Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Системи оподаткування

Типи податкової політики

Податкова політика-це система спрямованих дій та певних економічних правових і організаційно-контрольних урядових заходів для досягнення визначених завдань,що стоять перед суспільством за допомогою податкової системи країни.

Виділяють такі типи бедж.под. політики:

1.Дискреційна – виникає тоді коли уряд свідомо вносить зміни в податкову систему і витрати бюджету з метою впливу на реальний ВВП. Зміни в податковій системі залежать від рішень уряду. Вона може бути:

*стимулююча (передбачає зменшення податкових вилучень з доходів громадян з метою збільшення сукупного попиту,її доцільно проводить при економічному спаді)

*стримуюча(впроваджується коли економіка знаходиться в стані надмірного підйому і попит перевищує пропозицію. Виникає інфляція попиту і з`являється необхідність обмеження споживчих витрат населення, необхідно або збільшити податкові вилучення, або зменшити витрати бюджету)

2.недискреційна – базується на теоритичному припущенні, що податкова система сама пособі має здатність автоматичномо впливати на економічний цикл, тому що навідь без її зміни податкові вилучення збільшуються при зростанні ВВП і зменшенні при його спаді.

Звичайно держава не може дотримуватись тільки одного типу податкової політики, необхідно поєднувати всї її складові залежно від соціально-економічної ситуації та задач, що стоять перед суспільством.

Податкова система і податкова політика, що залежить від суб'єктивних намірів державних структур, відносяться до понять надбудови.

Податкова політика — це діяльність держави у сфері встанов­лення, правового регламентування та організації стягнення пода­тків і платежів. Вона реалізується через систему податків, подат­кових ставок і пільг. Метою податкової політики є формування державного бюджету за одночасного стимулювання ділової акти­вності підприємців.

Податки в руках одних є засобом стабілізації та економічного прогресу, в інших— процесом саморуйнування. Ось чому, про­водячи податкову політику, враховують п'ять основних критері­їв, які забезпечують оптимальний вплив податкової політики на інтереси платників податків і держави:

— фіскальної достатності;

— економічної ефективності;

— соціальної справедливості;

— стабільності;

— гнучкості.

За економічним змістом податкова системає сукупністю встановлених у державі податків і платежів, що надходять до централізованих фондів грошових ресурсів держави. Ширше тра­ктується система оподаткування.Це сукупність податків і пла­тежів, а також принципів, методів та засобів справляння і конт­ролю за їх надходженням до централізованих фондів.

Незважаючи на різноманітність податкових систем у різних країнах світу, існують принципи, які забезпечують загальнонау-кові основи побудови податкової системи:

1) принцип вигоди та адміністративної зручності;

2) принцип платоспроможності;

3) принцип визначальної бази.

Принцип вигоди та адміністративної зручностіполягає у тому, що втрати внаслідок сплати податків мають бути сумірни­ми з тими вигодами, які платники отримують за рахунок фінан­сованих із податкових надходжень потреб і суспільних благ. Суть адміністративної зручностіу тому, що податкова система має бути максимально зручною для податкоплатників і держави з точки зору організації податкової роботи.

З принципу вигоди випливає, що державна діяльність у формі забезпечення державою суспільних благ має певну ціну, яка на­буває форми податків. Ці податкові ціни отримали назву ціни по Ліндалю.Рівновага при обміні «податки—блага» виникає у разі, якщо податкові затрати на одиницю фінансованих державою су­спільних благ здійснюються з граничною корисністю для кожно­го податкоплатника. Оптимальною є система, яка забезпечує не менше 80 % граничної корисності.

Принцип платоспроможності декларує, що податковий тягар (величина податкових зобов'язань) має бути чітко визначений

відповідно до платоспроможності податкоплатника (розміру до­ходів, обсягів споживання, майнового стану). З цим принципом пов'язані горизонтальні на вертикальні рівності в оподаткуванні. Горизонтальна рівністьпередбачає, що платники податків з однаковою платоспроможністю та податковою базою за доходом чи майном сплачують однакові суми протягом певного періоду. Вертикальна рівністьдосягається у разі, якщо платники подат­ків з різною платоспроможністю сплачують різні за обсягом су­ми, що диференціюються згідно з певними етичними принципа­ми соціальної справедливості.

Відомі такі системи оподаткування:

*регресивне, якщо ефективні податкові ставки (відношення сплаченої суми податку до поточного доходу) для платників з високою платоспроможністю нижче ніж для тих у кого ця здатність низька

* прогресивне, якщо ці ставки для платників з високою платоспроможністю вище ніж для тих у кого така здатність низька

*пропорційна, якщо ці ставки для всіх груп платників однакові

Податкове навантаження– це частина доходу фіз. і юр.осіб, що перерозподіляється через державний бюджет.

Податкове навантаження визначається на макро та мікро-рівні.

Так на макро-рівні:

П1= , де

ПБ – податкові надходження в бюджет

Податкове навантаження на мікро-рівні:

П2= , де

ПВ – податкові виплати підприємства

БП – балансовий прибуток

Частку податкових виплат в обсязі продажів:

ПЗ= , де

ПР – обсяг продажів підприємства.

Задача 1.

Необхідно визначити тип податкової системи шляхом розрахунку ефективної податкової ставки. Здійснити висновок.

Дано: групи платників з низькими доходами становлять 80 000 грн.; доходи групи платників з високими доходами 260 000 грн.; сума сплачених податків группою платників з низькими доходами становить 9 000 грн.; з високими доходами 21 000 грн.

1.Визначемо структуру доходів до сплати податків:

1.1.Для платників з низькими доходами:

СН=

1.2.Для платників з високими доходами:

СВ=

2.Знайдемо ефективну податкову ставку:

2.1.Для платників з низьким доходом:

СТН=

2.2.Для платників з високим доходои:

СТВ =

3.Дохід після сплати податків дорівнює:

3.1.Для платників з низькими доходами:

ДН = 80000–9000=71000

3.2.З високими:

ДВ=26000-21000=239000

4.Визначемо структуру доходів після сплати податків:

4.1.СН`=

4.2.СВ`=

Висновок:У зв’язку з тим, що ефективно оподаткована ставка у платників з низькими доходами (11,25%) вище ефективної оподаткованої ставки у платників з високими доходами (8,08) податкова система є регресивною. Після сплати податків структура доходу розподілилася на користь платників з високими доходами.

Задача 2.

Необхідно визначити податкове навантаження на макро-рівні. ВВП держави за рік становить 250 млрд., податкові надходження до зведеного бюджету становить прямі податки (П.П.) 40 млрд. грн.; не прямі податки (Н.П.) 60 млрд.грн.

1.Визначемо розмір податкових надходжень до бюджету:

ПБ=ПП+НП = 40+60=100 млр.грн.

2.Визначаємо податкове навантаження на макро-рівні відповідно до формули:

П 1=

Висновок: Податкове навантаження на макро-рівні – 40%.

Задача 3.

Податкові витрати підприємства за звітній рік становлять:

- з податку на прибуток – 3500 тис.грн.

- з ПДВ – 0,9 тис.грн.

- з податків і зборів, що входять до валових витрат – 2,1 тис. грн.

- з інших податків і зборів – 0,8 тис.грн.

Балансовий прибуток підприємства за звітній рік становить 18 тис.грн. Обсяг продажу з ПДВ – 690 тис.грн.

Необхідно визначити податкове навантаження на мікрорівні.

1. Визначемо суму податкових виплат підприємства за звітній рік:

ПВ=3,5+0,9+2,1+0,8=7,3 тис.грн.

2. Визначемо податкове навантаження:

2.1.Як частку податкових виплат у загальній сумі прибутку:

ПН=(7,3/18)*100%=41%

2.2.Як частку податкових виплат:

ПН=(7,3/690)*100%=1%

 


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  4. IV. Розподіл нервової системи
  5. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  6. IV. Філогенез кровоносної системи
  7. POS-системи
  8. VI. Філогенез нервової системи
  9. Автокореляційна характеристика системи
  10. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  11. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  12. Автоматизовані форми та системи обліку.




Переглядів: 1866

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація податків | Види відповідальності і терміниподання податкової декларації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.057 сек.