Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні відомості про АПВ шин, трансформаторів та електродвигунів

Схема пристрою ПАПВ

Розглянемо схему пристрою ПАПВ, встановленого на лінії з одностороннім живленням з боку джерела живлення, яка може тривало працювати в режимі “дві фази-земля” після неуспішного ПАПВ.

Пристрій виконано на основі комплектного реле повторного включення типу РПВ-58. На рис.2.13 а, б приведені кола відключення фаз, а на рис.2.14—кола повторного включення. В якості реле вибору пошкодженої фази використані струмові реле КАА, КАВ, КАС.

При виникненні однофазного КЗ спрацьовує релейний захист­­­­­­­­­­­ ­¾ замикається контакт РЗ, одне із реле вибору (КАА, КАВ, КАС) і відповідне проміжне відключаюче реле (KLA,KLB,KLC), яке здійснює відключення пошкодженої фази (рис.2.13 а, б), замикаючи відповідно однойменні контакти в ланцюгу відключення YAT відповідної фази.

Для відключення трьох фаз лінії при міжфазних КЗ використовується проміжне реле KL2, яке спрацьовує при дії двох будь-яких реле струму (КАА, КАВ, КАС), контакти якого включені паралельно до контактів KLA,KLB,KLC (рис.2.13 б).

Якщо з будь-якої причини не спрацює реле вибору пошкодженої фази, то пристрій здійснить відключення всіх трьох фаз. Це досягається з допомогою реле KL1, яке спрацьовує після замкнення контакту РЗ у випадку відмови реле струму (контакти KLA, KLB, KLC замкнуті) і замикається ланцюг реле KL2 через контакт реле KL.1.

Реле KL3 передбачено для відключення фаз, що були в роботі в режимі “дві фази ¾ земля”. Реле KL3 замикає контакти, паралельні контактам реле KLA,KLB,KLC в ланцюгу обмотки реле KL2 (рис. 2.13 а), завдяки цьому при дії будь-якого з реле струму останнє спрацьовує і відключає всі три фази.

Пуск схеми АПВ здійснюється контактами реле положення “Відключено” трьох фаз вимикача KQTA, KQTB,KQTC (рис. 2.14 а). Дія АПВ при відключенні вимикачів двох будь-яких фаз зупиняється розрядом конденсатора С через попарно з’єднані блок-контакти вимикачів SQA,SQB; SQA,SQC; SQB,SQC.

Якщо пошкодження не стійке і ліквідувалось реле KL1 (рис. 2.14 а), спрацювавши, утримується за допомогою своєї послідовної обмотки. В результаті замкнення контакту KL1.1 спрацьовує реле КМ і подає живлення по ланцюгу контактів KM-KBS-SQ на YAC відповідної фази (рис. 2.14 б). KBSA,B,C – контакти реле захисту від стрибання. Повернення реле KL1 у вихідний стан забезпечується шунтуванням його послідовної обмотки контактом реле KL3 (рис. 2.13 а) після включення вимикача фази, що була відключена.

 

 

При пошкодженнях на збірних шинах захист відключає всі приєднання, що живлять ці шини. Основне призначення АПВ шин ­­­­­­­­­­­­­­­­­¾ повторна подача на шини напруги з метою відновлення електропостачання споживачів, котрі отримують від шин живлення при нестійких пошкодженнях. Це завдання вирішується АПВ одного із живильних приєднань, що відключилися. Якщо це АПВ успішне, то може ставитися і друге завдання ¾ автоматичне відновлення початкової схеми шляхом послідовного АПВ решти живильних приєднань. Це доцільно на підстанціях в районах сильного забруднення атмосфери викидами промислових підприємств, хімічної та металургійної галузей, а також на не телемеханізованих підстанціях без постійного чергового персоналу.

В середньому успішними є 64.8% АПВ шин та 60% АПВ силових трансформаторів [2].

Як АПВ шин розглядається також АПВ одного чи декількох вимикачів, які відключаються дією вихідних органів спеціальних захистів шин ( диференційного, пристроїв резервування відмови вимикачів). Як АПВ трансформаторів розглядається АПВ одного чи декількох вимикачів трансформатора, котрі відключаються дією одного чи декількох захистів цього трансформатора. Таким чином, якщо КЗ трапилось на шинах і воно було відключене від дії диференційного захисту шин вимикачем, встановленим в ланцюгу підвищуючого трансформатора, то повторне включення цього вимикача з подачею напруги на ці шини розглядається як АПВ шин. Якщо це ж КЗ відключено тим же вимикачем, але від дії захисту силового трансформатора ( наприклад, резервним максимально-струмовим захистом), повторне включення цього вимикача розглядається як АПВ трансформатора.

Пристрої АПВ шин виконують різні функції. Найбільш просто здійснюється автоматичне випробування непошкодженості ізоляції шин після того, як вони були знеструмлені. Складніше досягається випробування шин і подача напруги споживачам, знеструмленим одночасно з відключенням шин. Ще складніше виконання автоматичного відновлення нормальної схеми підстанції після того, як встановлена непошкодженість шин.

Найбільш складне автоматичне відновлення нормальної схеми первинних з’єднань електростанції.

Пристрої АПВ силових трансформаторів особливо ефективні для випадків одностороннього живлення споживачів від цих трансформаторів. Так як резервний захист трансформаторів приходить в дію при КЗ на шинах нижчої напруги, а також у випадках відмови у відключенні КЗ на відходячих лініях, то успішна робота АПВ відновлює електроживлення всього району.

Таким чином, пристрої АПВ повинні доповнюватись рядом блокувань та заборон в їх схемах [2,5] .

При відновленні напруги в мережі після її короткочасного зникнення чи зниження (наприклад, в циклі АПВ і АВР) невідповідальні електродвигуни відключаються спеціальним груповим захистом мінімальної напруги з метою забезпечення самозапуску електродвигунів відповідальних механізмів. У випадках, коли цього не досить, доводиться тимчасово відключати і частину відповідальних електродвигунів з тим, щоб їх знову включити відразу після завершення самозапуску невідключених електродвигунів. Таке включення називається АПВ електродвигунів [5].

Існує низка схем пристроїв АПВ на постійному та змінному оперативних струмах. У випадку влаштування АПВ на базі РПВ-58 з пуском від невідповідності в пусковий ланцюг вводиться контакт реле контролю напруги на шинах, який замикається при напрузі, близькій до номінальної.

Якщо поруч з асинхронними використовуються синхронні двигуни, які на вибігу підтримують напругу шин, тоді в якості пускових органів групових захистів використовуються реле зниження частоти.

Автоматичний повторний пуск електродвигунів напругою до 1000 В, що включаються через магнітні пускачі та контактори, може здійснюватися через утримуючу обмотку контактора не за схемою з самоутриманням ( як звичайно), а через контакт апарата управління, який залишається замкнутим після подачі команди “Включити”, коли допустимо за умов технології та техніки безпеки. Більш детально ці рішення описані в [5,16] .

 

 

Запитання для самоперевірки:

1. Назвіть класифікацію пристроїв АПВ.

2. Чому найбільшого поширення набули АПВ з пуском від невідповідності?

3. В яких випадках використовуються багатократні АПВ?

4. Назвіть особливості АПВ ліній з двостороннім живленням.

5. В яких випадках на лініях з двостороннім живленням можливо використання пристроїв АПВ тих же типів, що і на лініях з одностороннім живленням і чому?

6. Переваги і недоліки, а також області використання різних типів АПВ ліній з двостороннім живленням.

7. Які переваги ПАПВ порівняно з ТАПВ?

8. Чому неможливо використовувати в якості органів вибору пошкодженої фази струмових реле для ПАПВ лінії з одностороннім живленням зі сторони приймальної підстанції?

9. Чому реле опору органів вибору пошкодженої фази пристроїв ПАПВ ліній з двостороннім живленням включаються на фазний струм, компенсований струмом нульової послідовності?

10. Особливості АПВ повітряних вимикачів.

11. Особливості АПВ шин, трансформаторів та електродвигунів.

 

 


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. IX. Відомості про військовий облік
  3. IX. Відомості про військовий облік
  4. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  5. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  6. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  7. Артеріальний пульс, основні параметри
  8. Банківська система та її основні функції
  9. Білковий обмін: загальні відомості
  10. Біографічні відомості
  11. Біржові товари і основні види товарних бірж. Принципи товарних бірж.
  12. Боротьба з проявами національної самосвідомості




Переглядів: 1569

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Органи вибору (виявлення) пошкодженої фази ПАПВ | Обслуговування і ремонту автомобілів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.