Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особистий професійний план

Вибір професії – складний і відповідальний крок у житті. Від того, ким і яким бути, залежить і особисте щастя, і внесок у суспільну справу. Професію слід вибирати свідомо, обдумано, враховуючи свої інтереси, нахили, здібності, внутрішні переконання, стан здоров’я, потреби суспільства у кадрах. Правильно зроблений вибір професії приносить людині задоволення працею, забезпечує швидке професійне зростання, робить працю радісною і творчою. Тому вибір професії – тривалий пошук і його необхідно правильно організувати. І в цьому велику роль відіграє особистий професійний план.

Основою його повинна бути головна мета: чим займатися, ким бути, який внесок зробити в суспільну справу, чого необхідно досягнути, на кого рівнятись. Далі треба визначити, які труднощі, перешкоди, протидії тих чи інших людей можуть виникнути при досягненні мети. Слід також реально оцінити свої можливості для досягнення цієї мети: інтереси, нахили, здібності, стан здоров’я, вольові якості та інші особисті якості, які необхідні для навчання і роботи за вибраним фахом.

При складанні професійного плану необхідно визначити шляхи і засоби досягнення мети: де і як можна отримати інформацію про професії, де і як можна випробувати свої сили, в яких навчальних закладах отримати освіту, на якому посту працювати після закінчення навчання, як підвищувати професійну майстерність. У ньому необхідно передбачити і запасні варіанти на випадок непередбачених труднощів у реалізації основного варіанту. За схемою особистий професійний план може бути різноманітним. Один із них наведений нижче.

 

Схема запису особистого професійного плану.

 

№ з/п Де і про що необхідно дізнатися, зробити, вивчити, визначити Результат (що дізнався про професію, про себе)
ОПП - 0 ОПП - 1 ОПП - 2
 
1. Ознайомитись з правилами вибору професії.        
2. Розібратися у своїх інтересах і нахилах.        
3. Визначити, чим буду займатись у майбутньому.        
4. Мій ідеал у житті і діяльності.        
5. Розібратись у своїх здібностях.        
6. Моя професія та її формула.        
7. Вивчити професію:        
а) прочитати про неї – назва літератури б) поговорити зі спеціалістом – назва спеціальностей    
       
       
в) ознайомитись із робочим місцем спеціаліста – назва підприємства        
г) ознайомитись із навчальними закладами – назва закладів        
Шляхи отримання професії (спеціальності) (назва навчальних закладів.)        
9. Визначити можливості працевлаштування за обраною спеціальністю        
10. Знання яких навчальних предметів потрібні для опанування вибраною професією        
11. Діяльність з підготовки до опанування обраною професією: - курси - професійні проби - самопідготовка        
12. Визначити вимоги, які висуває професія до людини        
13. Перевірити та оцінити свої:        
а) нахили (гуртки, курси і т.п. – їх назва)              
б) здібності (успіхи у різних професійних пробах, з різних навчальних предметів і т.п. – їх назва)  
в) професійно важливі якості – їх назва та рівень розвитку        
г) стан здоров’я (хронічні захво-рювання і функційні відхилення )        
Порадитись з рідними, що вони рекомендують        
14. З’ясувати позицію своїх друзів.        
15. Що рекомендують вчителі (з яких предметів).        
16. Запасний варіант професії, яку можна обрати.        
17. Резервний варіант шляхів отримання основної і запасної професій        

 

План постійно потрібно корегувати, наповнюючи його все реалістичнішими відомостями. Заповнюється він поетапно. Перший раз (0-ий етап) – заповнюється у 8-му класів після вивчення курсу “Людина і світ професій” і до початку виконання професійних проб – “нульовий” варіант ОПП – 0; перший варіант ОПП – 1 заповнюється після вивчення першого розділу курсу “Людина і світ професій” і проходження першого рівня профпроб. Другий варіант ОПП – 2 – в кінці 9-го класу після закінчення вивчення курсу та виконання повного циклу профпроб. У подальшому ОПП може поглиблюватись, змістовно вдосконалюватися, корегуватися і навіть змінюватися. Для цього вводяться необхідна кількість додаткових розділів: ОПП – 3, ОПП – 4 і т.д. Кінцевий варіант ОПП заповнюється в кінці 11–го класу.

 


Додаток І.4.1.


Читайте також:

  1. Roboform - Ваш Особистий Зберігач Секретів!
  2. Допрофесійний український театр
  3. Кожен військовополонений зобов'язаний повідомити на допиті тільки своє ім'я, прізвище, вік, звання і особистий номер.
  4. Особистий доход
  5. Особистий продаж
  6. Особистий продаж
  7. Питання 3. Менеджер як професійний керівник
  8. Поняття статусу. Особистий та власне соціальний статуси
  9. Пропаганда та особистий продаж.
  10. Професійна компетентність вчителя. Професійний розвиток вчителя. Поняття про професіограму вчителя. Складові педагогічної майстерності.
  11. Професійний відбір як виявлення придатності людини до конкретного виду праці




Переглядів: 3998

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ІІ. Завдання і функції професійної орієнтації молоді, яка навчається | РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО СКЛАДАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ПРОФЕСІОГРАМИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.