Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Особливості дизайну магазинів

Будь-який магазин (супермаркет, молл чи бутік) - це простір особливого призначення. Тут повинні поєднуватися підвищена функціо­нальність та максимальна естетика оформлення приміщення.

За характером товарів процес торгівлі ділять на дві групи — торгівля продовольчими і промисловими товарами.

Потужність торговельного підприємства визначається кількістю робочих місць продавців. Для продовольчих товарів передбачено 16 м2 на одне робоче місце, для промислових товарів — 16-20 м2 на робоче місце, для продовольчих і промислових товарів при самооб­слуговуванні — 60-80 м2 на одного касира.

Для зручності огляду і вибору товари розміщують на спеціальному обладнанні — полицях, прилавках. Як елемент інтер'єру, обладнання має бути нейтральним і не привертати уваги покупця. Площа, займана обладнанням, може становити 20-25 % площі тор­говельного залу, оптимальним вважається 25-30 %. Плануючи за­їм, особливу увагу тут приділяють організації потоків покупців, пов'язаних з розміщенням входів, сходів, ескалаторів. Ширина ос­новних евакуаційних проходів не менше 2-2,5 м, найвіддаленіше місцевід виходу — 40 м. Специфіка торговельних залів така, що поверхністелі, підлоги, стін можуть використовуватись для розмі­щення реклами. У торговельних залах універсальних магазинів зі складним інженерним забезпеченням, як правило, використовують пристроїпідвісних стель.

Облашту­вання торгових площ сьогодні - це окремий напрям, для якого розробляють спеціальні меблі і устаткування, високотехнологічні електронні системи і аксесуари. Важливою складовою успіху магазину є дизайн. За допомогою дизайну створюється імідж торгового закладу, і тому тут необхідно враховувати кілька факторів:

• по-перше, кожен магазин має свій архітектурний план, на який потрібно зважати. Наявні підсобні та складські приміщення необ­хідно замаскувати так, щоб вони не впадали в око покупцеві та не відволікали його від покупок;

• по-друге, потрібно враховувати напрямок руху покупців. Як правило, спочатку покупець потрапляє в асортиментну зону, в якій презентабельне місце треба відвести для новинок і лідерів продажу; далі розташовується зона обслуговування покупців, де можна одержати консультацію продавця або приміряти річ, що сподобалася.

Іноді під час створення інтер'єру магазину ці зони об'єднуються.

Щоб відокремити асортиментну зону від зони обслуговування, простої зміни меблів (стелажі та вішаки поступаються місцем дзеркалам і диванам) недостатньо. У цьому випадку пріоритет віддається освітленню.

Фахівці стверджують, що правильно підібране освітлення може збільшити обсяг продажу в кілька разів. М'яке розсіяне світло необхідне кожному магазинові, водночас не зашкодить і додаткове спеціальне підсвічування продукції на вітрині. Сьогодні фірми, що створюють торговельне устаткування для магазинів, пропонують вітрини різнома­нітних форм і з різними видами підсвічування - від галогенових ламп до світлодіодів. Світильники із світлодіодними лампами достатньою яскраві, компактні, економічні та практично не випромінюють тепла, що особливо важливо для багатьох магазинів.

Для різних видів товарів необхідне різне освітлення. Так, наприклад, лакпи, що підсвічують м'ясо на вітрині так, щоб воно виглядало максимально натуральним, не підійдуть для підсвічування ювелірних виробів.

Щодо торговельного устаткування, то можна вибрати серед уже готових прилавків і стелажів: такими стандартними стелажами оформ­ляють переважно інтер'єри продуктових супермаркетів. Сучасний дизайн інтер'єрів передбачає застосування спеціалізованих варіантів. Наприклад, стосовно продуктових магазинів - це особливі кондитерські та винні шафи; широким попитом користуються моделі для проведення промоакцій, що мають цікавий дизайн і привертають увагу покупців. Одна з головних характеристик торгівлі - динаміка. З цієї причини все частіше торговий простір конструюють із застосуванням систем перего­родок, що дає можливість за день змінити магазин, створивши нове інтер'єрне рішення. Найпоширеніші у цій сфері останнім часом системи з великою площею засклення - суцільноскляні безкаркасні та засклені каркасні перегородки. У таку перегородку можна вбудувати плазмові екрани та інші оригінальні конструкції, замонтувати підсвітку.

Враховуючи, що кількість магазинів найрізноманітніших форматів збільшуватиметься, не доводиться сумніватися: у боротьбі за покупця використовуватимуть все цікавіші й оригінальніші способи. Насам­перед це стосується створення неповторних інтер'єрів, облаштованих за останнім словом техніки.

 


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  3. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  4. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  5. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  6. Аграрне виробництво і його особливості
  7. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  8. АНАТОМІЯ І ФІЗІОЛОГІЯ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА ПЕРИФЕРИЧНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ, ЇЇ ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ
  9. Анатомо-фізіолгічні особливості
  10. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.
  11. Анатомо-фізіологічні особливості молодших школярів
  12. Антисептики ароматичного ряду (фенол чистий, іхтіол, дьоготь, мазь Вількінсона, лінімент за Вишневським). Особливості протимікробної дії та застосування.




Переглядів: 995

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Рухомий склад. | Проектування інтер 'єрів кафе, ресторанів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.