Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості функціонування моралі.

Суспільство в процесі історичного розвитку виробило особливий соціальний інструмент для регулювання і скерування поведінки кожної людини, щоб вона не тільки не руйнувала, а навіть зміцнювала суспільний організм. Цим інструментом і соціальним інститутом суспільної самоорганізації і є мораль.

Мораль існує у двох формах:

Ø особистісні моральні якості (милосердя, відповідальність, скромність, чесність тощо);

Ø сукупність норм суспільної поведінки й оціночних уявлень (наприклад, «не вкради», «не вбий» тощо; «справедливо», «порядно», «доброзичливо» тощо).

Мораль зосереджена на людині й виявляє себе у ній як суспільний першопочаток. Вона об’єднує людей, включених у різні види діяльності та стосунки. Найвищий сенс, призначення моралі виражається у забезпеченні цілісності й гармонійності міжлюдських стосунків, наступності історичного розвитку суспільства. Мораль не зводиться ні до релігії, ні до права, ні до будь-яких інших форм духовно-практичного життя, а має свою специфіку й відіграє власну роль у житті людини і суспільства, виражає ступінь їхньої людяності.

Функцій моралі:

Ø Регулятивна. Мораль формується як певний регулятор людського ставлення до інших людей, самих себе, до природи, Бога. Існування моралі не залежить від нашого бажання, вона є об’єктивною.

Ø Оціночна. Мораль оцінює вчинки людей, мету їхньої діяльності з погляду добра і зла. Під моральну оцінку підпадають не тільки дії людини, але й уся дійсність, як соціальна, так і природна.

Ø Виховна. Мета морального виховання полягає у формуванні духовної особистості, здатної на самовдосконалення.

Ø Пізнавальна. Мораль дає інформацію про добро і зло, та їх більш конкретні цінності. Через мораль людина пізнає закони добра, діалектику добра і зла, різні форми проявів добра і зла у світі.

Ø Світоглядна. Саме в етиці вирішуються питання про сенс життя, про щастя, про ідеал. Мораль дає людині позитивне відчуття задоволення від власних дій і прожитого життя. Мораль надає сили людині жити, жити навіть усупереч несприятливим, а іноді й трагічним обставинам.

Ø Соціально-адаптивна. Вона збагачує людину не просто знаннями об’єктів самих по собі, але й забезпечує інтеграцію людини у конкретно-історичну спільноту і соціалізацію людської особистості.

Ø Комунікативна. Реальними посередниками всіх форм спілкування є результати духовної діяльності – ідеї, цінності, ідеали, почуття і настрої, а також матеріальні речі – знаряддя і засоби людської праці, об’єкти, що втілюють соціальні цінності й людський досвід.

Ø Критична функція виявляється в її опозиції до емпіричної дійсності, до повсякденної реальності, сприяє звільненню від забобонів і подоланню стереотипів мислення і поведінки.


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  3. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  4. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  5. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  6. Аграрне виробництво і його особливості
  7. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  8. Адміністративно-командна система, її ознаки та механізм функціонування.
  9. АНАТОМІЯ І ФІЗІОЛОГІЯ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА ПЕРИФЕРИЧНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ, ЇЇ ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ
  10. Анатомо-фізіолгічні особливості
  11. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.
  12. Анатомо-фізіологічні особливості молодших школярів




Переглядів: 1350

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Предмет етики. | Моральна свідомість та її структура.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.