МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Умови реалізації системи профорієнтації.Для успiшної реалiзацiї змiсту профорiєнтацiйної роботи на всiх її етапах необхiдно дотримуватись рядуумов. Перш за все вона повинна ґрунтуватися на основi загальних пpинципiв гуманiзацiї, гуманiтаpизацiї, демокpатизацiї та забезпечуватися прiоритетом iнтересiв особистостi та загальнолюдських цiнностей, створенням умов для реалiзацiї потенцiйних сил iндивiда, його потреб i запитiв. Самостiйнiсть, свiдомiсть, активнiсть, свобода професiйного самовизначення особистостi забезпечуються формуванням «Образу Я» як суб’єкта майбутньої професiйної дiяльностi на основi широкої i достовiрної iнформацiї про свiт професiй, кон’юнктуру ринку працi, створенням умов для самопiзнання, оцiнки i розвитку здiбностей людини. Здiйснення ранньої дiагностики та створення умов для iндивiдуалiзованого i диференцiйованого навчання дає можливостi виявити здiбних i талановитих осiб, сприяти розвитку їх здiбностей. Для органiзацiї професiйних проб у рiзних видах дiяльностi необхiдно забезпечити функцiонування широкої мережi МНВК, навчальних цехiв, майстерень та iнших професiйно-виробничих пiдроздiлiв, а також клубiв, станцiй, студiй, гурткiв, секцiй та iнших форм навчання (трудового, профiльного, професійного, спецiального i т.п.). Координацiя дiй рiзних вiдомств забезпечується створенням спiльних координуючих органiв та доцiльним розподiлом функцiй i повноважень в профорiєнтацiйнiй роботi мiж службами зайнятостi, освiти, виробництва, громадськостi i т.д. Для реалiзацiї наступностi профорiєнтацiйної роботи необхiдно забезпечити «наскрiзний» характер профорiєнтацiї, котра охоплює молодь рiзних вiкових груп, i проведення її в навчальних i позанавчальних закладах з урахуванням їх специфiки. Пiдготовка кадрiв для профорiєнтацiйної роботи (вчителiв, вихователiв, практичних психологiв, психологiв-профконсультантiв тощо) повинна мати випереджаючий характер, що забезпечується введенням в навчальнi плани пiдготовки вiдповiдних фахівців предметiв профорiєнтацiйного циклу. Серед них основними виступають такi навчальнi дисциплiни, як: «Основи теорiї професiйної орiєнтацiї», «Методика профорiєнтацiйної роботи», «Профорiєнтацiйна психодiагностика», «Основи професiографiї», а також спецiальнi курси «Використання ЕОМ в профорiєнтацiї» та «Профконсультацiйний тренiнг i профорiєнтацiйнi iгри». Їх реалiзацiя дозволяє пiдготувати спецiалiстiв з профорiєнтацiї до реалiзацiї всiх компонентiв системи профорiєнтацiї на всiх її етапах. Дотримання мобiльностi i прогностичностi системи профорiєнтацiї забезпечується врахуванням в роботi змiн, якi вiдбуваються i вiдбудуться у свiтi професiй i кон’юнктурi ринку працi. Врахування традицiй, етнiчних особливостей, специфiки свiту професiй i кон’юнктури ринку працi конкретного регiону забезпечується функцiонуванням регiональних центрiв професiйної орiєнтацiї, якi володiють необхiдною iнформацiєю. Вироблення загальних вимог для розробки iнформацiйного i апаратурного забезпечення всієї системи профорієнтації i критерiїв їх оцiнки досягається створенням єдиної iнформацiйно-дiагностичної мережi на базi сучасних iнформацiйних технологiй, тобто їх стандартизацiєю. Система профорiєнтацiї молодi не може функцiонувати без нормативно-правового обґрунтування, що забезпечується розробкою законiв, правових актiв, посадових iнструкцiй, якi визначають функцiї, права та обов’язки всiх суб’єктiв профорiєнтацiйної роботи. Для проведення контролю та визначення ефективностi профорiєнтацiйної роботи необхiдно розробити комплекс критерiїв (показникiв, iндикаторiв) оцiнки дiяльностi суб’єктiв профорiєнтацiї рiзних рiвнiв, що забезпечується монiторингом дiйовостi профорiєнтацiї. Розглянута система профорієнтації молоді дозволять ефективно i економно вирiшити питання свiдомого вибору професiї або її перевибору i розподiлу трудових ресурсiв країни в умовах переходу до ринкових вiдносин.
Завдання і запитання для самоконтролю. 1. Визначте завдання професійної орієнтації учнівської молоді та шляхи їх реалізації. 2. Назвіть та проаналізуйте компоненти системи професійної орієнтації та їх взаємозв’язок. 3. Проаналізуйте періоди та етапи системи професійної орієнтації, їх зміст та результати. 4. Проаналізуйте умови реалізації системи професійної орієнтації учнівської молоді.
Читайте також:
|
||||||||
|