МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Особливості функціонування моралі.Суспільство в процесі історичного розвитку виробило особливий соціальний інструмент для регулювання і скерування поведінки кожної людини, щоб вона не тільки не руйнувала, а навіть зміцнювала суспільний організм. Цим інструментом і соціальним інститутом суспільної самоорганізації і є мораль. Мораль існує у двох формах: Ø особистісні моральні якості (милосердя, відповідальність, скромність, чесність тощо); Ø сукупність норм суспільної поведінки й оціночних уявлень (наприклад, «не вкради», «не вбий» тощо; «справедливо», «порядно», «доброзичливо» тощо). Мораль зосереджена на людині й виявляє себе у ній як суспільний першопочаток. Вона об’єднує людей, включених у різні види діяльності та стосунки. Найвищий сенс, призначення моралі виражається у забезпеченні цілісності й гармонійності міжлюдських стосунків, наступності історичного розвитку суспільства. Мораль не зводиться ні до релігії, ні до права, ні до будь-яких інших форм духовно-практичного життя, а має свою специфіку й відіграє власну роль у житті людини і суспільства, виражає ступінь їхньої людяності. Функцій моралі: Ø Регулятивна. Мораль формується як певний регулятор людського ставлення до інших людей, самих себе, до природи, Бога. Існування моралі не залежить від нашого бажання, вона є об’єктивною. Ø Оціночна. Мораль оцінює вчинки людей, мету їхньої діяльності з погляду добра і зла. Під моральну оцінку підпадають не тільки дії людини, але й уся дійсність, як соціальна, так і природна. Ø Виховна. Мета морального виховання полягає у формуванні духовної особистості, здатної на самовдосконалення. Ø Пізнавальна. Мораль дає інформацію про добро і зло, та їх більш конкретні цінності. Через мораль людина пізнає закони добра, діалектику добра і зла, різні форми проявів добра і зла у світі. Ø Світоглядна. Саме в етиці вирішуються питання про сенс життя, про щастя, про ідеал. Мораль дає людині позитивне відчуття задоволення від власних дій і прожитого життя. Мораль надає сили людині жити, жити навіть усупереч несприятливим, а іноді й трагічним обставинам. Ø Соціально-адаптивна. Вона збагачує людину не просто знаннями об’єктів самих по собі, але й забезпечує інтеграцію людини у конкретно-історичну спільноту і соціалізацію людської особистості. Ø Комунікативна. Реальними посередниками всіх форм спілкування є результати духовної діяльності – ідеї, цінності, ідеали, почуття і настрої, а також матеріальні речі – знаряддя і засоби людської праці, об’єкти, що втілюють соціальні цінності й людський досвід. Ø Критична функція виявляється в її опозиції до емпіричної дійсності, до повсякденної реальності, сприяє звільненню від забобонів і подоланню стереотипів мислення і поведінки. Читайте також:
|
||||||||
|