МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Системи оподаткуванняТипи податкової політики Податкова політика-це система спрямованих дій та певних економічних правових і організаційно-контрольних урядових заходів для досягнення визначених завдань,що стоять перед суспільством за допомогою податкової системи країни. Виділяють такі типи бедж.под. політики: 1.Дискреційна – виникає тоді коли уряд свідомо вносить зміни в податкову систему і витрати бюджету з метою впливу на реальний ВВП. Зміни в податковій системі залежать від рішень уряду. Вона може бути: *стимулююча (передбачає зменшення податкових вилучень з доходів громадян з метою збільшення сукупного попиту,її доцільно проводить при економічному спаді) *стримуюча(впроваджується коли економіка знаходиться в стані надмірного підйому і попит перевищує пропозицію. Виникає інфляція попиту і з`являється необхідність обмеження споживчих витрат населення, необхідно або збільшити податкові вилучення, або зменшити витрати бюджету) 2.недискреційна – базується на теоритичному припущенні, що податкова система сама пособі має здатність автоматичномо впливати на економічний цикл, тому що навідь без її зміни податкові вилучення збільшуються при зростанні ВВП і зменшенні при його спаді. Звичайно держава не може дотримуватись тільки одного типу податкової політики, необхідно поєднувати всї її складові залежно від соціально-економічної ситуації та задач, що стоять перед суспільством. Податкова система і податкова політика, що залежить від суб'єктивних намірів державних структур, відносяться до понять надбудови. Податкова політика — це діяльність держави у сфері встановлення, правового регламентування та організації стягнення податків і платежів. Вона реалізується через систему податків, податкових ставок і пільг. Метою податкової політики є формування державного бюджету за одночасного стимулювання ділової активності підприємців. Податки в руках одних є засобом стабілізації та економічного прогресу, в інших— процесом саморуйнування. Ось чому, проводячи податкову політику, враховують п'ять основних критеріїв, які забезпечують оптимальний вплив податкової політики на інтереси платників податків і держави: — фіскальної достатності; — економічної ефективності; — соціальної справедливості; — стабільності; — гнучкості. За економічним змістом податкова системає сукупністю встановлених у державі податків і платежів, що надходять до централізованих фондів грошових ресурсів держави. Ширше трактується система оподаткування.Це сукупність податків і платежів, а також принципів, методів та засобів справляння і контролю за їх надходженням до централізованих фондів. Незважаючи на різноманітність податкових систем у різних країнах світу, існують принципи, які забезпечують загальнонау-кові основи побудови податкової системи: 1) принцип вигоди та адміністративної зручності; 2) принцип платоспроможності; 3) принцип визначальної бази. Принцип вигоди та адміністративної зручностіполягає у тому, що втрати внаслідок сплати податків мають бути сумірними з тими вигодами, які платники отримують за рахунок фінансованих із податкових надходжень потреб і суспільних благ. Суть адміністративної зручностіу тому, що податкова система має бути максимально зручною для податкоплатників і держави з точки зору організації податкової роботи. З принципу вигоди випливає, що державна діяльність у формі забезпечення державою суспільних благ має певну ціну, яка набуває форми податків. Ці податкові ціни отримали назву ціни по Ліндалю.Рівновага при обміні «податки—блага» виникає у разі, якщо податкові затрати на одиницю фінансованих державою суспільних благ здійснюються з граничною корисністю для кожного податкоплатника. Оптимальною є система, яка забезпечує не менше 80 % граничної корисності. Принцип платоспроможності декларує, що податковий тягар (величина податкових зобов'язань) має бути чітко визначений відповідно до платоспроможності податкоплатника (розміру доходів, обсягів споживання, майнового стану). З цим принципом пов'язані горизонтальні на вертикальні рівності в оподаткуванні. Горизонтальна рівністьпередбачає, що платники податків з однаковою платоспроможністю та податковою базою за доходом чи майном сплачують однакові суми протягом певного періоду. Вертикальна рівністьдосягається у разі, якщо платники податків з різною платоспроможністю сплачують різні за обсягом суми, що диференціюються згідно з певними етичними принципами соціальної справедливості. Відомі такі системи оподаткування: *регресивне, якщо ефективні податкові ставки (відношення сплаченої суми податку до поточного доходу) для платників з високою платоспроможністю нижче ніж для тих у кого ця здатність низька * прогресивне, якщо ці ставки для платників з високою платоспроможністю вище ніж для тих у кого така здатність низька *пропорційна, якщо ці ставки для всіх груп платників однакові Податкове навантаження– це частина доходу фіз. і юр.осіб, що перерозподіляється через державний бюджет. Податкове навантаження визначається на макро та мікро-рівні. Так на макро-рівні: П1= , де ПБ – податкові надходження в бюджет Податкове навантаження на мікро-рівні: П2= , де ПВ – податкові виплати підприємства БП – балансовий прибуток Частку податкових виплат в обсязі продажів: ПЗ= , де ПР – обсяг продажів підприємства. Задача 1. Необхідно визначити тип податкової системи шляхом розрахунку ефективної податкової ставки. Здійснити висновок. Дано: групи платників з низькими доходами становлять 80 000 грн.; доходи групи платників з високими доходами 260 000 грн.; сума сплачених податків группою платників з низькими доходами становить 9 000 грн.; з високими доходами 21 000 грн. 1.Визначемо структуру доходів до сплати податків: 1.1.Для платників з низькими доходами: СН= 1.2.Для платників з високими доходами: СВ= 2.Знайдемо ефективну податкову ставку: 2.1.Для платників з низьким доходом: СТН= 2.2.Для платників з високим доходои: СТВ = 3.Дохід після сплати податків дорівнює: 3.1.Для платників з низькими доходами: ДН = 80000–9000=71000 3.2.З високими: ДВ=26000-21000=239000 4.Визначемо структуру доходів після сплати податків: 4.1.СН`= 4.2.СВ`= Висновок:У зв’язку з тим, що ефективно оподаткована ставка у платників з низькими доходами (11,25%) вище ефективної оподаткованої ставки у платників з високими доходами (8,08) податкова система є регресивною. Після сплати податків структура доходу розподілилася на користь платників з високими доходами. Задача 2. Необхідно визначити податкове навантаження на макро-рівні. ВВП держави за рік становить 250 млрд., податкові надходження до зведеного бюджету становить прямі податки (П.П.) 40 млрд. грн.; не прямі податки (Н.П.) 60 млрд.грн. 1.Визначемо розмір податкових надходжень до бюджету: ПБ=ПП+НП = 40+60=100 млр.грн. 2.Визначаємо податкове навантаження на макро-рівні відповідно до формули: П 1= Висновок: Податкове навантаження на макро-рівні – 40%. Задача 3. Податкові витрати підприємства за звітній рік становлять: - з податку на прибуток – 3500 тис.грн. - з ПДВ – 0,9 тис.грн. - з податків і зборів, що входять до валових витрат – 2,1 тис. грн. - з інших податків і зборів – 0,8 тис.грн. Балансовий прибуток підприємства за звітній рік становить 18 тис.грн. Обсяг продажу з ПДВ – 690 тис.грн. Необхідно визначити податкове навантаження на мікрорівні. 1. Визначемо суму податкових виплат підприємства за звітній рік: ПВ=3,5+0,9+2,1+0,8=7,3 тис.грн. 2. Визначемо податкове навантаження: 2.1.Як частку податкових виплат у загальній сумі прибутку: ПН=(7,3/18)*100%=41% 2.2.Як частку податкових виплат: ПН=(7,3/690)*100%=1%
Читайте також:
|
||||||||
|