МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основні моделі олігополістичного ціноутворенняОсновні моделі олігополістичного ціноутворення Олігополістичне ціноутворення має дві взаємопов’язані риси: 1) Олігополістичні ціни мають тенденцію бути негнучкими, чи “жорсткими”. 2) Коли монополістичні ціни змінюються, ймовірно, що фірми змінюють свої ціни разом; олігополістична цінова поведінка передбачає наявність стимулів до узгодження дій чи таємній змові при призначенні чи зміні цін. 1. “Ламана” крива попиту: не заснована на таємній змові олігополія. Вперше запропонована в 1939р. американським економістом Полом Свізі. Припустимо, що олігополістична галузь складається з 3 фірм А, В і С, кожна з яких володіє третиною всього ринку диференційованого продукту. Припустимо, що фірми “незалежні” у тому значенні, що вони не займаються укладанням таємних угод при встановленні цін. Розташування і форма кривої попиту олігополії буде залежати від того як конкуренти будуть реагувати на зміну ціни, що здійснила фірма А. Існують два ймовірних припущення відносно дій у відповідь конкурентів: 1) Фірми В і С будуть вирівнювати свої ціни у відповідності з будь-якою зміною ціни, що здійснила А. Якщо фірма А скорочує ціну, її продаж збільшиться дуже незначно, тому що конкуренти В і С наслідуватимуть приклад А і зашкодять їй отримати перевагу в ціні перед ними. Якщо фірма А підвищить ціни, то вона не буде витіснена з ринку, хоча галузь в цілому втратить деякий обсяг продажу на користь інших галузей. 2) Фірми В і С будуть ігнорувати будь-яку зміну ціни, що здійснила А. Якщо фірма А знизить свою ціну, а її конкуренти ні, А отримає обсяг продажу за рахунок двох своїх конкурентів. Якщо А піднімить ціну, а її конкуренти ні, то вона буде витіснена з ринку і втратить споживачів на користь В і С. Відрізок D1A кривої попиту, що характеризує ситуацію, коли “конкуренти ігнорують” є більш придатним для підвищення цін, а відрізок AD2, що характеризує ситуацію, коли “конкуренти слідують”, є більш реалістичним для зниження цін. Олігополіст стинається з “ламаною” кривою попиту D1AD2. Крива є високоеластичною вище за поточну ціну, але є меншеластичною чи навіть нееластичною нижче за поточну ціну. Крива граничного доходу буде складатись з двох відрізків MR1 i MR2. У зв’язку із різкою різницею в еластичності попиту вище та нижче за точку поточної ціни відбувається розрив (рис. 11.10). Якщо кінцеві прибутки є задовільними для деяких фірм за існуючою ціною, то більш вигідним для неї є не змінювати цю ціну. Будь-який зсув в граничних витратах не викличе зміни ціни та обсягу виробництва.
P
D1 MC2
P0 MR A MC1
b
c MR D2
0 Q0 Q Рис. 11.10. Олігополістична “ламана” крива попиту
2. Олігополія, заснована на таємній змові Таємна змова має місце, коли фірми досягають безпосередньої, чи мовчазної згоди про те, щоб зафіксувати ціни, розділити чи розподілити ринки або іншим чином обмежити конкурентну боротьбу між собою. За даних однакових витрат, попиті та показниках граничних доходів стан кожної з фірм, що досягли згоди, може бути наведений у випадку максимізації прибутку (рис. 11.11). Виникає специфічна ситуація: кожна фірма вважає найбільш вигідним призначити одну й ту ж ціну, але тільки якщо її конкуренти будуть насправді робити те ж саме. P
MC АТС
P* A
C B
Читайте також:
|
||||||||
|