінні метали - срібло, золото, платина, паладій; 3) товари нафтового комплексу - нафта, газ, бензин, мазут та ін. Товар на біржі продається і купується в суворо визначених розмірах - у так званих біржових одиницях, які відповідають місткості транспортних засобів (як правило, залізничних вагонів) або місцю за обсягом і вагою. Тому фактичний обсяг продажів (партія, лот) повинен бути кратним біржовій одиниці, наприклад: • на торговій біржі, Чикаго, біржова одиниця з пшениці становить 5 тис. бушелів (близько 100 т); з великої рогатої худоби - 34 голови биків (18 т); • на Лондонській біржі металів біржова одиниця для міді, цинку та свинцю затверджена правилами цієї біржі і складає 25 т, для олова -5 т, для срібла - 311 кг. Біржова операція - це взаємна угода про передачу прав та обов’язків відносно біржового товару, яка досягається учасниками торгів у ході біржового торгу, реєструється на біржі в установленому порядку і відображається в біржовому договорі. У процесі розвитку біржової торгівлі склалися наступні види біржових операцій: 1) операції на реальний товар; 2) ф’ючерсні операції; 3) опційні операції. 1. Операції на реальний товар мають два різновиди: • операції з негайним постачанням товару; • операції з його постачанням в майбутньому. Операції на реальний товар з негайним постачанням у біржовій термінології одержали назву »спот» (»кеш», або фізичні операції). До наявного товару може бути віднесений: 1) товар, що знаходиться на момент укладення операції в дорозі; 2) відвантажений або готовий до відвантаження товар, що знаходиться на складі продавця; 3) товар, що знаходиться під час торгу на території біржі на складах, що належать їй, або очікуваний до прибуття на біржу в день торгу до закінчення біржових зборів. Мета операцій з негайним постачанням — це фізичний перехід товару від продавця до покупця на умовах, обумовлених в договорі купівлі-продажу. Таку операцію гарантує не біржа, а самі учасники. Біржа є лише місцем для укладення операції, обсяг операції, умови постачання обумовлюються продавцем і покупцем. Операції не дозволяють вести яку-небудь гру на зміну цін. У момент висновку форвардної операції сторони домовляються про наступне: • обсяг постачання; • якість товару; • час і місце постачання; • ціна. У форвардних операціях купівля-продаж здійснюється наперед, до постачання товару і навіть до його виробництва. Причому продавець має можливість наперед зафіксувати ціну і покрити свої витрати, а покупець одержує гарантію від ризику підвищення цін; економить витрати на оренду складських приміщень. Ці операції дозволяють учасникам планувати свій прибуток наперед. Форвардні операції мають ряд негативних моментів; 1) форвардні контракти не стандартизовані. Такі умови, як обсяг постачання, якість товару, терміни постачання, ціна товару узгоджуються безпосередньо з продавцем і покупцем; 2) форвардні операції укладають на будь-який сорт товару і на будь-яких умовах постачання; 3) форвардні операції мають на увазі певний ризик, оскільки не існує якого-небудь гаранта операції. Одна із сторін може порушити взяті зобов’язання або які-небудь події в майбутньому можуть перешкодити сторонам виконати контракт; 4) ціни форвардних операцій враховують не тільки рівень, що склався на момент укладення контракту, але і перспективи зміни попиту і пропозиції за час дії контракту. 2. Ф’ючерсні операції належать до термінових операцій і здійснюються з товарами, яких на момент висновку операції в наявності немає. Фактично відбувається акт купівлі-продажу права на майбутній товар. При укладенні ф’ючерсної операції в контракті фіксується ціна товару. Терміни постачання визначаються спеціально прийнятими на біржі стандартами. Таким чином, ф’ючерсний контракт - це угода двох сторін про постачання товару певної кількості та якості в певне місце і в певний час, укладений за правилами біржі. Ціна, за якою укладається ф’ючерсний контракт, визначається шляхом вільної конкуренції серед учасників торгівлі в певному залі біржі. Метою ф’ючерсної операції є отримання різниці між ціною контракту на момент його укладення і ціною надень закінчення контракту.,Якщо за цей період ціна підвищиться, то продавець програє. Відмінності в умовах форвардних і ф’ючерсних контрактів представлені табл. 11.4. Сукупність ф’ючерсних операцій дозволяє товарній біржі здійснювати її головну функцію - ціноутворення. Встановлювані в процесі укладення ф’ючерсних операцій біржові ціни служать орієнтиром і для конкретних регіональних ринків реального товару. Основними умовами успіху того чи іншого фьючерсного контракту є наступні: 1) високий обсяг попиту і пропозиції на товар, що є його основою. Невеликий обсяг попиту різко знижує кількість учасників, зацікавлених у торгівлі на цьому ринку; 2) товар повинен мати такі властивості, як однорідність Таблиця 11.4. Відмінності форвардних і ф’ючерсних контрактів
і взаємозамінюваність; 3) ціноутворення має відбуватися вільно; 4) ціни повинні коливатися. Якщо ціни стабільні, то в учасників ринку немає стимулів для його використання; 5) контракт має представляти комерційний інтерес для учасників реального фізичного ринку; 6) ф’ючерсний контракт повинен мати достатню відмінність від інших існуючих контрактів з тим, щоб привернути увагу спекулянтів. Стандартизація ф’ючерсного контракту охоплює наступні параметри: 1) кількість товару - лот; 2) якість товару - базисний сорт. Якщо, крім базисного сорту, біржа встановлює для ф’ючерсних операцій ще декілька сортів, то розрахунки здійснюються на основі котирування цін базисного сорту з надбавкою (»премією») за товар вищого сорту або зі знижкою (»дисконтом») за товар нижчого сорту; 3) місце постачання (базис постачання) товару - на той випадок, якщо по окремих ф’ючерсних операціях продавець або покупець віддадуть перевагу при виконанні реальному товару; 4) термін контракту - тривалість позиції; 5) останній день торгівлі контрактами; 6) останній день постачання товару. Основні функції фьючерсного ринку: 1) перенесення ризику з учасників ринку, що не бажають нести ризики, на тих, хто прагне до цього; 2) підвищення стабільності цін; 3) виставлення ціни; 4) встановлення певного порядку в торговельній практиці різних учасників ринку - впорядкованість і чесність у торгівлі; 5) доступність і відвертість інформації для всіх учасників біржової торгівлі, що примушує їх вести конкуренцію в рівних умовах. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|