Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Видатки на науково-дослідні роботи

 

У сучасних умовах наука стає безпосередньо виробничою силою, головною умовою розвитку науково-технічного процесу та зростання на його основі ефективності суспільного виробництва. Розширення масштабів створення, освоєння і впровадження у виробництво нової високоефективної техніки й технологій забезпечує зростання продуктивності праці, зниження матеріало- і енергоємності, поліпшення якості продукції.

В Україні діє широка мережа наукових установ, її центром є Національна академія наук України (НАН України). Всі науково-дослідні організації мають загальнонауковий і галузевий профілі. Науково-дослідні організації загальнонаукового профілю знаходяться у віданні НАН України і займаються розробкою теоретичних проблем, що мають загальнодержавне значення. До галузевих належать науково-дослідні, конструкторські, проектно-конструкторські та технологічні організації, підпорядковані міністерствам і відомствам, які займаються розробкою проблем прикладного характеру.

Реалізація пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки здійснюється через систему державних наукових та науково-технічних програм, а також через державне замовлення на науково-технічну продукцію.

Формування переліку державних наукових та науково-технічних програм забезпечується спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері наукової і науково-технічної діяльності.

Державні наукові та науково-технічні програми затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Обсяг коштів на фінансування державних наукових і науково-технічних програм за пріоритетними напрямками науки і техніки затверджуються у законі про Державний бюджет України на відповідний рік у розмірі не менше 30% загального обсягу фінансування видатків на науку з державного бюджету.

Самоврядними науковими організаціями, що мають державну підтримку, є Національна академія наук України та Українська академія аграрних наук, кошти на їхню діяльність щороку визначаються в бюджеті.

Фінансування виконання наукових і науково-технічних робіт здійснюється за рахунок як бюджетних, так і позабюджетних коштів. У загальному обсязі фінансування науки переважають небюджетні джерела, частка яких коливається від 60-70%. Серед небюджетних джерел фінансування науки основним є кошти замовників України та кошти замовників іноземних держав.

Фінансування науки за рахунок коштів державного бюджету у зв’язку із складним фінансовим становищем у державі є недостатнім і не відповідає нижній межі частки на фінансування науки.

За рахунок бюджетних коштів переважно фінансуються:

- фундаментальні дослідження і розробки, в тому числі в інтересах оборони країни;

- роботи, що виконуються в межах пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки;

- прикладні науково-технічні розробки, результати яких мають загальнодержавне значення;

- роботи, пов’язані з науково-технічним співробітництвом на основі міждержавних угод.

Науково-дослідні організації, що утримуються за рахунок бюджетних коштів, складають кошторис доходів і видатків за встановленою формою. Доходи цих організацій формуються за рахунок бюджетних асигнувань і позабюджетних коштів. Обсяг бюджетних асигнувань визначається залежно від обсягів роботи, виробничих показників, бюджетних норм, нормативів, тарифів тощо. Обсяг позабюджетних коштів залежить від результатів неосновної діяльності і надання платних послуг.

Розмір витрат для кожного наукового закладу визначається згідно з планом науково-дослідних робіт і відображається в кошторисі за категоріями видатків економічної класифікації. Найбільшу частку за кошторисами більшості науково-дослідних організацій становлять витрати на оплату праці. Фонд заробітної плати розраховують виходячи із структури штату, затвердженої керівником, типових штатів для цієї категорії наукових установ та діючої схеми посадових окладів.

Витрати, безпосередньо пов’язані з виконанням робіт, створенням дослідних зразків приладів та машин, механізмів, придбанням предметів та обладнання, інвентаря, матеріалів для наукових цілей, плануються за категорією видатків. Ці видатки обчислюють виходячи із середніх витрат, що склалися за минулі роки, з урахуванням факторів, що можуть вплинути на їх величину у плановому періоді.

За іншими категоріями видатків кошторису витрати плануються у тому ж порядку, що і в інших бюджетних установах.

 

Запитання і завдання до самостійної роботи:

1. Розкрийте необхідність видатків на розвиток економіки.

2. Розкрийте склад видатків на розвиток економіки.

3. Охарактеризуйте форми фінансової підтримки підприємств.

4. В яких випадках фінансова підтримка надається на безповоротній основі?

5. Назвіть критерії відбору підприємств для надання фінансової підтримки.

6. Дайте характеристику пільгового оподаткування підприємств.

7. Розкрийте необхідність розвитку малого підприємництва.

8. Розкрийте форми підтримки малого підприємництва.

9. Розкрийте роль бюджету у здійсненні інвестиційних програм.

10. Охарактеризуйте види інвестицій.

11. Визначте роль видатків на науково-дослідні роботи.

12. Назвіть джерела фінансування науково-дослідних установ.

13. Які видатки плануються за кошторисом доходів і видатків науково-дослідних установ?

Дайте визначення таких понять:

Інвестиційна діяльність, капітальні вкладення, інноваційна діяльність, інвестиції, реальні інвестиції, фінансові інвестиції, прямі інвестиції, стратегічні фінансові інвестиції, портфельні фінансові інвестиції, валові інвестиції, чисті інвестиції.

 

Тести

1. Пряме фінансування національної економіки здійснюється у формі:

а) субсидій та дотацій;

б) трансфертів та позик;

в) податкових, кредитних та цінових пільг;

г) а) і б).

2. Непряме фінансування національної економіки здійснюється у формі:

а) субсидій та дотацій;

б) трансфертів та позик;

в) податкових, кредитних та цінових пільг;

г) жодна відповідь неправильна.

3. На отримання фінансової допомоги за рахунок бюджетних асигнувань мають право підприємства, в яких частка майна державної власності перевищує:

а) 30%;

б) 50%;

в) 40%;

г) 60%.

4. Пільгове оподаткування здійснюється у формі:

а) надання відстрочки зі сплати податків;

б) реструктуризації та списання податкової заборгованості;

в) звільнення від оподаткування окремих галузей економіки;

г) всі попередні відповіді правильні.

5. Субсидії з бюджету надаються:

а) установам соціально-культурної сфери;

б) органам місцевого самоврядування;

в) підприємствам державної форми власності, у фінансових планах яких передбачені збитки від фінансово-господарської діяльності;

г) органам державної влади.



Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  2. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  3. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  4. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  5. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  6. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  7. VII. Прибирання робочих місць учнями (по завершенню роботи) і приміщення майстерні черговими.
  8. Аконність залишення засуджених у слідчому ізоляторі для роботи з господарського обслуговування.
  9. Актуальність проблеми професійної етики соціальної роботи
  10. Алгоритм роботи прозорого моста
  11. Аналіз відносних показників прибутковості (рентабельності) роботи банку
  12. Аналіз предметної сфери соціальної роботи




Переглядів: 1209

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Суть та види інвестицій | Система соціальних гарантій населенню

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.023 сек.