МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Системи оподаткуванняТипи податкової політики Податкова політика-це система спрямованих дій та певних економічних правових і організаційно-контрольних урядових заходів для досягнення визначених завдань,що стоять перед суспільством за допомогою податкової системи країни. Виділяють такі типи бедж.под. політики: 1.Дискреційна – виникає тоді коли уряд свідомо вносить зміни в податкову систему і витрати бюджету з метою впливу на реальний ВВП. Зміни в податковій системі залежать від рішень уряду. Вона може бути: *стимулююча (передбачає зменшення податкових вилучень з доходів громадян з метою збільшення сукупного попиту,її доцільно проводить при економічному спаді) *стримуюча(впроваджується коли економіка знаходиться в стані надмірного підйому і попит перевищує пропозицію. Виникає інфляція попиту і з`являється необхідність обмеження споживчих витрат населення, необхідно або збільшити податкові вилучення, або зменшити витрати бюджету) 2.недискреційна – базується на теоритичному припущенні, що податкова система сама пособі має здатність автоматичномо впливати на економічний цикл, тому що навідь без її зміни податкові вилучення збільшуються при зростанні ВВП і зменшенні при його спаді. Звичайно держава не може дотримуватись тільки одного типу податкової політики, необхідно поєднувати всї її складові залежно від соціально-економічної ситуації та задач, що стоять перед суспільством. Податкова система і податкова політика, що залежить від суб'єктивних намірів державних структур, відносяться до понять надбудови. Податкова політика — це діяльність держави у сфері встановлення, правового регламентування та організації стягнення податків і платежів. Вона реалізується через систему податків, податкових ставок і пільг. Метою податкової політики є формування державного бюджету за одночасного стимулювання ділової активності підприємців. Податки в руках одних є засобом стабілізації та економічного прогресу, в інших— процесом саморуйнування. Ось чому, проводячи податкову політику, враховують п'ять основних критеріїв, які забезпечують оптимальний вплив податкової політики на інтереси платників податків і держави: — фіскальної достатності; — економічної ефективності; — соціальної справедливості; — стабільності; — гнучкості. За економічним змістом податкова системає сукупністю встановлених у державі податків і платежів, що надходять до централізованих фондів грошових ресурсів держави. Ширше трактується система оподаткування.Це сукупність податків і платежів, а також принципів, методів та засобів справляння і контролю за їх надходженням до централізованих фондів. Незважаючи на різноманітність податкових систем у різних країнах світу, існують принципи, які забезпечують загальнонау-кові основи побудови податкової системи: 1) принцип вигоди та адміністративної зручності; 2) принцип платоспроможності; 3) принцип визначальної бази. Принцип вигоди та адміністративної зручностіполягає у тому, що втрати внаслідок сплати податків мають бути сумірними з тими вигодами, які платники отримують за рахунок фінансованих із податкових надходжень потреб і суспільних благ. Суть адміністративної зручностіу тому, що податкова система має бути максимально зручною для податкоплатників і держави з точки зору організації податкової роботи. З принципу вигоди випливає, що державна діяльність у формі забезпечення державою суспільних благ має певну ціну, яка набуває форми податків. Ці податкові ціни отримали назву ціни по Ліндалю.Рівновага при обміні «податки—блага» виникає у разі, якщо податкові затрати на одиницю фінансованих державою суспільних благ здійснюються з граничною корисністю для кожного податкоплатника. Оптимальною є система, яка забезпечує не менше 80 % граничної корисності. Принцип платоспроможності декларує, що податковий тягар (величина податкових зобов'язань) має бути чітко визначений відповідно до платоспроможності податкоплатника (розміру доходів, обсягів споживання, майнового стану). З цим принципом пов'язані горизонтальні на вертикальні рівності в оподаткуванні. Горизонтальна рівністьпередбачає, що платники податків з однаковою платоспроможністю та податковою базою за доходом чи майном сплачують однакові суми протягом певного періоду. Вертикальна рівністьдосягається у разі, якщо платники податків з різною платоспроможністю сплачують різні за обсягом суми, що диференціюються згідно з певними етичними принципами соціальної справедливості. Відомі такі системи оподаткування: *регресивне, якщо ефективні податкові ставки (відношення сплаченої суми податку до поточного доходу) для платників з високою платоспроможністю нижче ніж для тих у кого ця здатність низька * прогресивне, якщо ці ставки для платників з високою платоспроможністю вище ніж для тих у кого така здатність низька *пропорційна, якщо ці ставки для всіх груп платників однакові Податкове навантаження– це частина доходу фіз. і юр.осіб, що перерозподіляється через державний бюджет. Податкове навантаження визначається на макро та мікро-рівні. Так на макро-рівні: П1= , де ПБ – податкові надходження в бюджет Податкове навантаження на мікро-рівні: П2= , де ПВ – податкові виплати підприємства БП – балансовий прибуток Частку податкових виплат в обсязі продажів: ПЗ= , де ПР – обсяг продажів підприємства. Задача 1. Необхідно визначити тип податкової системи шляхом розрахунку ефективної податкової ставки. Здійснити висновок. Дано: групи платників з низькими доходами становлять 80 000 грн.; доходи групи платників з високими доходами 260 000 грн.; сума сплачених податків группою платників з низькими доходами становить 9 000 грн.; з високими доходами 21 000 грн. 1.Визначемо структуру доходів до сплати податків: 1.1.Для платників з низькими доходами: СН= 1.2.Для платників з високими доходами: СВ= 2.Знайдемо ефективну податкову ставку: 2.1.Для платників з низьким доходом: СТН= 2.2.Для платників з високим доходои: СТВ = 3.Дохід після сплати податків дорівнює: 3.1.Для платників з низькими доходами: ДН = 80000–9000=71000 3.2.З високими: ДВ=26000-21000=239000 4.Визначемо структуру доходів після сплати податків: 4.1.СН`= 4.2.СВ`= Висновок:У зв’язку з тим, що ефективно оподаткована ставка у платників з низькими доходами (11,25%) вище ефективної оподаткованої ставки у платників з високими доходами (8,08) податкова система є регресивною. Після сплати податків структура доходу розподілилася на користь платників з високими доходами. Задача 2. Необхідно визначити податкове навантаження на макро-рівні. ВВП держави за рік становить 250 млрд., податкові надходження до зведеного бюджету становить прямі податки (П.П.) 40 млрд. грн.; не прямі податки (Н.П.) 60 млрд.грн. 1.Визначемо розмір податкових надходжень до бюджету: ПБ=ПП+НП = 40+60=100 млр.грн. 2.Визначаємо податкове навантаження на макро-рівні відповідно до формули: П 1= Висновок: Податкове навантаження на макро-рівні – 40%. Задача 3. Податкові витрати підприємства за звітній рік становлять: - з податку на прибуток – 3500 тис.грн. - з ПДВ – 0,9 тис.грн. - з податків і зборів, що входять до валових витрат – 2,1 тис. грн. - з інших податків і зборів – 0,8 тис.грн. Балансовий прибуток підприємства за звітній рік становить 18 тис.грн. Обсяг продажу з ПДВ – 690 тис.грн. Необхідно визначити податкове навантаження на мікрорівні. 1. Визначемо суму податкових виплат підприємства за звітній рік: ПВ=3,5+0,9+2,1+0,8=7,3 тис.грн. 2. Визначемо податкове навантаження: 2.1.Як частку податкових виплат у загальній сумі прибутку: ПН=(7,3/18)*100%=41% 2.2.Як частку податкових виплат: ПН=(7,3/690)*100%=1%
Читайте також:
|
||||||||
|