МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Характеристика біржового товару і види біржових операційБіржовий товар - це товар, що є об’єктом біржової торгівлі. Не вся маса вироблюваних товарів може стати об’єктом біржової торгівлі, а лише ті товари, які відповідають перерахованим вимогам: 1) масовість виробництва і споживання; 2) стандартність і взаємозамінюваність; 3) вільне ціноутворення; 4) добре зберігання; 5) транспортабельність; 6) незалежність якісних характеристик товару від конкретного споживача. У світовій практиці кількість товарів, що здійснюють обіг на товарних біржах, постійно коливається. Був час, коли їх кількість налічувала 200 видів. Уданий час кількість біржових товарів скоротилася до 50-70 видів. Вони діляться на дві групи: 1. Сільськогосподарські і лісові товари та продукти їх переробки (близько 50 видів), зокрема: 1) зернові - пшениця, кукурудза, овес, ячмінь, жито; 2) олійне насіння - лляне, бавовняне насіння, соя, боби, соєва олія; 3) живі тварини та м’ясо - велика рогата худоба, свині, м’ясо окосту; 4) текстильні товари - бавовна, дж> г, вовна, натуральний і штучний шовк, пряжа, льон; 5) харчовосмакові товари - цукор, кава, какао-боби, рослинні олії, картопля, перець, арахіс, концентрат апельсинового соку; 6) лісові товари - пиломатеріали, фанера; 7) натуральний каучук. 2. Мінеральна сировина і напівфабрикати (близько 20 видів): 1) кольорові метали - мідь, олово, цинк, свинець, нікель, алюміній; 2) дорогоцінні метали - срібло, золото, платина, паладій; 3) товари нафтового комплексу - нафта, газ, бензин, мазут та ін. Товар на біржі продається і купується в суворо визначених розмірах - у так званих біржових одиницях, які відповідають місткості транспортних засобів (як правило, залізничних вагонів) або місцю за обсягом і вагою. Тому фактичний обсяг продажів (партія, лот) повинен бути кратним біржовій одиниці, наприклад: • на торговій біржі, Чикаго, біржова одиниця з пшениці становить 5 тис. бушелів (близько 100 т); з великої рогатої худоби - 34 голови биків (18 т); • на Лондонській біржі металів біржова одиниця для міді, цинку та свинцю затверджена правилами цієї біржі і складає 25 т, для олова -5 т, для срібла - 311 кг. Біржова операція - це взаємна угода про передачу прав та обов’язків відносно біржового товару, яка досягається учасниками торгів у ході біржового торгу, реєструється на біржі в установленому порядку і відображається в біржовому договорі. У процесі розвитку біржової торгівлі склалися наступні види біржових операцій: 1) операції на реальний товар; 2) ф’ючерсні операції; 3) опційні операції. 1. Операції на реальний товар мають два різновиди: • операції з негайним постачанням товару; • операції з його постачанням в майбутньому. Операції на реальний товар з негайним постачанням у біржовій термінології одержали назву »спот» (»кеш», або фізичні операції). До наявного товару може бути віднесений: 1) товар, що знаходиться на момент укладення операції в дорозі; 2) відвантажений або готовий до відвантаження товар, що знаходиться на складі продавця; 3) товар, що знаходиться під час торгу на території біржі на складах, що належать їй, або очікуваний до прибуття на біржу в день торгу до закінчення біржових зборів. Мета операцій з негайним постачанням — це фізичний перехід товару від продавця до покупця на умовах, обумовлених в договорі купівлі-продажу. Таку операцію гарантує не біржа, а самі учасники. Біржа є лише місцем для укладення операції, обсяг операції, умови постачання обумовлюються продавцем і покупцем. Операції не дозволяють вести яку-небудь гру на зміну цін. У момент висновку форвардної операції сторони домовляються про наступне: • обсяг постачання; • якість товару; • час і місце постачання; • ціна. У форвардних операціях купівля-продаж здійснюється наперед, до постачання товару і навіть до його виробництва. Причому продавець має можливість наперед зафіксувати ціну і покрити свої витрати, а покупець одержує гарантію від ризику підвищення цін; економить витрати на оренду складських приміщень. Ці операції дозволяють учасникам планувати свій прибуток наперед. Форвардні операції мають ряд негативних моментів; 1) форвардні контракти не стандартизовані. Такі умови, як обсяг постачання, якість товару, терміни постачання, ціна товару узгоджуються безпосередньо з продавцем і покупцем; 2) форвардні операції укладають на будь-який сорт товару і на будь-яких умовах постачання; 3) форвардні операції мають на увазі певний ризик, оскільки не існує якого-небудь гаранта операції. Одна із сторін може порушити взяті зобов’язання або які-небудь події в майбутньому можуть перешкодити сторонам виконати контракт; 4) ціни форвардних операцій враховують не тільки рівень, що склався на момент укладення контракту, але і перспективи зміни попиту і пропозиції за час дії контракту. 2. Ф’ючерсні операції належать до термінових операцій і здійснюються з товарами, яких на момент висновку операції в наявності немає. Фактично відбувається акт купівлі-продажу права на майбутній товар. При укладенні ф’ючерсної операції в контракті фіксується ціна товару. Терміни постачання визначаються спеціально прийнятими на біржі стандартами. Таким чином, ф’ючерсний контракт - це угода двох сторін про постачання товару певної кількості та якості в певне місце і в певний час, укладений за правилами біржі. Ціна, за якою укладається ф’ючерсний контракт, визначається шляхом вільної конкуренції серед учасників торгівлі в певному залі біржі. Метою ф’ючерсної операції є отримання різниці між ціною контракту на момент його укладення і ціною надень закінчення контракту.,Якщо за цей період ціна підвищиться, то продавець програє. Відмінності в умовах форвардних і ф’ючерсних контрактів представлені табл. 11.4. Сукупність ф’ючерсних операцій дозволяє товарній біржі здійснювати її головну функцію - ціноутворення. Встановлювані в процесі укладення ф’ючерсних операцій біржові ціни служать орієнтиром і для конкретних регіональних ринків реального товару. Основними умовами успіху того чи іншого фьючерсного контракту є наступні: 1) високий обсяг попиту і пропозиції на товар, що є його основою. Невеликий обсяг попиту різко знижує кількість учасників, зацікавлених у торгівлі на цьому ринку; 2) товар повинен мати такі властивості, як однорідність Таблиця 11.4. Відмінності форвардних і ф’ючерсних контрактів
і взаємозамінюваність; 3) ціноутворення має відбуватися вільно; 4) ціни повинні коливатися. Якщо ціни стабільні, то в учасників ринку немає стимулів для його використання; 5) контракт має представляти комерційний інтерес для учасників реального фізичного ринку; 6) ф’ючерсний контракт повинен мати достатню відмінність від інших існуючих контрактів з тим, щоб привернути увагу спекулянтів. Стандартизація ф’ючерсного контракту охоплює наступні параметри: 1) кількість товару - лот; 2) якість товару - базисний сорт. Якщо, крім базисного сорту, біржа встановлює для ф’ючерсних операцій ще декілька сортів, то розрахунки здійснюються на основі котирування цін базисного сорту з надбавкою (»премією») за товар вищого сорту або зі знижкою (»дисконтом») за товар нижчого сорту; 3) місце постачання (базис постачання) товару - на той випадок, якщо по окремих ф’ючерсних операціях продавець або покупець віддадуть перевагу при виконанні реальному товару; 4) термін контракту - тривалість позиції; 5) останній день торгівлі контрактами; 6) останній день постачання товару. Основні функції фьючерсного ринку: 1) перенесення ризику з учасників ринку, що не бажають нести ризики, на тих, хто прагне до цього; 2) підвищення стабільності цін; 3) виставлення ціни; 4) встановлення певного порядку в торговельній практиці різних учасників ринку - впорядкованість і чесність у торгівлі; 5) доступність і відвертість інформації для всіх учасників біржової торгівлі, що примушує їх вести конкуренцію в рівних умовах. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|