Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості кількісного КА

Суть кількісного КА (ККА), згідно Ласвелу, полягає в системному обліку та аналізу знаків-стимулів у тексті, представлених на рівні слова, судження, абзацу, фрагмента. Знаки-стимули разом з відповідями-реакціями на них складають ланцюг комунікації.

Однією з основних характеристик контент-аналізу, зокрема кількісного, є його претензія на об'єктивність. На думку В.Іванова, для досягнення об'єктивності дослідник має дотримуватись таких правил:

· об'єкт дослідження має бути не формалізованим, тобто допускати різні варіанти інтерпретації;

· матеріали аналізу повинні репрезентувати сукупність документів;

· за одиниці кодування слід взяти репрезентовані одиниці тексту по відношенню до всього тексту і його окремих істотних частин;

· одиниці аналізу мають бути рекурентними (повторюватися в усіх текстах) та мати ототожнюючи ознаки на позначення їх якості; одиниці аналізу і їх ознаки мають бути зручними для вимірювання, підрахунку та порівняння, тобто піддаватися формалізації;

· зменшити суб'єктивний вплив дослідника на процес аналізу; при інтерпретації результатів необхідно пам'ятати, що висновки ґрунтуються тільки на тому змісті, який заклали в його одиниці вимірювання дослідники.

Особливість цього методу полягає в тому, що певні мовні одиниці, наприклад тематичні текстові уривки, характеризуються кількісним описом. Іншою особливістю і обмеженням є те, що його можна застосовувати тільки в текстах з очевидним змістом, і він не може розглядати латентні смисли. У разі кількісного КА, застосовуючи математичний апарат, дослідники намагаються за допомогою різних формалізованих процедур виявити закономірності і тенденції інформаційних потоків, розкрити наміри комунікатора під час тиражування цих потоків і спрогнозувати можливу реакцію аудиторії на них.

Основними вимогами проведення ККА є:

· об"єктивність: досліджувані характеристики повинні бути чіткими, однозначно інтерпретуються і повинні простежуватися в усіх відібраних текстах,

· систематизованість: аналіз об"єкта дослідження потрібно проводити системним чином, беручи за основу вибору формальні, неупереджені критерії, не ігноруючи суперечать гіпотезі фрагменти тексту,

· презентабельність: відбір потрібно виробляти властивим кількісним методам способом,

· вимірність: повинна бути можливість висловити досліджувані характеристики кількісно.

Основною проблемою, що зустрічається при застосуванні кількісного КА, є об"ємна технічна робота. Однак сьогодні розвиток методу привело до створення різних комп"ютерних пакетів, які виробляють технічний розрахунок за заздалегідь встановленим дослідником стандартам. Існують програмні пакети, передбачені для аналізу текстів англійською та російською мовами, проте для вірменської мови такі інструменти поки що немає.

 


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  3. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  4. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  5. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  6. Аграрне виробництво і його особливості
  7. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  8. АНАТОМІЯ І ФІЗІОЛОГІЯ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА ПЕРИФЕРИЧНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ, ЇЇ ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ
  9. Анатомо-фізіолгічні особливості
  10. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.
  11. Анатомо-фізіологічні особливості молодших школярів
  12. Антисептики ароматичного ряду (фенол чистий, іхтіол, дьоготь, мазь Вількінсона, лінімент за Вишневським). Особливості протимікробної дії та застосування.




Переглядів: 595

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ВИЗНАЧЕННЯ КА, ЙОГО ВИДИ | І. Навчальні питання та розрахунок часу.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.