Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Особливості функціонування моралі.

Суспільство в процесі історичного розвитку виробило особливий соціальний інструмент для регулювання і скерування поведінки кожної людини, щоб вона не тільки не руйнувала, а навіть зміцнювала суспільний організм. Цим інструментом і соціальним інститутом суспільної самоорганізації і є мораль.

Мораль існує у двох формах:

Ø особистісні моральні якості (милосердя, відповідальність, скромність, чесність тощо);

Ø сукупність норм суспільної поведінки й оціночних уявлень (наприклад, «не вкради», «не вбий» тощо; «справедливо», «порядно», «доброзичливо» тощо).

Мораль зосереджена на людині й виявляє себе у ній як суспільний першопочаток. Вона об’єднує людей, включених у різні види діяльності та стосунки. Найвищий сенс, призначення моралі виражається у забезпеченні цілісності й гармонійності міжлюдських стосунків, наступності історичного розвитку суспільства. Мораль не зводиться ні до релігії, ні до права, ні до будь-яких інших форм духовно-практичного життя, а має свою специфіку й відіграє власну роль у житті людини і суспільства, виражає ступінь їхньої людяності.

Функцій моралі:

Ø Регулятивна. Мораль формується як певний регулятор людського ставлення до інших людей, самих себе, до природи, Бога. Існування моралі не залежить від нашого бажання, вона є об’єктивною.

Ø Оціночна. Мораль оцінює вчинки людей, мету їхньої діяльності з погляду добра і зла. Під моральну оцінку підпадають не тільки дії людини, але й уся дійсність, як соціальна, так і природна.

Ø Виховна. Мета морального виховання полягає у формуванні духовної особистості, здатної на самовдосконалення.

Ø Пізнавальна. Мораль дає інформацію про добро і зло, та їх більш конкретні цінності. Через мораль людина пізнає закони добра, діалектику добра і зла, різні форми проявів добра і зла у світі.

Ø Світоглядна. Саме в етиці вирішуються питання про сенс життя, про щастя, про ідеал. Мораль дає людині позитивне відчуття задоволення від власних дій і прожитого життя. Мораль надає сили людині жити, жити навіть усупереч несприятливим, а іноді й трагічним обставинам.

Ø Соціально-адаптивна. Вона збагачує людину не просто знаннями об’єктів самих по собі, але й забезпечує інтеграцію людини у конкретно-історичну спільноту і соціалізацію людської особистості.

Ø Комунікативна. Реальними посередниками всіх форм спілкування є результати духовної діяльності – ідеї, цінності, ідеали, почуття і настрої, а також матеріальні речі – знаряддя і засоби людської праці, об’єкти, що втілюють соціальні цінності й людський досвід.

Ø Критична функція виявляється в її опозиції до емпіричної дійсності, до повсякденної реальності, сприяє звільненню від забобонів і подоланню стереотипів мислення і поведінки.


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  3. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  4. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  5. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  6. Аграрне виробництво і його особливості
  7. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  8. Адміністративно-командна система, її ознаки та механізм функціонування.
  9. АНАТОМІЯ І ФІЗІОЛОГІЯ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА ПЕРИФЕРИЧНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ, ЇЇ ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ
  10. Анатомо-фізіолгічні особливості
  11. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.
  12. Анатомо-фізіологічні особливості молодших школярів




Переглядів: 1300

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Предмет етики. | Моральна свідомість та її структура.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.